Gå til innhold

Er stripping kunst?


Er stripping kunst?  

290 stemmer

  1. 1. Er stripping kunst?

    • Ja
      141
    • Nei
      113
    • Vet ikke
      36


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Dette med at sex er "vulgært" er en del av det dobbeltmoralske, forkrøplede religionstullet.

7309306[/snapback]

 

vulgær vulgæ'r a1 (gj fr fra lat. vulgaris 'allmenn, hverdagslig') simpel, tarvelig, ukultivert han var brautende og v- / et v-t innlegg i avisen 

 

Vet ikke hvor mange strippeshow du har opplevd, men alle de jeg har sett har hatt høy grad av enkelthetene i definisjonen, og har egentlig ikke en dritt med religion å gjøre, bare med egen sans for kvalitet å gjøre. Kvalitet i den forstand om vi skal definere noe kunstnerisk i uttrykket. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Joda, PencilCase, det er den kristne moralen du har blitt programmert med som gjør at du har et slikt anstrengt forhold til kropp og sex/seksualitet.

7311254[/snapback]

 

Dæven det føles godt å få eksperthjelp, men kan du være snill og utdype litt, så kan det jo hende at jeg blir frisk...? :ermm:

Lenke til kommentar
Joda, PencilCase, det er den kristne moralen du har blitt programmert med som gjør at du har et slikt anstrengt forhold til kropp og sex/seksualitet.

7311254[/snapback]

 

Dæven det føles godt å få eksperthjelp, men kan du være snill og utdype litt, så kan det jo hende at jeg blir frisk...? :ermm:

7314228[/snapback]

 

Tuuuut tuuut..! Avsporingstoget går for full maskin utenfor alle kjente jernbanelinjer..!

 

Uansett -- Det første steget i "av-pinne-oppi-ræva-fisering" er å forstå at alle andre kristne / kristen-moralske er like blyg som den neste.

 

Hvis alle tenker det samme, hvorfor skjemmes *alle* over det da..?

Er det *fordi* de skjemmes, eller fordi de ikke vet at alle andre også skjemmes..?

Eller er det fordi *noen* mener at nakenhet er en synd -- og at man ikke vil forstyrre disse... forstyrrede... individene..?

 

De absolutt fleste mennesker liker sex -- de liker bare ikke å snakke om det.

Og hvis man ikke liker sex, kan det skyldes at man tror det er noe "man rett og slett ikke gjør".

Hvorfor liker man ikke å snakke om noe man gjør oftere enn man går på kino, eller oftere enn man går på fest ..? (når man er over festeperioden, og er oppe i 20-årene og over...)

Men drap og blod går bra.

Det kan vi snakke om -- for det handler jo ikke om noe tabu-belagt tema.

Vi driter i om folk liker å ha sex -- for vi *vet* jo at alle liker drap og mord -- og til en viss grad, også voldtekt.

Men sekundet det vises ett blottet bryst -- som ikke tilhører noen døde -- DA svetter man godt.

 

Heldigvis løsner denne tendensen på seg når venner og bekjente forstår hvor tåpelig denne sexofobien er -- og man kan spøke om sex selv med svigerforeldre og kan snakke om hva man liker å ||||||| Toget nærmer seg stupet -- alle mann av..!

Lenke til kommentar
In an attempt to stop the spread of bird flu, President George W. Bush has bombed the Canary Islands. Turkey is next.
Måtte glise her ja! :D

 

On-topic: Ok sex er kanskje kunst. Men bør strippeklubber ha skattefritak? For det er faktisk det artikkelen egentlig handler om.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Ikke kunst. Utseende deres helt ned til de mest unødvendig pritave kroppsdeler blir utnyttet synlig, ofte av "gamle griser".

 

Og menn/kvinner som faktisk liker å strippe, vel, det er heller ikke kunst. Har aldri skjønt hva de liker med det. Publikumet deres er der bare for å se fitte og pupp, og er som oftest helt fremmede.

 

Nei, det er ikke kunst.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det kommer vel veldig an på hvordan det gjøres, og egentlig hvor det gjøres.

