Gå til innhold

Vil spille wow men det er så dyrt, er bare 12 år!


Anbefalte innlegg

Er ikke spillet i seg selv du blir avhengig av.. Vel, det er min mening. Spillet er igrunnen så som så, men det "sosiale" du opparbeider deg med først å levle med en gjeng, starte ett guild med den samme gjengen og så raide tre-fire dager i uken.

 

Forøvrig, kan dere høre ett interessant foredrag rundt dette med avhengighet sånn cirka her: http://www.wcradio.com/archive/epic/addictedtoepix.wmv

 

Og ja, jeg vet veldig godt hva jeg prater om og kjenner meg igjen i en god del av innleggene til folk som har sluttet. Etter å ha levlet alle klasser bortsett fra paladin, sa kroppen fra at det var nok. Forskjellen fra andre ganger var at denne gangen hørte jeg på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WoW er mye dyrere i tid enn penger.

 

Spillet begynner på lvl60, opp til det er det bare kjedelig grinding for det meste.

Men når du gjør battlegrounds med guildet ditt i raid-gear og god taktikk, eller tar ned drøy high-end boss, så er det lite av online-spill som er mer underholdende. Jeg går siste året på høyere utdanning nå, og har ikke noe problem med å prioritere skole og venner foran, men for en 16-åring som har allverdens tid, så kan dette være ganske farlig.

Endret av tankbug
Lenke til kommentar

Skal du begynne med wow så lær deg engelsk først.

 

Lær deg også skikk og bruk, så du ikke blir en liten kid som tigger gull av andre spillere.

 

Skal du ta instancer spis middag før du gjør det.

Finnes ikke noe mere irriterende en at en spiller går afk midt i instance, for at han eller hun skal spise middag med familien sin.

Husk at det er 4 eller 9 andre spillere som da sitter å kaster bort tiden sin pga deg.

 

Ikke mas på andre spillere om å hjelpe deg med alt. Prøv selv først.

 

Vær høffelig da du bruker snakkekanaler og prater med andre.

 

Skrev det her fordi det er allerede nok av irriterende kids i spillet.

Vi trenger ikke flere. :)

 

Følger du dem enkle råda her ønsker jeg deg lykke til med wow.

Bare pass på å bruk hode. Ikke spill for mye, det er lett å bli hekta.

Har du grei disiplin på deg selv er det ingen problem uansett.

 

Sist men ikke minst, wow er et veldig bra spill. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det som er kjipt med WoW er at man aldri føler at man har oppnådd noe særlig... etter over 1 år med spilling føler man at man at itemsene ikke er gode eller at man ikke ser rett ut osv osv osv.... Man setter seg nye mål hele tida, og når man klarer de er det ikke godt nok fordi da har man brukt så forbanna lang tid på å skaffe den forige greia at det har kommet noe nytt man MÅ ha.

World of gearcraft ftw. Hold deg unna skiten som den skulle vært pesten selv... i min mening.

 

Jeg selv foreslår noe som feks Huxley når det kommer ut. Virker som et spill med lett morro og ikke så mye dybde slik at man slipper å kaste bort den bedre tiden av livet sitt på å få svulst.

Lenke til kommentar

Heroes serien er ikke online, og du trenger cd-key til å spille det spillet lovlig, siden vi ikke har lov til å gi ut noen info om hvordan skaffe det på andre måter. Kjøp spillet en av de nyeste spillene, svært gøy.

 

Anbefaler deg egentlig ikke å starte med noe online rpg spill som wow, eve, anarchy online osv, engelsken din må være nokså god, du må også oppføre deg i spillene, ha tålmodighet, skrive på et respektabelt nivå. Selv om det er 12 års aldergrense på wow passer det ikke for folk på 12 år, men siden folk er forskjellig så burde jeg ikke generallisere.

Endret av Bruktbilen11
Lenke til kommentar
Spillet begynner på lvl60, opp til det er det bare kjedelig grinding for det meste.

7327507[/snapback]

 

Jeg synest spillet sluttet like mye som det begynnte. Du grinder like mye på lvl 60 som tidligere. Blizzard har hele tiden en gullerot (items etc.) forran nesen din som prøver å nå.

Får du tak i den så kommer de med en ny.

 

Dreper du en motstander i spillet så har det ingenting å si, han kommer like fort tilbake.

 

Du kan ikke forrandre på noe i Wow verden. Slakter du en hel by så kommer den tilbake iløpet av noen minutter og du er like langt.

 

Det som er kjipt med WoW er at man aldri føler at man har oppnådd noe særlig... etter over 1 år med spilling føler man at man at itemsene ikke er gode eller at man ikke ser rett ut osv osv osv.... Man setter seg nye mål hele tida, og når man klarer de er det ikke godt nok fordi da har man brukt så forbanna lang tid på å skaffe den forige greia at det har kommet noe nytt man MÅ ha.

