Jonas Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Hei, Holder på med en ActiveX kontroll (Av den typen man bruker på nett), og kjører en loop i UserControl_Initialize-eventen. Problemet er at jeg må ha kontrollen til å vises før den går inn i loopen, men .Show finnes jo ikke! Finnes det noen andre alternative koder? Jonas Edit: Problem solved. Etter litt leting blant noen prosjekter fant jeg UserControl_Show-eventen, fungerer perfekt. Edit: Mens jeg allerede har en tråd, er det mulig å finne høyden og bredden på nettleser-vinduet, slik at jeg kan kjøre i nesten-fullscreen mode? Edit: Og hvorfor fungerer det ikke å sette .Height og .Width rett etter hverandre? Kun den ene blir satt, men med noe tidsrom mellom, feks. med en MsgBox, funker det fint. Endret 16. november 2006 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Edit: Mens jeg allerede har en tråd, er det mulig å finne høyden og bredden på nettleser-vinduet, slik at jeg kan kjøre i nesten-fullscreen mode? 7298216[/snapback] Dersom du har tilgang til Document-objektet (i IE), kan du hente verdien offsetWidth/clientWidth i objektet body: iWidth = document.body.offsetWidthiHeight = document.body.offsetHeight Edit: Og hvorfor fungerer det ikke å sette .Height og .Width rett etter hverandre? Kun den ene blir satt, men med noe tidsrom mellom, feks. med en MsgBox, funker det fint. Kan du bruke DoEvents sammen med Sleep muligens? Lenke til kommentar
backup Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Når du sier "slik at jeg kan kjøre i nesten-fullscreen mode", da kan vel scriptet nedenfor være aktuelt, fordi det tilpasser browservinduet til skjermstørrelsen: <script> var w = window.screen.availWidth; var h = window.screen.availheight; parent.window.resizeTo (w,h); parent.window.moveTo (0,0); </script> Skal du har w og h inn i ocx'en, kan dette gjøres i scriptet ovenfor ved å assigne dem til hver sin egenskap definert i ocx'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå