Gå til innhold

Installere en "lett" distro, hvilken?

tibbs

Anbefalte innlegg

jeg lastet ned ubuntu i stad, brente det på en cd, og bootet fra cd'en fordi jeg ville prøve det fra cd'en.

men etter at jeg trykker på "kjør ubuntu" eller hva det stod så hang maskinen min leeenge uten at cd-rom spant eller noe skjedde, bare en sort skjerm med markøren blinkende oppe i venstre hjørne.

skal den stå slik? og hvor lenge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stod det ikke noe om at du kunne skrive "live" der?

Det gjorde det sist jeg stressa med Ubuntu iallefall.

7306317[/snapback]

joa, kunne skrive egen string for å kjøre hva jeg ville liksom, prøvde også å skrive inn live der, og da kom det en masse linjer, den stoppa veldig lenge på en linje, husker ikke i farta hva det var...

men tolmodigheten min er ikke av den lengste... :roll:

Lenke til kommentar

En som ikke har holdt på med Linux før bør ikke begynne med slackware, de bør heller begynne med Archlinux, det finnes howtoer for alt mulig, sette opp lyd, installere drivere "you name it" jeg beynnte med archlinux helt uten om og vite hva noen kommandoer er, jeg måtte tilogmed sette opp ndiswrapper som var ett rent helvete men fikk det til og virke til slutt, og vet du hva, nå kan jeg linux.!

Lenke til kommentar
wil___: Jasså så du mener det du ja. Har du noen argumenter for det da?

Hvorfor skal en som ikke har holdt på med Linux før begynne med Slackware?

7317837[/snapback]

Ahahaha :D FOR bra!

wil, takk for at du ga meg noe å fnise av på tampen av søndagskvelden, jeg setter virkelig pris på det :-)

Lenke til kommentar

Nei, muligens ikke men den er utrolig enkel, alle konfigurasjons filene i en fil /etc/rc.conf du får alle de nyeste pakkene, du slipper og vete 6 måneder på nye pakker, ikke velg slacware fordi den inneholder gamle pakker, mye kompillering selv viss du vil være up to date, Dracolinux er jo brukbar den er basert på slac men ikke særlig stabil enda. http://dracolinux.org

Lenke til kommentar
Nei, muligens ikke men den er utrolig enkel, alle konfigurasjons filene i en fil /etc/rc.conf du får alle de nyeste pakkene, du slipper og vete 6 måneder på nye pakker, ikke velg slacware fordi den inneholder gamle pakker, mye kompillering selv viss du vil være up to date, Dracolinux er jo brukbar den er basert på slac men ikke særlig stabil enda. http://dracolinux.org

7320367[/snapback]

kan draco installeres per. dags dato , er ikke det bare live-cd enda ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...