Gå til innhold

Er stripping kunst?


Er stripping kunst?  

290 stemmer

  1. 1. Er stripping kunst?

    • Ja
      141
    • Nei
      113
    • Vet ikke
      36


Anbefalte innlegg

Stripping er nok i og for seg et tabu. Om dette tabuet har noen hensikt i samfunnet, er en annen diskusjon. Uansett mener jeg at stripping kan være kunst, om ikke all stripping er kunst. En definisjon på kunst er vel at det setter følelser i sving, noe erotikk i høyeste grad gjør. Mange vil begrense kunst til det som hverken gir negative eller forbudte følelser, jeg mener at det ikke er noen automatikk i dette. Om noe er kunst eller ei, blir vel opp til den enkelte.

 

For meg blir det et helt annet spørsmål i denne saken, nemlig bør strippeklubber ha momsfritak fordi de bedriver kunst. Jeg mener at dette er et virkemiddel som man har for å stimulere ønskelig aktivitet. De kan være kunst så mye de vil, men de kan jammen betale moms, som andre bedrifter spør du meg.

 

Jeg vil tro at denne rettsaken i seg selv er nok til at det vil blomstre opp mange nye strippeklubber i landet. Ikke minst, fordi det er et signal om at staten finner seg i aktiviteten. Det som er synd er at staten ikke kommer til å få noe av kaka.

 

Stripping kommer til å bli big business, slik det er i mange andre land, uansett om de betaler moms eller ei. Tviler på at noen andre land er sprø nok til å droppe moms på stripping. Når dette kommer ut, skjer to ting:

 

1. Europeerne kommer til å le av de tullingene i nord.

2. Internasjonale strippeselskaper kommer til å strømme til.

 

Det tror ihvertfall jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kvinnekroppen er fantastisk, og en dansende kvinnekropp kan vel ikke kalles noe annet enn kunst?

7297188[/snapback]

 

Hva om mesteparten av dansen er kroppsdeler som "danser" i alle retninger?

7297933[/snapback]

 

Nå tenker jeg først og fremst på det jeg annser som den ideale kvinnekropp. Det er denne kroppen jeg syns er vakker, de kurvene og sammensetningene.

 

Det er jo mange som maler dårlige bilder, og jeg vil ikke kalle de for kunst. Det er de gode bildene, de gode filmene, og de gode kvinnekroppene som er kunst for meg. Personlig er jeg også veldig fasinert at dans, hvis det gjøres på rett måte. En god striptease trenger ikke handle om å få av klærne, men mer å vekke noe hos den andre personen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kvinnekroppen er fantastisk, og en dansende kvinnekropp kan vel ikke kalles noe annet enn kunst?

7297188[/snapback]

 

Hva om mesteparten av dansen er kroppsdeler som "danser" i alle retninger?

7297933[/snapback]

 

Nå tenker jeg først og fremst på det jeg annser som den ideale kvinnekropp. Det er denne kroppen jeg syns er vakker, de kurvene og sammensetningene.

 

Det er jo mange som maler dårlige bilder, og jeg vil ikke kalle de for kunst. Det er de gode bildene, de gode filmene, og de gode kvinnekroppene som er kunst for meg. Personlig er jeg også veldig fasinert at dans, hvis det gjøres på rett måte. En god striptease trenger ikke handle om å få av klærne, men mer å vekke noe hos den andre personen.

7298166[/snapback]

 

Nå har jeg oppfattet "kunst" som "noe" som ikke bare er "pent", men styrken i begrepet ligger i evnen det har til å "bevege" "noe" i "kikkeren", så derfor sier jeg jatakk til fete kvinnekropper i tøylelsesløs bevegelse.

 

Kort sagt: JernErna on the double :w00t:

 

Så inn i helvete kjedelig å se på "perfekte" objekter, eller hva synes du...?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så inn i helvete kjedelig å se på "perfekte" objekter, eller hva synes du...?

7298795[/snapback]

 

Nå har jeg ikke kommet med noen beskrivelse av hvordan jeg liker damene mine heller, men blir aldri lei av de jeg syns er perfekt ;)

7298814[/snapback]

 

Okidoki, men kan du fortelle meg hva du legger i "gode"?

 

Fikk forøvrig stilt mine litt aparte, lett bisarre og generelt vannvittige lyster med å slå på TV, for der bedektes hele "ruta" av min lille snuskesnask; ERNA!! :love:

Lenke til kommentar
Så inn i helvete kjedelig å se på "perfekte" objekter, eller hva synes du...?

7298795[/snapback]

 

Nå har jeg ikke kommet med noen beskrivelse av hvordan jeg liker damene mine heller, men blir aldri lei av de jeg syns er perfekt ;)

7298814[/snapback]

 

Okidoki, men kan du fortelle meg hva du legger i "gode"?

 

Fikk forøvrig stilt mine litt aparte, lett bisarre og generelt vannvittige lyster med å slå på TV, for der bedektes hele "ruta" av min lille snuskesnask; ERNA!! :love:

7298870[/snapback]

 

Gode, som i gode filmer etc? Noe som gir meg noe. Et bilde kan være godt hvis det får meg til å se lenge på det, fanger oppmerksomheten min. Det samme med en god film, god bok, skulptur osv. Hvis jeg ser noe mer enn bare det fysiske så vil jeg kalle det godt, og kunst.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så inn i helvete kjedelig å se på "perfekte" objekter, eller hva synes du...?

7298795[/snapback]

 

Nå har jeg ikke kommet med noen beskrivelse av hvordan jeg liker damene mine heller, men blir aldri lei av de jeg syns er perfekt ;)

7298814[/snapback]

 

Okidoki, men kan du fortelle meg hva du legger i "gode"?

 

Fikk forøvrig stilt mine litt aparte, lett bisarre og generelt vannvittige lyster med å slå på TV, for der bedektes hele "ruta" av min lille snuskesnask; ERNA!! :love:

7298870[/snapback]

 

Gode, som i gode filmer etc? Noe som gir meg noe. Et bilde kan være godt hvis det får meg til å se lenge på det, fanger oppmerksomheten min. Det samme med en god film, god bok, skulptur osv. Hvis jeg ser noe mer enn bare det fysiske så vil jeg kalle det godt, og kunst.

7299283[/snapback]

 

Javel, og da betyr det godnatt..?

Lenke til kommentar
Visst er det kunst. Når ballett er almenn akseptert som kunst, så er da eneste forskjellen musikktype og mengde klær i praksis. Begge er en dans fremført for en gruppe mennesker som har interesse av å se den slags.

7297124[/snapback]

Jeh.. akkurat som om ikke etablerte menn i dress på theatret egentlig er kåte griser som ville ha gått på strippeklubb hvis dama hadde tillatt det, men som i stedet må nøye seg med å se på lettkledde damer i tights som imiterer en rutine som var funnet opp av en annen kåt kæll som likte det samme, men som i tillegg var litt kreativ. :p Alt det der er kunst. Det er også en kunst å kjøre bil i fylla har jeg hørt, men det anerkjenner ikke staten i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Kvinner som  danser nakne slik at heslige gamle menn kan sikle etter dem?

Er det greit hvis smuuuude unge menn sikler etter dem?

 

Men stripping er heller ikke det samme som dans.

Hva er forskjellen? Danser ikke strippere? Har all dans samme formål?

7299704[/snapback]

1. Det var ikke poenget, det forstod du også.

2. Forskjellen er at de er nakne. Og de selger kroppen sin. Det kan de godt få betale sex for hvis de absolutt skal gjøre det. Jeg synes ikke man skal oppfordre til å trekke flere inn i denne bransjen. Dessuten blir det snakk om så mange andre ting som er "like mye kunst som stripping" hvis de skal slippe å betale skatt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Nakenhet har vært en del av kunst i mange tusen år, så hvorfor nakenhet nå skulle gjøre at noe ikke kan kalles kunst lengre, det forstår jeg ikke.

7305391[/snapback]

 

Jo men det er vel noe som bryter grensen og blir bare vulgært. :)

Lenke til kommentar
Jo men det er vel noe som bryter grensen og blir bare vulgært. :)

7305420[/snapback]

Hvor går grensen? Er ikke den til dels individuell? Jeg blir aldri presset til å gå på Nerdrum-gallerier (selv om han er flink, så jeg vurderer å ta en tur om det er gratis), og du blir aldri presset til å gå på strippebar/klubb.

 

Jeg synes hvertfall ikke at strippere går så ofte over grensen. Hva legger du i "over grensen"? At det vises rose? Goatse-show?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jo men det er vel noe som bryter grensen og blir bare vulgært. :)

7305420[/snapback]

Hvor går grensen? Er ikke den til dels individuell? Jeg blir aldri presset til å gå på Nerdrum-gallerier (selv om han er flink, så jeg vurderer å ta en tur om det er gratis), og du blir aldri presset til å gå på strippebar/klubb.

 

Jeg synes hvertfall ikke at strippere går så ofte over grensen. Hva legger du i "over grensen"? At det vises rose? Goatse-show?

7305505[/snapback]

 

Nei si det... Over grensen har kanskje mere med settingen å gjøre. Så da vil vel en kvalitetsstripp i operabygget gi et helt annet intrykk enn den samme stippen på bakgårdspuben. Eller er man fange av egen oppdragelse, fordi selv om man flytter stippen til høyaktverdige lokaler, så vil likevel akten i hovedsak rette stimulansen mot under beltestedet. Når det er sagt så foretrekker jeg heller en fyndig fet Shabana Rehmanrumpe fremfor Britney Spearsrumpe....herregud er jeg redningsløst fortapt... :ohmy:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jo men det er vel noe som bryter grensen og blir bare vulgært. :)

7305420[/snapback]

Regner med du snakker om nerdrum nå og ikke stripping :p

7305473[/snapback]

 

Nei jeg mener at "det" bildet var/er "kunst" :thumbup:

 

Edit: Nå har det vært så mye snikksnakk om stripping, så here is the real thing... :thumbup:

Strippekunst

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...