UrgeLoL Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Ikke noe mer valgfrihet enn å velge mellom 20 gb uten wifi og kortleser eller 60gb med wifi og kortleser. Eller å la være å kjøpe den. Er det noen spill du må spill som kun kommer til playstation så får du bare vente til den går ned i pris(2 år tipper jeg). Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Etter de 2 årene sitter vi til gjengejeld med mange herlige titler for billig penge:) Var slik eg opererte med PS2. fikk den først tidligere i høst, og har hamstrert inn mange gulltitler for latterlig pris Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Mgs: Akkurat. Og det er her jeg synes SONY har feilet. Edit: Og til og med valget mellom 20GB uten wifi og 60GB med wifi er det ikke sikkert vi får i Europa... Endret 17. november 2006 av Appleseed Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg foreslår at de som føler de ikke finner en passende maskin i wii, xbox 360 eller PS3, bygger sin helt egen maskin for sine egne penger=) eller holder seg til PC?=). Åssen skal man klare å lage en maskin som passer til absolutt alle her i verden? som også er kjempe billig for alle gjerrigknarkene her som bare vil betale en brøkdel av hva den er verdt. P.S Man skal ikke se bortifra at PS3 dropper fra 5500 til 4500 fks, ganske fort.. PS2 kosta 10 000 kr og 5000 kr her omkring når den kom ut og falt fort til 2500 kr. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 SONY tok et valg når de satte inn blu-ray spiller i PS3-en. Dette gjør at spillutviklere ETTERHVERT kan lage større spill. Det innebærer bedre grafikk, større og flere baner og ikke minst nedskalert grafikk. Leste et sted at spillutviklere lagde en egen versjon til folk som ikke har hdtv-er og at grafikk da blir bedre på de tv-ene. (Jeg har ikke peiling på det jeg snakker om nå, så det er ikke godt forklart. Men lest det har jeg.) Lenke til kommentar
nacho Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Må huske på at større spill = større kostnader for spillselskapene. Og med så liten inntjening det er på et eksklusivt spill i forhold til multiplattform, så kan man jo undre på hvor mange millioner mer selskapene er villige til å spytte inn Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 P.S Man skal ikke se bortifra at PS3 dropper fra 5500 til 4500 fks, ganske fort.. PS2 kosta 10 000 kr og 5000 kr her omkring når den kom ut og falt fort til 2500 kr Hvor kostet den 10 000? Mener å huske at jeg gav 4000 kr ved lansering ikludert et spill... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Var vel bare snakk om eit fåtall sleipe sjapper som hadde 10k-lappen på sin PS2;) Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Når jeg kjøper en PS3 kjøper jeg ikke en vanlig spillkonsoll - da kunne jeg like gjerne holdt meg til Nintendo Wii eller Xbox 360. Jeg kjøper den mest fremtidsrettede konsollen av alle. En HTPC. Den står ikke der ved siden av DVD-spilleren og PC-en. Den står der som en erstatning. PlayStation 3 representerer alt man kan ønske seg fra 7. generasjons spillkonsoller og litt til. Muligheten til å installere andre operativsystemer er noe jeg elsker. Det gir så mye mer for pengene. Som nevnt tidligere i tråden får man en alt-i-ett-maskin til 5000kr med rå ytelse. Når man kan ligge i sofaen med trådløst tastatur og mus og gjøre de samme oppgavene en ville gjort på PC, på spillkonsollen er det en fin bonus. Er det noe jeg ikke liker, så er det at harddisken på stusselig 60GB er i minste laget for HTPC. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Forskjellige produkter til forskjellige markeder? Microsoft satser på sitt marked, games only. Og sony satser mere på å bli mediacenter konsollen. Men nå er det ganske viktig for en spill konsoll å nå ut til et bredt marked. Spill utviklere har kritisert den høye prisen nettopp pga dette. Xbox360 har forøvrig nokså god mediacenter funksjonalitet. Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Når jeg kjøper en PS3 kjøper jeg ikke en vanlig spillkonsoll - da kunne jeg like gjerne holdt meg til Nintendo Wii eller Xbox 360. Jeg kjøper den mest fremtidsrettede konsollen av alle. Mitt intrykk av Wii, er alt annet enn vanlig... Lenke til kommentar
Heales Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Når jeg kjøper en PS3 kjøper jeg ikke en vanlig spillkonsoll - da kunne jeg like gjerne holdt meg til Nintendo Wii eller Xbox 360. Jeg kjøper den mest fremtidsrettede konsollen av alle. En HTPC. Den står ikke der ved siden av DVD-spilleren og PC-en. Den står der som en erstatning. PlayStation 3 representerer alt man kan ønske seg fra 7. generasjons spillkonsoller og litt til. Muligheten til å installere andre operativsystemer er noe jeg elsker. Det gir så mye mer for pengene. Som nevnt tidligere i tråden får man en alt-i-ett-maskin til 5000kr med rå ytelse. Når man kan ligge i sofaen med trådløst tastatur og mus og gjøre de samme oppgavene en ville gjort på PC, på spillkonsollen er det en fin bonus. Er det noe jeg ikke liker, så er det at harddisken på stusselig 60GB er i minste laget for HTPC. 7306358[/snapback] Ho ho ho. Ja du skal få oss til å tro at du kaster ut den PCen du har skrevet dette innlegget på når du får deg PS3. Du kan gjerne forsøke å narre oss her inne, men det er for dumt når du også forsøker å narre deg selv også. Og 7. generasjon? 1. VCS2600 2. NES 3. SNES 4. N64 5. GC 6. Wii som også er samme generasjon som PS3 Eller skal du på død og liv telle med Maganavox' Odyssey fra 1972 og Fairchild Video Entertainment System fra 1976? I såfall er det et definisjonsspørsmål med tanke på om man skal telle med et programmerbart system eller ikke. Så i mine øyne er vi nå i 6. generasjon. Men klart det kan være at du vil telle med Coleco og Intellivision eller 5200 som egne genrasjoner. Uansett er det vel temmelig underlig å sitte i 2006 å snakke om hvilken generasjon vi befinner oss i synes jeg :!: Endret 17. november 2006 av Heales Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det har da vitterlig aldri vært en diskusjon om hvilken generasjon konsoller vi er inne i nå. Xbox360, Wii og PS3 representerer alle den syvende generasjon spillkonsoller: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_vi...h_generation%29 Lenke til kommentar
Heales Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jo egentlig er det en veldig interessant diskusjon, men da er det avhengig av hva man definerer som en konsoll, og da er det på ingen måte opplagt at vi er i en syvende generasjon. Alternativene er generasjon 6, 7 og 8. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jo egentlig er det en veldig interessant diskusjon, men da er det avhengig av hva man definerer som en konsoll, og da er det på ingen måte opplagt at vi er i en syvende generasjon. Alternativene er generasjon 6, 7 og 8. 7306470[/snapback] Jeg går i grunnen ut fra det produsentene selv omtaler konsollene som, og det er i dette tilfellet syvende generasjon. Men om du vil kalle det noe annet er det helt ok for meg. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Ho ho ho. Ja du skal få oss til å tro at du kaster ut den PCen du har skrevet dette innlegget på når du får deg PS3. Du kan gjerne forsøke å narre oss her inne, men det er for dumt når du også forsøker å narre deg selv også. Og 7. generasjon? 1. VCS2600 2. NES 3. SNES 4. N64 5. GC 6. Wii som også er samme generasjon som PS3 Eller skal du på død og liv telle med Maganavox' Odyssey fra 1972 og Fairchild Video Entertainment System fra 1976? I såfall er det et definisjonsspørsmål med tanke på om man skal telle med et programmerbart system eller ikke. Så i mine øyne er vi nå i 6. generasjon. Skriver en rapport ang. konsollkrigen som forøvrig er et morsomt tema. Da leser jeg en del her på forumet og forskjellige meninger. Det har blitt laget "spillmaskiner" siden starten av 1950-tallet. Har kommet frem til at Magnavox Odyssey kan regnes som førstegenerasjons spillkonsoll siden det var den første som var laget for "hjemmebruk" da den kom i 1972. Jeg mener ikke at man kaster PC-en, men de som har en HTPC allerede kan jo revurdere om de faktisk skal gidde å bruke den mer. Skrev innlegget på en Mac om du lurer Lenke til kommentar
Heales Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jo egentlig er det en veldig interessant diskusjon, men da er det avhengig av hva man definerer som en konsoll, og da er det på ingen måte opplagt at vi er i en syvende generasjon. Alternativene er generasjon 6, 7 og 8. 7306470[/snapback] Jeg går i grunnen ut fra det produsentene selv omtaler konsollene som, og det er i dette tilfellet syvende generasjon. Men om du vil kalle det noe annet er det helt ok for meg. 7306497[/snapback] Nå gjør nok ikke alle konsollprodusentene det skal du se, og de som eventuelt kaller det syvende generasjon tar i såfall ganske enkelt feil. Årsaken er ganske enkelt at de er direkte misvisende å plassere Magnavox' Odyssey i samme generasjon som VCS2600 eller Colecovision. Den teknologiske forskjellen på Magnavox' Odyssey og både VCS 2600 og/eller Colecovision var langt større enn forskjellen på f.eks. PS2 og PS3. I tillegg er det 4-5 års forskjell i teknologisk utvikling. Så skal man telle med Magnavox' Odyssey og kaller det 1. generasjon er i såfall VCS2600 2. generasjon. Så er det da spørsmål om man kaller 5200/Coleco for en 3. generasjon eller ikke. Altså er svaret enten generasjon 6 eller 8, men under ingen omstendighet 7. Lenke til kommentar
Heales Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 [Jeg mener ikke at man kaster PC-en, men de som har en HTPC allerede kan jo revurdere om de faktisk skal gidde å bruke den mer. Skrev innlegget på en Mac om du lurer 7306502[/snapback] Ho ho ho. Det var da i hverfall morsomt det med Mac Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jo egentlig er det en veldig interessant diskusjon, men da er det avhengig av hva man definerer som en konsoll, og da er det på ingen måte opplagt at vi er i en syvende generasjon. Alternativene er generasjon 6, 7 og 8. 7306470[/snapback] Jeg går i grunnen ut fra det produsentene selv omtaler konsollene som, og det er i dette tilfellet syvende generasjon. Men om du vil kalle det noe annet er det helt ok for meg. 7306497[/snapback] Nå gjør nok ikke alle konsollprodusentene det skal du se, og de som eventuelt kaller det syvende generasjon tar i såfall ganske enkelt feil. Årsaken er ganske enkelt at de er direkte misvisende å plassere Magnavox' Odyssey i samme generasjon som VCS2600 eller Colecovision. Den teknologiske forskjellen på Magnavox' Odyssey og både VCS 2600 og/eller Colecovision var langt større enn forskjellen på f.eks. PS2 og PS3. I tillegg er det 4-5 års forskjell i teknologisk utvikling. Så skal man telle med Magnavox' Odyssey og kaller det 1. generasjon er i såfall VCS2600 2. generasjon. Så er det da spørsmål om man kaller 5200/Coleco for en 3. generasjon eller ikke. Altså er svaret enten generasjon 6 eller 8, men under ingen omstendighet 7. 7306545[/snapback] Odyssey blir ganske riktig regnet som førstegenerasjon, mens Colecovision regnes som andregenerasjon. 5200 regnes som oftest også som andregenerasjon. VCS2600 regnes også som andregenerasjon, slik du sier. Dette forandrer vel ikke på at man kaller dagens konsoller for syvende generasjon? Her er listen forresten: Generasjon 1: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_vi...t_generation%29 2: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_vi...d_generation%29 3: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_vi...d_generation%29 4: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_vi...h_generation%29 5: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_vi...h_generation%29 6: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_vi...h_generation%29 7: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_vi...h_generation%29 Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 P.S Man skal ikke se bortifra at PS3 dropper fra 5500 til 4500 fks, ganske fort.. PS2 kosta 10 000 kr og 5000 kr her omkring når den kom ut og falt fort til 2500 kr Hvor kostet den 10 000? Mener å huske at jeg gav 4000 kr ved lansering ikludert et spill... 7305338[/snapback] Var bare en stor butikk som solgte 10 stk eller noe for 10 000 i starten=P verste var at jeg trur de solgte noen også..hehe.. men de fleste lå på rundt 5000 der=) men den gikk jo ned til 2500 kr etter bare 2 måneder eller noe var det vel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå