Gå til innhold

PSP vs Nintendo DS

Speik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har begge, men his jeg skulle velge ville jeg valgt DS :love: .

Spillutvalget er på DS etter min menig bedre med mange perler og jeg gleder meg til Yoshis Island som kommer 1 Des. En stor fordel med DS er på svært mange spill kan du spille multiplayer selv om bare en har spillet, og med PSP er det en bitteliten del av spill som kan dette, men da blir det som regel bare en demo :no: .

Billigere er både spillene og konsollen og', så hvis økonomi er et problem er det garantert DS som gjelder. DS har ikke Mp3 spiller eller bilde-ogfilmvisning. Dette har PSP men allikavel vil det være mest ''gimmick'' og man ender opp med å ikke bruke det.

Kjøper du DS, så kjøp DS lite.

Håper dette var tilhjelp :D

Endret av Cry
Lenke til kommentar

Det kommer an på hva slags spill du liker. Jeg har selv en PSP og bruker den flittig. Spillene jeg har er Daxter(plattformspill), tekken, GTA: Liberty City Stories, SSX, socom og noen flere som jeg ikke spiller så mye.

GTA: Liberty City Stories, Daxter og Tekken har alle fått over 9 i score på IGN. Det samme har GTA: Vice City Stories og noen flere spill. Høres dette interessant ut, så ønsk deg en PSP.

Hvis du i tillegg er interessert etter en multimediamaskin kan jeg anbefale PSP. Bruker den daglig som MP3-spiller frem og tilbake på bussen til skolen.

Lenke til kommentar

Har begge, bruker PSP'en daglig, mens DS'en har jeg ikke brukt siden ferien(spilte litt super mario på flyet når batteriet til PSP'en var dødt :p )

Men det kan være det bare er jeg som er merkelig :p Jeg liker iallefall veldig godt at det er så mye å gjøre med PSP, foto, MP3, film(og jeg bruker alle de tingene veldig ofte)

Men om den kun skal brukes til spilling så er kanskje DS'en lik så grei. Du har jo metroid som er ganske gøy og super mario var ikke så dumt det heller.

Til PSP så spiller jeg mest GTA for tiden, utenom det så går det litt i ridge racers og mercury.

Jeg anbefaler deg å teste ut begge to før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

For min del er Ds mye mer attraktiv på grunn av at den har de desidert beste spillene. Mens flesteparten av spillene til Psp porter fra PS2 spill, har ds etter min mening mange flere kvalitetsspill. At spill får over 9 poeng hos IGN er vel strengt tatt ikke noe å skryte av, da de hiver ut gode karaktere i hytt og pine. Gta er et forferdelig dårlig spill. Kontrollen på PS2 versjonen var allerede forferdelig, og er enda verre til psp. Selvfølgelig har psp kvalitetspill også, Ridgeraser og Daxter er begge gode spill.

Ds går den mer nyskapende veien med touch screen, to skjermer, mikrofon og alt det der. Finnes utrolig mange spill som jeg lengter etter.

New Super Mario bros., Metroid Prime: huters, Animal Crossing: Wild World, Mario Kart, Tetris, Castlevania, Advance Wars, Mario and Luigi er alle spill som har fått 9 hos IGN, bare for å eliminere det argumentet for PSP.

Sånn ellers slipper du riper i skjermen på ds, siden den kan klappes sammen.

Lenke til kommentar

Slenger meg på tråden her som ganske ny PSP eier at jeg er veldig fornøyd med produktet. Spesielt Wipeout Pure er fenomenalt bra. Rask racing med flyvende farkoster, som gjenopptar det gode gamle gameplayet og feelingen til Wipeout spillene på PS1. Grafikken er også veldig pen, med fine effekter og stilfulle baner. :thumbup:

Forøvrig er PSP'en artig å bruke til å se en episode Simpsons eller Family Guy på vei til jobb, samt høre Mp3 med, men dette krever en investering i et litt stort minnekort da (følger bare med 32MB minnekort i PSP Value Pack). :)

Lenke til kommentar

hvilken av dem du foretrekker kommer mye ned til smak.

Som jeg har sagt ang ds vs psp før;

Hvis du foretrekker tradisjonell konsolspilling, så er kanskje psp tingen.

Med ds'en får du mange orginale spill opplevelser på grunn av touchscreen og stylus, noen spill bruker mikrofonen på intressante måter.

Kan skrive under på de spillene til ds som er lista over, kan tilføye følgende gullkorn:

Dr. Kawashima's Brain Training <- hvis du liker å trimme hjernen og har lyst til å bli flinkere til å regne/huske etc etc

42 All-Time Classics <- en mengde små spill, mange kjente kortspill, brettspill, pluss bowling, dart, billiard osv mye underholdning

Super Princess Peach <- litt jentete men vaskeekte platformmorro i ekte mario ånd gjemmer seg under den rosa kjolen.

Polarium <- god hjernetrim/puzzle, litt lav varighet dog. (man kan bli litt lei etter hvert)

LEGO Star Wars II <- morro platformer, the original trillogy, lego style :)

Trauma Center: Under the Knife <- enormt fengende operasjons spill, redd pasientene fra den sikre død med skalpel, og nål og tråd, Stemningen og musikken, og pasientens hjerteslag får adrenalinet til å strømme i det man jobber intenst for å helbrede. Gleder meg til å prøve Wii versionen.

Super Mario 64 DS <- nintendo 64 klassikeren på ds, nå med flere stjerner, og flere figurer du kan kontrollere, alle med egne egenskaper, litt knotete kontroller før man blir vant til dem, men fortsatt en evig klassiker.

Mario hoops 3on3 <- har ikke kommet i norge enda tror jeg, men spillet er utrolig fengende, eneste jeg savner er muligheten for å spille online. Hadde de tatt med dette hadde dette vert perfekt, mario + basket = morro. Veldig god bruk av stylus i dette spillet foresten.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar
Gta er et forferdelig dårlig spill.

Ikke for og gå off topic, men kom ikke her og si at Grand Theft Auto er et dårlig spill. GTA III var jo revolusjonerende på sin måte. Og kontrollen var dårlig? Hvordan ville du heller hatt den med de knappene, og joypads'ene tilgjengelig? Dette er et av de største klassikerene jeg vet om, og jeg vet at det finnes utallige personer som stiller seg enige der!

Lenke til kommentar

Ikke for og gå off topic, men kom ikke her og si at Grand Theft Auto er et dårlig spill. GTA III var jo revolusjonerende på sin måte. Og kontrollen var dårlig? Hvordan ville du heller hatt den med de knappene, og joypads'ene tilgjengelig? Dette er et av de største klassikerene jeg vet om, og jeg vet at det finnes utallige personer som stiller seg enige der!

7304451[/snapback]

Veldig enig i alt du sier der! Greit nok at du ikke liker det, men ikke si at det er forferdelig dårlig. Det er en virkelig klassiker og med nydelige kontroller jeg ikke trengte å blir vant til en gang.

Lenke til kommentar

7304451[/snapback]

Ja, jeg komme her og sier at GTA er et dårlig spill. JEg blir litt irritert når du sier at gta var en revolusjon på sin måte. Hva er det det har revolusjonert? Gameplay? Grafikk? Ikke en dritt, spillet er fult av bugs, flere ganger har jeg failet oppdrag pga at de er teknisk sett umulige pga knotete kontroll, bugs eller forferdelige kameravinkler. Det eneste GTA har gjort er å gi spillverdenen et dårlig rykte, da det har fått så mye negativ oppmersomhet blant foreldre pga volden.

Hvordan kontrollen skulle vært? Som i hvert eneste 3'person spill til en håndholdt?

Endret av Guffufs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...