Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få pengene fra Directmedia?

morra

Anbefalte innlegg

Avgjørelsen har ikke fallt enda, derfor du ikke vil finne noe.

Til de intresserte så faller det dom angående tomtefestelovgivningen på fredag.

Skal bli morsomt å se om Høyesterett vil tilsidesette deler av loven pga. Grunnlovsstrid.

Personlig tviler jeg på dette. Høyesterett har vist de senere år vist en ganske stor forsiktighet med å avsette lover som grunnlovsstridig.

9511864[/snapback]

Tipper faktisk du tar feil. Jeg tror HR (i hvert fall) finner at 40 %-regelen er grunnlovsstridig. Hvis ikke har jeg vanskelig for å se at det ligger noen realitet i Grl. § 105 lenger overhodet. Men dette er jo litt OT, så vi tar det når dommen kommer. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Eg kjøpte ny sykkel hos forhandlaren Oddgeir Havnen(Havnen Pro-Tuning i Lærdal) for sirka 1 år siden. Sykkelen gikk fint osv. helt til den hadde stått i garasje heile vinteren. Etter vinteren og heile sommaren 07 har eg brukt ein halvtime på å starta den. Sykkelen har våre inne hos forhandler for 3.gang i går for å fikse feil. 1.gang fordi den ikkje starta i det heile tatt og fordi frambrems hadde lekkasje(fekk på garanti, men ikkje det med starten). Så pappa la ut 200kr på at forhandler skifta plugg, starta den samt skifta dyse. 2.gangen var det samme problemet, ingen start i det heile tatt. 3.gangen i går, var det på grunn av at det har på nytt oppstått lekkasje i frambrems, denne gangen i kalipperen pluss at sykkelen starta etter halv times kicking! El.starten var og gåen så det er og eit irritasjonsproblem. Ein del andre småting er også tilfelle i denne saken.

I går ringte me til forhandler og han var meir opptatt av og beskylde meg for å først køyre sykkelen feil. så var det min skyld at eg ikkje klarte å starte den og så toppa han det heile med å bli småforbanna og forsvare seg sjølv.

Så da lurer eg på, korleis er det med saker der du har masse problem med ein sykkel(makter snart ikkje meir ) og det med å få tilbake penger/få ny sykkel..

Mvh

zaltmann aKa. Vegard

Lenke til kommentar

Regelen er vel slik at 3. gang du leverer produktet inn til reparasjon for SAMME feilen har du krav på å heve kjøpet. Jeg tror da samme feilen ikke betyr samme symptom. Dvs at hvis symptomet er at sykkelen ikke starter så kan det jo være et uttal av grunner til dette. Men når årsaken har vært den samme 3 ganger kan man heve kjøpet.

Lenke til kommentar
Regelen er vel slik at 3. gang du leverer produktet inn til reparasjon for SAMME feilen har du krav på å heve kjøpet. Jeg tror da samme feilen ikke betyr samme symptom. Dvs at hvis symptomet er at sykkelen ikke starter så kan det jo være et uttal av grunner til dette. Men når årsaken har vært den samme 3 ganger kan man heve kjøpet.

9525898[/snapback]

gjelder dette også motorisert kjøretøy?

Lenke til kommentar

9525906[/snapback]

Ja, jeg forstår det slik her:

Dine rettigheter innenfor kjøp av bil fra bilforhandler:

Når det gjelder kjøp av bil fra en profesjonell selger, er det forbrukerkjøpsloven som gjelder.

http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop_av...a_bilforhandler

Les denne for detaljer:

http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1025782287.59

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

9525898[/snapback]

9525906[/snapback]

Det er ingen forskjell på "motorkjøretøy" og andre produkter i kjøpsreglene..

"Samme feil" kan, i mine øyne, godt være "starter ikke" generelt.

Lenke til kommentar
det vil si at jeg egentlig kan heve kjøpet?

Takker for alle svar!  :)

9526850[/snapback]

Jeg tror det vil være ulike tolknigner rundt hva som må være problemet, dvs om symptomene er like eller om også årsaken må være lik. Tipper uansett forhandler vil bruke det som gagner ham mest.

Lenke til kommentar

Oh brother.

Her har jeg klart å gjøre en bummer deluxe. Og jeg vet ikke om det kan rettes opp i heller.

Jeg skulle flytte, men det ser ut til at jeg har slått tråder sammen.

Beklager virkelig! Skal se hva jeg kan gjøre for å få rydda opp.

EDIT: Tråden stenges til vi har funnet ut hva vi kan gjøre.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Da må jeg bare beklage, og opplyse om at forumet er lagt opp slik at det ikke er noen vei tilbake.

For dere som har fått tråder slått sammen: Dere er nødt til å opprette tråd på nytt.

Jeg beklager virkelig det inntrufne, 1 feilklikk fra min side, og så var alt slått sammen.

Det er lov å sende meg kjeftepm om man føler for å få ut frustrasjon.. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...