 

Men jeg ville sakt, ja, det er en form for kunst, erotisk kunst sådan. Nå tenker jeg på litt høyere nivåer, med dansing osv, ikke "bar sluts" som stripper på skitne klubber, framfor fete menn for å få skjøvet 1 dollars sedler ned i trusa. Dere skønner klisjeen :)

7345760[/snapback]

 

Hvor det gjøres er underordnet mener jeg, det som er poenget er; Hvor var du når Brå brakk staven... :) Faktisk var dette "den" begivenheten som flest av oss som var "der" har et forhold til, og det "beveget" oss.

Lenke til kommentar

Hovedproblemet her er vel at man kan kalle hva som helst kunst nå til dags, og dersom man ikke er enig at noe er kunst så er man uvitende om dagens samfunn og kultur og egentlig bør holde seg innendørs mens de selvutnevnte kunstelskerne får være i fred og nyte alt det det modernistiske samfunnet har å by på!

Derfor er det så få som tør å tale "kunsten" midt i mot! I frykt for å bli omtalt som uvitende, konservativ og gammeldags så godtar man at hva som helst kan være kunst nå i dag.

 

 

Er stripping kunst?

Min personlige mening er at stripping ikke er kunst, men det har mye med at jeg forbinder stripping med strippebuler hvor fulle folk sitter med en feit en under bordet og nistirrer i håp om å få et glimt av høna.

 

Man kan ikke sammenligne stripping i et teaterstykke opp mot stripping i en strippebule. De som går på teater for å se stripping er jo stakkarslige mennesker og jeg tror nok at det er svært få, om i det hele tatt noen, som gjør det. De kommer for å se på et teaterstykke som forteller noe og som har en handling.

Dersom man går på en strippeklubb så gjør man det for å se nakne damer som danser mens man tar seg en pils.

 

 

Hele denne diskusjonen burde jo faktisk heller vært denne:

Er stripping kunst slik at man får momsfridrag?

 

Det hele handler jo om å tjene mer penger, ikke noe annet. Folks oppfatning om stripping vil ikke automatisk forandres selv om det går under kunst dersom det finnes sted i de samme kneipene som det gjør nå til dags.

I tillegg synes jeg det er smakløst av media å bruke Julianna Skartland i hver eneste reportasje de har mulighet til bare for å vise en pupp på tv. Nå er ikke diskusjonen om henne eller om medias rolle i dette, men måtte bare få nevnt det.

Lenke til kommentar

Chip'n Dales er kunst -- og vises på teater.

 

I Alt For Rognan stripper en 17-årig gutt -- på Chat Noir.

 

Hvorfor er det ikke kunst når jenter stripper..?

 

Hvorfor diskrimineres strippende jenter..?

 

Hvordan kan malerier av nakne ungpiker være kunst -- hvis de blir solg til gamle griser som skal ha bildet foran runkestolen..?

 

Jeg mener stripping er kunst, fordi det setter oss i en spesiell sinnsstemning.

Det er pent å se på -- hvis de som utfører showet er flinke.

Lenke til kommentar

Finnes vel den type teater for jenter også.

 

Uansett er det for en åpenbar grunn at det spiller på det seksuelle. Tror kvinner flest er mer tilbaketrukne når de ser på mannlige strippere og strekker seg ikke akkurat etter kuken, mens menn gjerne hyler og vil se mer mus og mindre klær, og putter gjerne en seddel i BHen.

 

17-årig gutt? Hvor mye viste han da?

 

En så ung jente som hadde viste seg med lite klær på er for mye synes jeg. Publikum bak skjermen kan være alt fra sjenerte Nils til pedofile Gunnar.

 

Uansett kan mange jenter få hvem som helst når de vil, mens situasjonen er verre for menn. Tror kanskje det også har noe med det å gjøre. At det er å utnytte en kvinnes kropp kun til en grunn.

Lenke til kommentar
Tror kvinner flest er mer tilbaketrukne når de ser på mannlige strippere og strekker seg ikke akkurat etter kuken

:lol:

 

Du må komme deg ut mer, gutt ;)

 

17-årig gutt? Hvor mye viste han da?

 

En så ung jente som hadde viste seg med lite klær på er for mye synes jeg. Publikum bak skjermen kan være alt fra sjenerte Nils til pedofile Gunnar.

Jeg tror ikke pedofile Gunnar hadde fått så mye ut av en jente på 17. Hun er tross alt kjønnsmoden for lengst, og kroppen er voksen. Pedofile gunnar liker bare prepubertale barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...