Gå til innhold

Vil spille wow men det er så dyrt, er bare 12 år!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+214asdf125
En viktig forskjell i feks WoW og Guild Wars og graden av avhengighetsdannelsesnivået er faktisk månedsavgiften.

7353125[/snapback]

De fleste _mmorpg_ er dessverre slik, ja. Og det du nevner her er en av mange faktorer som gjør at mmorpg blir avhengighetsdannende for flere enn vanlige spill, iallefall mmorpg som følger en lignende oppskrift. Du blir "hengende etter", alle (bortsett fra casual-players) levler fra deg, og alt blir bare stress. Det er slett ikke noen hemmelighet at ting som dette forekommer.

 

Det som er litt plagsomt er at det virker som om folk tror dette er unikt for WoW, som om det har en hemmelig oppskrift som gjør det avhengighetsdannende, og ikke noen andre mmorpg som har vært/som kommer. Har man denne innstillingen så tråkker man ganske hardt i salaten om man slutter med wow og begynner med et annet populært mmorpg. Er greit å ha litt forståelse for hvor avhengigheten faktisk kommer fra, så man vet hva man bør unngå.

Diskusjonen som den er nå er jo nærmest som en diskusjon hvor en god del tror at kun Røyktype 1 er avhengighetsdannende, men ikke røyk generelt. (edit: jeg er ikke røyker, så ikke legg alt for mye i den sammenligninga her :p )

 

 

(Jeg la merke til at du skrev "feks. wow", mitt innlegg går heller til de som tror dette er et unikt fenomen)

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det der er bare tull. Jeg spilte WoW i kanskje ett år, og jeg så aldri noen som kalte seg "legolas" eller "gimli". Heller ikke "lleggolazz", "gimmli", "gimlii" og så videre.

 

Tror nok det er "ut" å kalle karakteren sin etter diverse kjennsfolk fra ringenes herre.

7352901[/snapback]

 

Dessverre er det en kjennsgjærning at etter LOTR suksessen dukket det opp forferdelig mange navn fra filmen i MMORPG. Opplevde å treffe mange rare navn, deriblant "Legolazgreenleaf26) og "gimligloin". Irriterende.

7354336[/snapback]

 

Mulig det, men jeg tror den "moten" er over for lengst.

Lenke til kommentar
Tror nok det er "ut" å kalle karakteren sin etter diverse kjennsfolk fra ringenes herre.

7352901[/snapback]

Tja, det gjelder bare å finne et navn ikke alle vet stammer ifra Tolkiens univers.

 

Barahir, Night Elf Hunter.

 

Ikke start å spill et spill som WoW, du mister veldig fort kontrollen og ødlegger mye av sosialivet. Det vil jeg ikke anbefale for en 12 åringer, sikk heller ut å prøv å få deg dame ( antar att du er gutt).

7355239[/snapback]

Ikke få deg dame, du mister veldig fort kontrollen og ødelegger mye av sosiallivet.

WoW blir hva man gjør det til, det er ikke en kjemisk substans man blir avhengig av. Men jeg er veldig enig i at tolvåringer ikke bør spille det.

Lenke til kommentar
Den må jeg flire av.

har du sett den [GODE] grafiket til diablo 2 har, har spillt det herregud det er et spill folk spillte for mange år siden!

7313883[/snapback]

 

Det er ikke grafikken som er viktigst, det er gameplayet. Du rakker pokker ikke ned på Diablo 2, der er det mange som har brukt mange timer. Selv har jeg gått lei 3 eller 4 ganger for å starte på nytt igjen pga ny patch eller en kul mod jeg har funnet.. :) Anbefales! Closed BNet er rått.

 

Edit: For å nevne så har jeg en kompis som har 170 days online med en warlock, og tre andre level 60 folk. Har ikke sett han så mye siste 18 mnd nei.

Endret av Celeb0rn
Lenke til kommentar

Ser det er flere som nevner Real Life her!

Det er absolutt å annbefale. Mye bedre enn WoW etter min mening. Veldig sosialt miljø og mye større enn WoW er det også! Det er helt gratis å spille, men det koster penger å kjøpe ting som mat/klær osv. men man trenger ikke kjøpe noe for å spille.

 

Det er en god review av spillet på gamespot der det fikk 9.6

Real Life: The Full Review

 

Prøv det :)

Lenke til kommentar
wow er dylr før en fatting man såm meg får bare 50 kr i uke lønn årker ikke bruke den til wow. kan noen si meg et spille som er gratis å man får lvl å sånt untat anacry online å tibia å runescape!?

7297759[/snapback]

 

Hva med å begynne å jobbe som avisbud(eller en annen passende jobb)? Du må kanskje vente til du blir 13år, da får du bare smøre deg med tolmodighet. Sett resten av pengene du tjener på BSU konto (Bolig Sparing for Ungdom). Lurt å starte tidlig med og spare penger til et sted å bo, for du kommer til å bli ganske lei av at foreldrene dine maser om at du bruker for mye tid på WoW.

Husk å ta vare på referanser og noter deg i hvilken periode du jobbet, det er viktig å ha på CVen din til senere. Ukepenger fra mamma og pappa kan du derimot ikke skrive på CVen din, det teller ikke.

 

Edit: Piratserver er ikke å anbefale, det finnes et hav av piratservere og veldig få av dem holder noe bra kvalitet. De fleste serverne er meget ustabile, har få andre mennesker pålogget og gir deg ingen garanti for at du får beholde din level og items over lengere tid.

Endret av Anthropod
Lenke til kommentar
wow er dylr før en fatting man såm meg får bare 50 kr i uke lønn årker ikke bruke den til wow. kan noen si meg et spille som er gratis å man får lvl å sånt untat anacry online å tibia å runescape!?

7297759[/snapback]

Fattig? 50 kroner i ukelønn var noe jeg bare kunne drømme om som 12-åring.
Lenke til kommentar

OK, nå vil jeg ha en liten måling fra alle posterne i tråden.

 

 

 

Alle som har en søsken/venn som er avhengig og dømmer spillet fra deres skjebne: Tast 1

 

Alle som har vært/er junkie og har et grunnlag til å motsi denne unge sjelen til å starte WoW: Tast 2

 

Alle som har lest i VG eller et annet filleblad/-avis: Tast 3

 

Alle som bare følger strømmen og disser WoW fordi alle andre gjør det: Tast 4

 

Alle som spiller casual WoW: Tast 5

 

Alle som har vært junkie og anbefaler andre å game WoW: Tast 6

 

 

 

Etter min mening er det bare nummer to og fem som egentlig burde få lov til å poste her. *taste 5*

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...