World of gearcraft ftw. Hold deg unna skiten som den skulle vært pesten selv... i min mening.

7333564[/snapback]

 

:thumbup:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
er heroes of might and magic online eller vanlig eller bare online.

trenger jeg serials for å instalere det?!

7333652[/snapback]

 

Har spilt wow i halvannet år, og ville ikke ha begynt om jeg hadde vært deg. Ihvertfall ikke som 12'åring. Ikke fordi du er for ung til å spille, men fordi du har bedre ting og kaste bort livet på.

 

Mine 2copper

Lenke til kommentar

Jeg har spillt wow og spiller litt. Men er langt ifra avhengig. Jeg kan gå uker uten å spille, har ikke noe problem med det. De som sitter konstant har et problem da.

 

Uansett.

 

En kinobilett koster deg 80-90,-

En film varer i 2 timer

40-45,- pr time

 

Wow koster deg 120,-

WoW kan benyttes i 720 timer før du må betale nok engang

0,16,- pr time.

Lenke til kommentar

jeg skal begynne med WoW igjen, men skal helst bare spille i helgene ( ikke i strekk).

 

Har min egen teori... Alt annet gjøres i uka, og chiller bare hele helgen med stuff jeg har lyst til å gjøre: Null stress.

 

Bedre å sitte en kveld inne i et varmt hus for 120kr i måneden enn hver helg borte for 250kr for spritflasker.

Lenke til kommentar
Så kan du også laste ned filmen gratis... ;P

7334814[/snapback]

 

Vil minne om følgende:

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.
Lenke til kommentar

Som nevnt av mange andre her, bør du ha tilstrekkelige engelsk-kunnskaper hvis du vil begynne med WoW. Spilte selv WoW i ett og et halvt år før jeg slutta, og jeg vil ikke si at jeg ble noe særlig avhengig. Faktisk så var det end-game raiding på lvl 60 som var det kjipeste for meg. Skal du begynne, så kos deg med casual-gaming med noen venner opp til 60, istedenfor å grinde hele veien. Mitt tips iallefall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Som nevnt av mange andre her, bør du ha tilstrekkelige engelsk-kunnskaper hvis du vil begynne med WoW. Spilte selv WoW i ett og et halvt år før jeg slutta, og jeg vil ikke si at jeg ble noe særlig avhengig. Faktisk så var det end-game raiding på lvl 60 som var det kjipeste for meg. Skal du begynne, så kos deg med casual-gaming med noen venner opp til 60, istedenfor å grinde hele veien. Mitt tips iallefall.

7335399[/snapback]

Den beste måten å lære engelsk på er å bruke det. Jeg lærte engelsk fortere når jeg spilte multiplayer i Jedi Knight enn når jeg satt på skolen!

Lenke til kommentar
Den beste måten å lære engelsk på er å bruke det. Jeg lærte engelsk fortere når jeg spilte multiplayer i Jedi Knight enn når jeg satt på skolen!

7335992[/snapback]

Det er forsåvidt sant, men som trådstarter skriver, har jeg visse tvil om at engelske er på et veldig høyt nivå. Ikke at det akkurat trenger å være det for WoW, men å skrive forståelig er iallefall et minimum.

Lenke til kommentar
jeg skal begynne med WoW igjen, men skal helst bare spille i helgene ( ikke i strekk).

 

Har min egen teori... Alt annet gjøres i uka, og chiller bare hele helgen med stuff jeg har lyst til å gjøre: Null stress.

 

Bedre å sitte en kveld inne i et varmt hus for 120kr i måneden enn hver helg borte for 250kr for spritflasker.

7334994[/snapback]

 

Oioioi. Minner meg om når jeg begynte å røyke igjen... "Skal kun røyke på fester" osv. Nei du... Du er på vei rett tilbake...

Lenke til kommentar

Om du først skal ha en MMORPG så burde du vente litt. Det er forferdelig stort press for unge når du spiller WoW, så har du f.eks en kompis som spiller WoW som blir bedre og bedre så vil ikke du være noe dårligere så du grinder til du ser mannen med lijåen danse samba i tanga og Jan Teigen synge på "mil etter mil" for Nte gang.

 

Språk kunnskaper er ikke noe problem, en plass må man starte. Men husk at folk kan være ganske tender med hva du sier på engelsk og er det ikke PERFEKT skrevet engelsk så kan jeg love deg du får høre noen værs om hvordan engelsk skal skrives og for en ubernoob du er som ikke vet det. Så sterk psyke er påkrevd.

 

Så skal du spille WoW må du ha en psyke som en elite marine soldat som har sett krig X antall ganger, du må ha minst 100 kr i månden til å betale avgiften, en online norsk-engelsk ordbok og tid.

 

Derfor anbefaler jeg egentlig å cule den med en singelplayer RPG spill istede.

Lenke til kommentar
jeg skal begynne med WoW igjen, men skal helst bare spille i helgene ( ikke i strekk).

 

Har min egen teori... Alt annet gjøres i uka, og chiller bare hele helgen med stuff jeg har lyst til å gjøre: Null stress.

 

Bedre å sitte en kveld inne i et varmt hus for 120kr i måneden enn hver helg borte for 250kr for spritflasker.

7334994[/snapback]

 

Oioioi. Minner meg om når jeg begynte å røyke igjen... "Skal kun røyke på fester" osv. Nei du... Du er på vei rett tilbake...

7340761[/snapback]

 

Jeg vet xD Men faktisk, tenker på det sånn her.

 

Fra klokken 8-12 gjør jeg faktisk ikke en drit hjemme...Da har jeg både leksefri og "husmas" fri... WoW :p

Lenke til kommentar
espenh10, jeg vil egentlig anbefale deg å vente litt før du kjøper et onlinespill. Hvis du skal spille Guild Wars, Anarchy Online eller et hvilket som helst spill i den kategorien må du ha gode engelskkunnskaper, noe jeg, utifra det jeg har lest av dine poster på dette forumet, tviler på at du har. Hvis man skal få noe ut av onlinespill sier det seg selv at du må kunne kommuniserer effektivt.

7316683[/snapback]

Er helt uenig. Kjenner mange "småunger" som spiller det, og de lærer seg engelsk kjempefort! Vi som derimot kan en del engelsk lærer heller lite siden vi vanligvis kan alle ordene som blir brukt i daglig språk uansett. Forresten, hvis du vil kan du få kjøpe guild wars av meg for en veldig billig penge.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg lage en liten oversikt over hva som skjer i sånne tråder, siden jeg har deltatt i mange slike WoW-suger-NEI-WOW-RULER-SUGER-RULER "diskusjoner".

 

 

Hvor ble det av trådstarteren?

En Dotten ripoff.

 

Trådstarter: Kan noen hjelpe meg å finne et spill, for jeg har ikke råd til å spille WoW.

 

WoW-Trasher: NEI! Ikke spill WoW, det suger jo maks, du blir bare avhenging. Spill Guildwars.

 

Trådstarter: Koster Guildwars noe i måneden?

 

WoW-Trasher: Nei, og du slipper alt grinde tullet, så blir du ikke avhengig, jeg har en bror som spiller hele tida, så jeg skal fordømme alle andre som spiller det og!!

 

WoW-Fan: Hvorfor er dere så interessert i å trashe WoW?

 

WoW-Trasher: Fordi det bare drar med seg dritt og lort, folk får livene sine ødelagt!

 

WoW-Fan: Eh... Javel?

 

WoW-Trasher: Ja, faktisk. Bare spør broren min!

 

WoW-Fan: Jaja, det var synd du. Men nå dømmer du alle folk som spiller WoW på grunnlag av din... bror? Fin løsning du, ganske... nazi.

 

WoW-Trasher: Ja, men Guildwars er mye bedre fordi du ikke trenger å grinde så mye... også sånne ting. Dessuten trenger man ikke å betale for det i måneden.

 

WoW-Fan: Akkurat. Hva er galt med å betale 100 kr i måneden?

 

WoW-Trasher: Det ødelegger din personlig økonomi!

 

WoW-Fan: Og folk som kjøper et nytt spill for 500kr i måneden, fordi de har runnet det gamle? Hva slags økonomi har de?

 

WoW-Trasher: Ja, men WoW er fortsatt avhengighetsskapende.

 

WoW-Fan: Korrekt! Men det er alle andre dataspill og. Likevel ser du ikke at hver dag har en eller annen idèløs Vg journalist har skrevet om hvor fælt og slemt alle andre dataspill er. Selv vet jeg om mange tetrisavhengige. (Ja, jeg gjør dessverre det.)

 

WoW-Trash: Øh... Kan ikke du bare stikke å bli litt mer avhengig enn det du er?

 

WoW-Fan: Serves me right, kos deg på diskusjon.no, du da.

 

Moderator: Bla bla... drittkasting... bla bla... mot retningslinjene... bla bla...

Stenges :)

 

 

Hvor ble det av trådstarteren?

 

Merk! Denne historien ble laget ut av ren provokasjon!

 

 

 

 

Det tok kanskje litt av på slutten, men jeg håper på at jeg fikk fram poenget mitt. Vil dere at jeg skal utdype det, så si ifra.

Endret av Larzemannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...