Gå til innhold

Kontormaskin til 25k som kan brukes til spilling

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ute etter en ny maskin. Jeg har ikke så alvorlig mye peiling på hardware, derfor trenger jeg litt hjelp :)

Jeg spiller ikke så ofte, bf2 3-4 ganger i halvåret, men jeg bruker pc'n mye til kontor ting så jeg vil ha en superrask maskin.

Jeg kan ingenting om overklokking så det er kun snakk om "normal" bruk av pc'n :!:

Her er komponentene jeg har funnet:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=37685

Jeg har ikke noe religiøst forhold til amd / intel eller ati / geforce derfor er det uansett hvilke komponenter jeg kjøper, bare det er raskt og stabilt.

Passer disse komponentene jeg har valgt ut bra sammen? Hvilken leverandør av g8800 er den beste eller er det uansett hva man velger? Skjermen jeg har er en dell 3007wfp 30". Er rammen jeg har valgt bra, eller merker ikke jeg forskjellen om jeg kjøper en billigere? Er dette det beste lydkortet fra creative?

Jeg kjøper ny maskin hvert tredje år eller noe i den duren, derfor lurer jeg på om det er forventet å skje noen store endringer med hardware de neste 2 månedene slik at jeg burde vente med å kjøpe maskin? Har ikke så lyst til at den skal være utdatert i januar.

Jeg fant dette kabinettet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326274

Men jeg har mest lyst på et med usb porter framme eller oppå kabinettet, finnes det noen slike som passer til dette oppsettet?

Om man ønsker bluetooth er dette noe man kjøper i ettertid eller finnes det "proffe" hovedkort med dette innebygd eller går dette på ytelsen av kortet?

Og til slutt så kunne jeg tenkt meg å finne en leverandør som har mesteparten av dette evt noe tilsvarende slik at de kan skru hele maskinen sammen for meg, for da er det vel enklere med garanti osv?

Setter pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du ha så "vill" maskin om du ikke skal bruke den noe særlig til spill? Kontor ting klarer jo pc-en fint med feks. billigere skjermkort.. Hvofor ha du valgt såppas vasse komponenter?

Men over til kontorrelaterte ting: Jeg er veldig fornøyd med DiNivo tastaturet fra Logitech. Om du liker å skrive på laptopper, vil du elske diNivo. Knappene må ikke trykkes så langt inn på en måte, samt. at det oser kvalitet over det. Skriver du touch, vil jeg nesten påstå det er et lite "must" med diNivo tasaturet. (ja, har dette selv).

Komlett mener jeg kan sette sammen pc-en din og ordne med garanti (utover den enkle komponentens garanti), men husker ikke om dette bare var ved kjøp av pcpakker.

EDIT:

Dessuten vil jeg også tro at denne pc-en vil bråke litt mer enn nødvendig, da du kun skal bruke den til kontorrelaterte saker. Kan jo bli litt slitsomt å sitte å høre på i lengden..

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Hehe, jeg vet ikke helt, tenkte at det ble en raskere maskin om jeg kjøpte noe med krutt i. I dag har jeg en helt grei maskin men skjermkortet er 9800xt og har ikke dual dvi så jeg får ikke skikkelig oppløsning på 30" skjermen min.

Det er mitt eget kontor, og jeg driver på med aksjer på dagtid. Da er jeg avhengig av høy oppløsning på skjermen og en rask maskin som kan ha mange websider og office dokumenter osv. I tillegg så må jeg ha masse lyd når ting går bra slik at jeg kan høre The Killers på full gass :thumbs: Og hvis jeg spiser lunch på kontoret så ser jeg en episode med csi og da er det jo greit å ha en bra maskin :!:

Vet ikke helt hva jeg skal med vannkjøling, men fant bare det som var passelig dyrt for da regner jeg med at maskinen fungerer bra.

Er ikke det tastaturet bluetooth? Er det ikke best å ha ledning til mus og tastatur?

Om dere har andre forslag til komponenter er det bra, men jeg vil gjerne ha det beste og raskeste :thumbup:

Lenke til kommentar

bruk 10-15k du. Ville ikke ha sløst bort mere viss du ikke skal ha det nyeste og beste.

30k brukte vi en gang på maskina hjemme husker jeg.

Den berømte amd 800mhz slot a maskina med 128mb minne.

Selve cpun kosta 22 tusen... det var tider det :p

(vi solgte huset og kjøpe oss leilighet, så da invisterte vi i denn)

På den tiden var det ikke mange som hadde en slik maskin, men det gikk ikke lang tid før alle maskinen gikk forbi i både ytelse og pris :p

Men tror det er vanskelig å få tak i så dyr cpu i dag :p

Den nye pentium med 4 kjerner koster under 10k :p altså halvparten :p

Så jeg viss jeg var deg ville jeg spart 10k og kjøpt meg en lcd/plasma tv istede eller nytt proft kjøleskap med ismaskin :D

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg vil ha bra grafikk kort er at den skjermen har 2560 x 1600 i oppløsning, og jeg vil ha den til å yte så bra som mulig. Og bra ram er jo viktig for at maskinen skal være rask. I tillegg skal jeg kjøpe VIsta når det kommer, og derfor må maskinen være såpass. Er det noen komponenter som bør forandres på eller noe?

Lenke til kommentar
Har byttet hovedkort, da dette vistnok skulle passe bedre til oppsettet mitt:

https://prisguiden.no/product.php?productId=46903

Er det noen andre komponenter som ikke passer sammen? Eller noe annet å utsette?

7305419[/snapback]

Ville gått på en billigere type ram. Prøv Corsair TWINX2048C4 istedet for C3. Du merker ingen forskjell, og den koster nesten 2000kr mindre. Ville muligens også gått for et billigere hovedkort - f.eks. Asus P5B, med mindre det du har valgt ut innehar funksjonalitet som du trenger.

Det er forresten ikke slik at de dyreste skjermkortene gjør det det mer fornøyelig å kjøre høy oppløsning på skjermen, og en god maskin vil ikke spille av CSI-episodene dine bedre enn en middelmådig pc :)

Uansett, ser ut som et rått oppsett :)

Edit: Ville vurdert enn Mist 600W-strømforsyning også. Den er bedre og billigere enn OCZ-en.

Endret av atsjoo
Lenke til kommentar

I see, takk for svar :)

Da prøver jeg den rammen, men er det ikke greit å ha litt bra skjermkort til Vista kommer? Og BF2 må jo bli kjempebra med alt på full gass på en så stor skjerm?

Hva med kabinettet? Kunne du foreslått et som har vilt med blåe lys å kanskje ikkje vannkjøling om det ikke er noe?

Lenke til kommentar

Du kan jo se på oppsettet mitt, og jeg kjører Vista glatt, og BF (2?) 2142 på omtrent maks. Har en widescreen skjerm og kjører oppløsninga 1680 * 1200 (ellerno).

Ofte er dyre hovedkort beregnet for å klokke hardt, og du behøver jo ikke bruke penger på det når du selv sier du ikke skal klokke. Selvfølgelig skal du få lov å kjøpe denne pc-en, som uten tvil vil være noe av det råeste man får i dag, men prøver bare å hjelpe deg til å finne frem til det beste alternativet for _deg_.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...