V-by Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Ikke når man henter og leverer selv. Jeg bor rett i nærheten av Komplett. 9368862[/snapback] Angreretten faller vel fra når du velger å hente varen istedenfor at den skal sendes? 9368889[/snapback] Etter det jeg har skjønt, er angreretten der, fordi man ikke får sett varen først... Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Angreretten gjelder selve kjøpet (og jeg kjøpte via Kompletts nettsider), ikke hvordan du mottar produktet. Dermed har jeg angrerett. Uansett snakket jeg med kreditt-avdelingen og de sa "No problem, bare send oss kontonummeret så skal vi overføre mellomlegget". Thumbs up for Komplett Lenke til kommentar
lupah Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Bra det ordna seg. Komplett sin support er vel blant de beste Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Kjøpte en D-Link router på Komplett for noen dager siden, men nå viser det seg at den ikke dekker mitt behov. Har jeg rett til å sende den tilbake, selv om det egentlig er min feil som ikke studerte spesifikasjonene godt nok? Hvordan gjørs det med porto og slikt i disse tilfeller? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Bra det ordna seg. Komplett sin support er vel blant de beste 9369165[/snapback] Det var ikke support jeg snakket med, men kreditt/økonomi-folkene. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Først melder du til Komplett at du ønsker å benytte deg av angreretten (bruk tilsendt skjema). Du får refundert kjøpesum + original porto, men må betale returporto selv. PS: Angrefrist er 14 dager etter kjøpet ble gjort. Du trenger ikke oppgi noen grunn for at du angrer kjøpet. Endret 27. august 2007 av Caze Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hvis du bruker angreretten må du for guds skyld påpeke at det er en skade på den, slik at du ikke blir beskyldt for å ha forårsaket skaden. Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Takker og bukker! Gjelder dette med at orginalporto blir refundert alle nettbutikker? Har betalt med VISA Lenke til kommentar
phax Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Etter det jeg har skjønt, er angreretten der, fordi man ikke får sett varen først... 9368930[/snapback] Det er derfor den er der ja, men sålenge handelen blir utført via internett (eller telefon) så gjelder angreretten uansett hvordan varen blir transportert. En annen kjekk ting og vite er at hvis man ikke får angrefrist skjema levert med varen har man faktisk 1.års ubetinget angrefrist. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Det er det loven sier. Om nettbutikkene velger å følge loven er individuelt. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 En annen kjekk ting og vite er at hvis man ikke får angrefrist skjema levert med varen har man faktisk 1.års ubetinget angrefrist. 9369827[/snapback] Afaik er det 3 måneder. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 En annen kjekk ting og vite er at hvis man ikke får angrefrist skjema levert med varen har man faktisk 1.års ubetinget angrefrist. 9369827[/snapback] Afaik er det 3 måneder. 9370756[/snapback] Og det får jeg vite først nå Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) glem det Endret 29. august 2007 av heidundrades Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Du har ikke rett på å få dekket fraktutgifter hvis du benytter deg av angreretten. Det er DET loven sier 9370920[/snapback] Fraktutgifter TIL kunde SKAL dekkes, sier loven. Les den? Returporto må kunde dekke selv. Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) glem det Endret 29. august 2007 av heidundrades Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Hvorfor i all verden skal butikken måtte betale for at du som kunde ikke vil ha varen lengre? Fordi loven sier det? http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html#11 §15-5: Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt... osv. Frakten faller inn under dette. Nei, du får kun tilbake det du betalte for varen. 9371045[/snapback] Din personlige synsing om saken er egentlig ikke særlig verdifull for trådstarter.. Lenke til kommentar
BumperSticker Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) glem det Endret 29. august 2007 av heidundrades Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Enig med sistemann her. Men dessverre blir resultatet det at butikkene må sette opp prisene sine, slik at telefonene blir dyrere. Det samme gjelder vel dersom produsentene taper runden i høyesterett. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Men dessverre blir resultatet det at butikkene må sette opp prisene sine, slik at telefonene blir dyrere. Det samme gjelder vel dersom produsentene taper runden i høyesterett. 9371286[/snapback] I de fleste tilfellene har ikke butikken noe problem med å få kreditering på reklamasjoner. Det finnes noen juridiske feller for butikkene i en sånn situasjon, men så vidt jeg vet er det ikke noen produsenter som er så ondskapsfulle at butikken sitter igjen med hele tapet. Kanskje bortsett fra Apple. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg jobber selv i nettbutikk, så jeg vet hva jeg snakker om. Du får tilbake det du betalte for varen. Hvis noen butikker tilbakebetaler frakten, så er det en ekstratjeneste, de er ikke pålagt til å gjøre det 9371193[/snapback] Jo, man skal ha refundert alle kostnader. Selv om dere bryter reglene, betyr ikke det at det er det riktige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg