Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få pengene fra Directmedia?


morra

Anbefalte innlegg

Ikke når man henter og leverer selv. Jeg bor rett i nærheten av Komplett.

9368862[/snapback]

 

Angreretten faller vel fra når du velger å hente varen istedenfor at den skal sendes?

9368889[/snapback]

Etter det jeg har skjønt, er angreretten der, fordi man ikke får sett varen først...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angreretten gjelder selve kjøpet (og jeg kjøpte via Kompletts nettsider), ikke hvordan du mottar produktet. Dermed har jeg angrerett.

 

Uansett snakket jeg med kreditt-avdelingen og de sa "No problem, bare send oss kontonummeret så skal vi overføre mellomlegget". Thumbs up for Komplett :)

Lenke til kommentar

Kjøpte en D-Link router på Komplett for noen dager siden, men nå viser det seg at den ikke dekker mitt behov.

 

Har jeg rett til å sende den tilbake, selv om det egentlig er min feil som ikke studerte spesifikasjonene godt nok?

 

Hvordan gjørs det med porto og slikt i disse tilfeller?

Lenke til kommentar

Først melder du til Komplett at du ønsker å benytte deg av angreretten (bruk tilsendt skjema).

 

Du får refundert kjøpesum + original porto, men må betale returporto selv.

 

PS: Angrefrist er 14 dager etter kjøpet ble gjort. Du trenger ikke oppgi noen grunn for at du angrer kjøpet.

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Etter det jeg har skjønt, er angreretten der, fordi man ikke får sett varen først...

9368930[/snapback]

 

Det er derfor den er der ja, men sålenge handelen blir utført via internett (eller telefon) så gjelder angreretten uansett hvordan varen blir transportert.

 

En annen kjekk ting og vite er at hvis man ikke får angrefrist skjema levert med varen har man faktisk 1.års ubetinget angrefrist. ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal butikken måtte betale for at du som kunde ikke vil ha varen lengre?

Fordi loven sier det?

http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html#11

§15-5: Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt... osv. Frakten faller inn under dette.

 

Nei, du får kun tilbake det du betalte for varen.

9371045[/snapback]

Din personlige synsing om saken er egentlig ikke særlig verdifull for trådstarter..

Lenke til kommentar
Men dessverre blir resultatet det at butikkene må sette opp prisene sine, slik at telefonene blir dyrere. Det samme gjelder vel dersom produsentene taper runden i høyesterett.

9371286[/snapback]

I de fleste tilfellene har ikke butikken noe problem med å få kreditering på reklamasjoner. Det finnes noen juridiske feller for butikkene i en sånn situasjon, men så vidt jeg vet er det ikke noen produsenter som er så ondskapsfulle at butikken sitter igjen med hele tapet. Kanskje bortsett fra Apple.

Lenke til kommentar
Jeg jobber selv i nettbutikk, så jeg vet hva jeg snakker om. Du får tilbake det du betalte for varen. Hvis noen butikker tilbakebetaler frakten, så er det en ekstratjeneste, de er ikke pålagt til å gjøre det

9371193[/snapback]

Jo, man skal ha refundert alle kostnader. Selv om dere bryter reglene, betyr ikke det at det er det riktige.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...