vargaz Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) HDD led hva er + og hva er - ? , det eneste som skiller dem er en pil... er pilen + eller - det må være en standard der.. men hva er standarden? RØD og HVIT ledning... Endret 16. november 2006 av vargaz Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Rød er standard +. Farget=pluss Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 I værste fall er det bare å prøve begge veier. Ingenting går galt om du bytter om + og -. Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 I værste fall er det bare å prøve begge veier. Ingenting går galt om du bytter om + og -. 7300993[/snapback] Bortsett fra at dioden ikke lyser.. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Påenget er, at jeg vil ha riktig på første forsøk, for det er forferdelig mye arbeid å åpne opp pcn igjen, ta ut pci kort, psu, harddisk og cdrom bare fordi jeg kobla feil på startknappen... Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det er ikke nøye hvilken vei kontakten for start og reset står. Får du ikke prøvd å starte opp før alt er skrudd sammen da? Evnt. lage en forlenger på ledningene...? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 lage en forlenger? hva tror du jeg er? Har ikke tillgang til så mye shit at det gjør noe, har nettopp flytta for meg selv og har knappt skrutrekker. Nei får ikke testa før PSU er satt inn osv. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Kan du ikke bruke det lille shitet du har og sette den inn med rød som pluss slik som nevnt? Rød er pluss, og om du lurer på hvilke pinner på hovedkortet du skal montere den på, og polariteten på disse så er det bare å se i dokumentasjonen til hovedkortet. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Dette er gjort for lengst.. Faktiskt i går, men jeg ønsker hovedsaklig et svar for å vite at det blir neste gang jeg kobler opp det hovedkortet.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Påenget er, at jeg vil ha riktig på første forsøk, for det er forferdelig mye arbeid å åpne opp pcn igjen, ta ut pci kort, psu, harddisk og cdrom bare fordi jeg kobla feil på startknappen... 7302383[/snapback] Startknappen (power_on) kan ikke koples feil vei. Den virker begge veier. Det er kun LEDs som er avhengig av riktig polaritet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå