Snytefant Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Mopeden "Dauer" når jeg setter den i gir å skal bynne å kjøre.. Hva er det? Kan sylinderen være skjært? Endret 16. november 2006 av --MrDave-- Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Dårlig clutch? Hopper den frammover? Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Dårlig clutch? Hopper den frammover? 7297562[/snapback] den hopper ikke. Den starter helt vanlig også etter en meter så stopper den sånn sakte Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 har du byttet dyse etter du hadde på effekt anlegg ? Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 har du byttet dyse etter du hadde på effekt anlegg ? 7297897[/snapback] Vet Ikke.. Kjøpte den for en uke sia ca. så jeg vet ikke hva ho jeg kjøpte den av har gjort. kjøpte den med effekt anlegget på.. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Du må ruse motoren mer før du tar igang og holde et høyere turtall mens du kjører igang. Effektanlegget er toppdrag. Hvis du bare ruser litt og så begynner å slippe clutchen med lavt turtall, vil den bare dø ut fordi effektanlegg har elendig bunndrag (drag på lavt turtall). Rus motoren på sånn passelig høyt turtall og hold den på det turtallet når du slurrer inn på første giret (slipper clutchen). Da går det nok bedre . Endret 16. november 2006 av chrml Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Ok ..Men har bytta til orginal anlegget nå (Må årne et hull som har kommet i effektanlegget) å det samme skjer nå? Men så er det en ting til.. Den er sykt tung starta.. Er det noe jeg kan gjøre med det? Endret 16. november 2006 av --MrDave-- Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 jeg ville ringt eller snakka med han fyren du kjøpte mopeden med så du får vite om dysen er bytett. vist den ikke er det (når effektanlegget er på) kan sylinderen skjere seg. Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Men hvis sylinderen er skjært.. Må jeg kjøpe en ny sylinder eller kan jeg gjøre noe med den? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Men hvis sylinderen er skjært..Må jeg kjøpe en ny sylinder eller kan jeg gjøre noe med den? 7298282[/snapback] Tviler på at den er skjært. Du gir gass når du prøver å starte, ikke sant? Skru på choken og gi litt gass, så tråkker du. For meg funker det med ca 1/5 gass, men det varierer litt fra moped til moped. Det jeg gjorde når mopeden var ny var å tråkke uten å gi gass . Da kunne jeg tråkke i evigheter uten at den starta (først etter 10 min med tråkking osv...). Nå starter den på første eller andre tråkket midt på vinteren med choken på og litt gass. Er de første tråkka som gjelder somregel, for tråkker du et fire-fem ganger uten at den starter så er det så mye bensin i sylinderen at den kan bli veldig vanskelig å starte . Da må du somregel trillstarte ned en bakke eller noe. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 jeg mente ikke å si at sylinderen var skjert men at den kunne bli skjært vist det er orginal dyse som er på med effektanlegge Lenke til kommentar
Snytefant Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Var utte å kjørte litt nå.. Da funka alt perfekt Da blire mer kjøring i mårra hvis det ikke regner så mye Endret 16. november 2006 av --MrDave-- Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 noe av grunnen til at den har vert tungstartet er vel det at motoren er kald Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 noe av grunnen til at den har vert tungstartet er vel det at motoren er kald 7299544[/snapback] Mulig at trådstarter ikke har varmet opp motoren skikkelig før han tar igang. Det er veldig viktig at motoren varmes opp skikkelig før man kjører. Nå som det er så kaldt i lufta bør man starte opp med choken på og bare gi nok gass til at motoren holdes igang (lavt turtall) i et minutt eller noe. Så skrur du av choken og lar den gå på tomgang litt til, noen minutter kanskje. Ikke rus den hardt når den er kaldt, da kan stempelet utvide seg for fort i forhold til sylinderen, så skjærer alt seg når stempelet skviser seg fast i sylinderen. Bruk alltid noen minutter hver gang du starter opp på å varme motoren sakte. Ikke kjør hardt de første minuttene når du nettopp har startet opp eller. Først når motoren er god å varm kan du trekke ut girene skikkelig og kjøre med full gass. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 På nyere mopeder\motorsykler er det en sensor ved støtten som gjør at man ikke kan kjøre fremover om støtten er nede, da vil motoren dø ut. Skjekk om sensoren virker eller eventuelt fjærn den, kan være den som tror at støtten er nede hele tiden. mvh. Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå