imfrommanndame Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Hei Jeg har laget en liten lettfattelig guide til hvordan man kan fjerne fronten på en DVD-/CD-ROM. Jeg har brukt ND-3550 til å vise dette med. Men vær obs på at noen fronter er laget for å SITTE FAST! 1. Ta den ut av kabinettet. Med åpnet skuff! 2. Om du har tatt den ut allerede lukket, har du to muligheter til å åpne den: I(Standard) Ta en binders og rett den ut. Stikk den inn i det lille hullet i fronten. Det finnes på forskjellige steder avhengig av modell og merke. Press til skuffen kommer litt ut, deretter drar du resten. II(Alternativ) Har du plukket PC-en fra hverandre (slik som jeg gjorde da jeg skrev denne) anbefaler jeg denne guiden som viser deg enkelt hvordan du kan jumpstarte PSU-en. Du tar bare en binders og putter hver av endene - også kalt "jumper" i 4. og 5. pinne øverst til venstre når du holder den med klemma opp. Har du 24-pins kontakt, er det samme prosedyre. Koble spilleren/brenneren til og skru på. Skru av strømforsyningen. Du kan nå åpne drevet. Obs: Ikke fjern bindersen med en gang da den er ladet med strøm. La den så i minst 20 minutter før du fjerner den. Gjerne enda lenger. 3. Nå som den er åpnet kan du begynne. 4. Se på (det dårlige) bildet oppunder kanten. Der er det "klips" som holder saken på plass: 5. Bare press dem opp og ut. Da glir den lett av: 6. Nå kan du presse et lite skrujern på de som holder fronten på plass: 6. Når det er gjort, glir fronten lett av: Dada! Ferdig! Endret 19. november 2006 av eguliano Lenke til kommentar
chrizy Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Veldig nyttig guide faktisk, nettopp brukt den og den funka fjell Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Fett at noen bruker den og sier i fra om den er bra/bad Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Du gjør det vanskelig for å få ut CD/DVD skuffen da. Er ikke værre enn å bruke en binders å trykke inn i hullet i fronten. Så kommer skuffen ut Men men, bra at det kommer flere guider her. Kanskje flere folk begynner med modding når dem ser at det faktisk ikke er så vanskelig Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Men uten strøm kan du ikke åpne den. Ellers vet jeg ikke hva du mener Edit: Lagt til enda et spørsmål Endret 18. november 2006 av eguliano Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Nei, du trenger ikke det:P Du trykker bare bindersen inn i det lille hullet i front, så kommer skuffen ut! Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Det hullet har jeg aldri sett Hvor er det? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Det vairer. Men er nå der en plass. Bitte lite hull Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Ja, jeg ser dem nå.. Hvordan gjør man det? Bare å presse en binders inn, eller trykke, som på en knapp? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ta bindersen inn og press forsiktig når du får litt motstand. Hold den rett, ikke skeivt! Så skal skuffen komme litt ut, så drar du den resten Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Åja. Takk! Skal legge det lit i guiden Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Helt grei guide (selv om jeg viste alt fra før) Be Glisevask om å linke til denne i FAQen, er bare å sende han en PM Endret 19. november 2006 av Klekkus Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 "selv om jeg viste alt fra før" Aner jeg litt nedrakking eller selvdigging? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 "selv om jeg viste alt fra før"Aner jeg litt nedrakking eller selvdigging? 7315752[/snapback] Det er jo ikke akkuratt den store nyheten, heller ikke noe særlig avansert guide. Den er nokk beregna på de som begynner å modde "i morgen" Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 For noobs som meg, ja Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 "selv om jeg viste alt fra før"Aner jeg litt nedrakking eller selvdigging? 7315752[/snapback] Nope, men har du vurdert å lage en guide til hvordan man lodder på en ny knapp og demonterer PCB kortene osv? Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Nei *helvetesfjortentegnsregel* Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Jeg har holdt på me data i en mnd, sikkert... Det var derfor jeg sa at jeg var noob Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå