Thomaes Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hei, hei! det har seg slik at min lille søster har rotet bort den posen hvor cd'n til windows XP Home Edition ligger i. jeg hadde da klistret serial koden på denne posen, uheldigvis. men så har det seg slik at jeg har Windows 2000 Professional cdn (med klistremerket enda :!: ) og jeg tenkte på om det kansje var bedre for en gamer som meg! så da vil jeg ha deres syn, skal jeg "finne" cd koder eller skal jeg bruke windows 2000? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Det regnes vel som en oppgradering å gå fra Windows XP Home til Windows 2000 Proffesional. Du mister brukergrensesnittet, og Compatibility Mode, men du kan plutselig gjøre mye mer som f.eks. IIS (ikke for gamere though) ha opp til 2 prosessorer, du kan bli medlem av et domene, du kan sette brukerrettigheter individuelt for hver fil/mappe, og bruker... Men ingen av disse tingene spiller vel noen rolle for en gamer... Lenke til kommentar
Thomaes Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 (endret) så.. mener du jeg bør bytte til Win 2000? brukergrensesnitt? er jo alltid inne i et spill så det trengs ikke. compatibility mode kan jeg fikse med VMware desutten har jeg legit windows 2000 versjon, men ikke windows home men takk for innblikket i de mer avanserte funksjonene Endret 16. november 2006 av gravitic Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Min erfaring er at Windows 2000 er mer stabilt også. Man føler seg også mer "velkommen" til å fikse og styre og ordne med Windows 2000, så hvis du kan litt om PC foreslår jeg 2000. XP er mer for mindre erfarne brukere, etter min mening. Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Tja, jeg kjører no Windows 2000 på begge maskinene mine jeg som HovedOS. Det fungerer da fint det, men jeg bruker ikke Windows 2000 på stasjoæren min til spill da. Da bruker jeg XP om det trengs. Jeg sverger til Windows 2000 jeg da. Men så skal det sies at Windows 2000 KAN være litt treigere på oppstart og avsluttning enn det XP er. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Den eneste ulempen jeg har med Win 2000 er at jeg ikke får testet ut mange av de nye gratisprogrammene som Microsoft spyr ut for tiden. Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hehe. Er det en ulempe? . Eneste jeg ikke får brukt som jeg trenger er Pinnacle 10. Den får jeg ikke kjørt i Windows 2000. Så jeg må installere 9.3 versjonen. Ikke for det. den er no grei nok den å da. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hehe. Er det en ulempe? . 7301792[/snapback] Jeg har litt lyst til å teste dem ut. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 XP er jo mye enklere enn 2000 da... Og XP skal jo teoretisk sett være bedre enn 2000. Mye enklere nettverksmuligheter og. Penere design og! Anbefaler helt klart XP, men har ikke så mange grunner... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Mye enklere nettverksmuligheter og. 7304432[/snapback] Nettverksmuligheten på XP Home er redusert i forhold til mulighetene på Win 2000. Om de er enklere vet jeg ikke. Penere design og! Hvis du går i barnehagen så. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Mye enklere nettverksmuligheter og. 7304432[/snapback] Nettverksmuligheten på XP Home er redusert i forhold til mulighetene på Win 2000. Om de er enklere vet jeg ikke. Penere design og! Hvis du går i barnehagen så. 7307741[/snapback] Ja, det blå Luna-temaet som er standard, ser ut som Teletubbie-land Heldigvis fins det noen offisielle Microsoft-temaer å bytte til! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Mye enklere nettverksmuligheter og. 7304432[/snapback] Nettverksmuligheten på XP Home er redusert i forhold til mulighetene på Win 2000. Om de er enklere vet jeg ikke. Penere design og! Hvis du går i barnehagen så. 7307741[/snapback] Dere kan da ikke mene at det standard designet til win som har vært i alle år er best? Nei og nei... Nettverksmulighetene ER enklere i XP. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det regnes vel som en oppgradering å gå fra Windows XP Home til Windows 2000 Proffesional.Du mister brukergrensesnittet, og Compatibility Mode, men du kan plutselig gjøre mye mer som f.eks. IIS (ikke for gamere though) ha opp til 2 prosessorer, du kan bli medlem av et domene, du kan sette brukerrettigheter individuelt for hver fil/mappe, og bruker... Men ingen av disse tingene spiller vel noen rolle for en gamer... 7297530[/snapback] Jeg regner med du mener å gå fra Win2K til Windows XP for alt det overnevne er features i XP Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Det regnes vel som en oppgradering å gå fra Windows XP Home til Windows 2000 Proffesional.Du mister brukergrensesnittet, og Compatibility Mode, men du kan plutselig gjøre mye mer som f.eks. IIS (ikke for gamere though) ha opp til 2 prosessorer, du kan bli medlem av et domene, du kan sette brukerrettigheter individuelt for hver fil/mappe, og bruker... Men ingen av disse tingene spiller vel noen rolle for en gamer... 7297530[/snapback] Jeg regner med du mener å gå fra Win2K til Windows XP for alt det overnevne er features i XP 7315985[/snapback] I Windows XP Home også? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Mye enklere nettverksmuligheter og. 7304432[/snapback] Nettverksmuligheten på XP Home er redusert i forhold til mulighetene på Win 2000. Om de er enklere vet jeg ikke. Penere design og! Hvis du går i barnehagen så. 7307741[/snapback] Ja, det blå Luna-temaet som er standard, ser ut som Teletubbie-land Heldigvis fins det noen offisielle Microsoft-temaer å bytte til! 7310171[/snapback] Standar skins Her har du ganske mange skins som ikke er orginale, bare og patche med UX Theme patch... Endret 19. november 2006 av thomas ll Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 I Windows XP Home også? 7316150[/snapback] Nei, Windows XP home er en hjemmeversjon som ikke skal brukes til "dilling" i MS sin verden. Eneste er herjing med filer som fint kan gjøres i _alle_ Windows versjoner. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 I Windows XP Home også? 7316150[/snapback] Nei, Windows XP home er en hjemmeversjon som ikke skal brukes til "dilling" i MS sin verden. Eneste er herjing med filer som fint kan gjøres i _alle_ Windows versjoner. 7316519[/snapback] Det var vel derfor GeirGrusom mente det var en oppgradering å gå fra Win XP Home til Win 2000 (Pro). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå