Ramanza1 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hei.. Jeg har et 20mbps internett og gir internett til alle i huset men lurer på om jeg kan bruke en pc som client til alle brukere. Hensikten er egentlig pga. sette opp en netlimit til brukerne og Skal bygge en pc som står på hele tiden og gir brukerne nett. Hva slags utstyr trenger jeg egentlig? Og hvilke programmer er bra og bruke til sånt? Bra logger og hvor mye brukerne bruker av nett osv. Hensikten er vel og begrense slik at ingen skal bruke opp alt nettet på nedlastning. Har ikke slike muligheter i routeren. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Først; hva har du av hardware fra før av? Skal du bruke Windows? Linux? Skal du ha trådløst på samme boksen også, eller skal du ha en aksesspunkt kobla til? Ønsker du gigabit ethernet, eller holder det med 100mbit? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Du kan jo sjekke her: http://m0n0.ch/wall/features.php Lenke til kommentar
Ramanza1 Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Først; hva har du av hardware fra før av? Skal du bruke Windows? Linux? Skal du ha trådløst på samme boksen også, eller skal du ha en aksesspunkt kobla til? Ønsker du gigabit ethernet, eller holder det med 100mbit? 7296806[/snapback] Jeg skal kjøre windows.. Ikke no kløpper i unix systemer. Det holder med 100mbps tror jeg.. Har interigrert 100mbps tror jeg.. Trenger vel et nettverkskort til da eller? Skal koble gjennom TP til trådløs router som fordeler nett på resten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå