Anders Moen Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Noen ganger når jeg lager websider, bruker jeg f. eks 100px i width. .txt { color: black; width: 100px; } Men mitt problem er at noen ganger fungerer ikke width, noen som kan hjelpe meg litt med det? (Veldig viktig at det fungerer for denne siden jeg lager nå). Takk på forhånd, hilsen Anders (aka Andy Pandy) Endret 16. november 2006 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 På noen elementer tror jeg ikke width virker. feks paragarfer. Hva er det du skal ha 100px bredt? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 På noen elementer tror jeg ikke width virker. feks paragarfer.Hva er det du skal ha 100px bredt? 7297793[/snapback] På linker som skal ligge i menyen. Det at jeg brukte .txt var bare et eksempel i stedet for å skrive a.txt:link {color: black; width: 100px; } osv. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 du kan ikke bruke width på anchor tags heller (<a>) Gjør heller sånn: <div id="meny"> <a href="menyitem">meny#1</a> </div> også i css'en skriver du: #meny { width: 100px; } Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 du kan ikke bruke width på anchor tags heller (<a>) Gjør heller sånn: <div id="meny"> <a href="menyitem">meny#1</a> </div> også i css'en skriver du: #meny { width: 100px; } 7298307[/snapback] Kan jeg bruke flere linker som ligger på rekke nå? Eks: <div id="meny"> <a href="link1">Link 1</a> / <a href="link2">Link 2</a> </div> De to linkene vil bli 100px i bredden, og ligge ved siden av hverandre? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 <div> ... </div> vil bli en firkant som er 100px bred og hvis du ikke skriver noe height, vil den stille seg automatisk etter hvor høy skrift det er. Så nei, hver link vil ikke bli 100px bred. Men hvorfor vil du ha de 100px bred? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 <div> ... </div> vil bli en firkant som er 100px bred og hvis du ikke skriver noe height, vil den stille seg automatisk etter hvor høy skrift det er. Så nei, hver link vil ikke bli 100px bred. Men hvorfor vil du ha de 100px bred? 7299315[/snapback] Tja, har lyst til det . Veit ikke helt, men bare vil ha det. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 <div class="meny"><a href="">link</a></div> / <div class="meny"><a href="">link</a></div> .meny { color: black; width: 100px; } kanskje dette? Lenke til kommentar
meron Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Skal du ha "a" 100px vid: a { display:block; width:100px; } Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) du kan ikke bruke width på anchor tags heller (<a>) Gjør heller sånn: <div id="meny"> <a href="menyitem">meny#1</a> </div> også i css'en skriver du: #meny { width: 100px; } Bullshit. Divmania er ikke løsningen på alt her i verden, kan vite. a { display: block; /* Denne gjør at lenka vises som et blokkelement, og du kan justere bredde og høyde /* width: 100px; } Hah, nå gjentar jeg jo han over. Doh. Uansett, fikk fram mitt poeng angående divmania. Endret 16. november 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 jaok, da har jeg lært noe nytt idag også Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Ok, takk alle sammen. Fant ut at jeg måtte bruke display: block; rett før jeg gikk inn her. Takket være en annen webside som hadde det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå