Patience Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Skal jeg være helt ærlig, og snakke rett fra levra - så vil jeg kalle Microsoft for noen forbanna dumskaller.. Hvorfor bruke milliarder av kroner på å utvikle den ene kopisikringen etter den andre? Når de ville tapt akkurat like mange milliarder ved å gå ned i utsalgspris, og dermed få bukt med piratkopieringen via at folk da faktisk har fått råd til å kjøpe. Kopisikringene er skapt av et menneske. Og selvfølgelig kan det også fjernes av et menneske. Ingen er så overlegne at de aldri vil møte sin overmann, eller i det minste en likemann.. Microsoft kan ikke være så smarte som de tror de er. Helt tydelig. Hvor ofte finner man en piratkopi av for eksempel et program som koster 300 kroner? Såfremst det gir valuta for pengene? Et produkt som er bra, gir valuta for pengene - og er billig for et vanlig menneske - vil ikke bli utsatt for like mye piratkopiering. Og selv om det nok kommer piratkopier likevel, dog i mindre omfang, så er det nok mange som ville velge å kjøpe det, siden det nå er såpass billig, og man slipper alt pirat/warez-maset som ofte følger med. Herunder, virus og sikkerthetsbrister under kjøring av piratvare, og letingen etter denne.. Jeg tror aldri Microsoft kommer til å forstå dette, når de står med hue i kamelræva og ikke tør å bli folkelige etter et vanlig menneskes målestokk.. *Ugh* Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg er helt enig med deg. Jeg kjøper programvare jeg betaler for software, og ikke en masse annet svada et foretak foretar seg. Kopisikringene fører gjerne med seg mer brydderi for de som vil ha det lovlig/kjøper det enn å få det cracka. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Først; jeg er helt enig i at Microsofts priser på software er alt for høye, de har ved hjelp av sin mangeårige "monopol" situasjon ytnyttet denne grovt. Og siden stort sett hele verden har gjort seg avhengige av for eksempel Windows (Ja, Linux er gratis, men et os-bytte blir i praksis dyrt uansett for bedrifter) så utnytter de dette for alt det er verd. Det jeg ikke er enig i er resonemtet ditt ellers; for det første tror jeg neppe utviklingen av produktaktiveringen kostet milliarder, som du påstår. Det er vel heller ikke innført "den ene kopisikringen etter den andre" som du sier. Produktaktivering ble innført med XP/Office 2003, og har stort sett vært uforandret siden, med unntak av WGA. Påstanden din om at billige, gode programmer ikke crackes er også feil, det er bare å se litt rundt på warez-nettsider så ser du at det ikke stemmer. Jeg mener; er det egentlig så rart at en bedrift som selger en vare faktisk vil ha betalt for den? Jeg har selv lovlig innkjøpt XP-lisens og har aldri opplevd de helt store problemene med å få den aktivert. Et par ganger har det ikke fungert på den enkleste måten - via nettet, men da har alltid en kjapp telefon til Ms løst problemet. Og jeg har aktivert MANGE ganger siden jeg kjøpte XP i oktober 2001. Så hvis du selv kunne bestemme, hva er det egentlig du vil at Microsoft skal gjøre, bortsett fra å sette ned prisene, at de skal gå tilbake til det gamle systemet med serienummer, nå i 2006/7 I så fall hvordan ville du anbefale Microsoft å gjøre dette, samtidig med at bedriften skal gå med overskudd? Jeg har også sittet foran dataen og forbannet Microsoft opp og ned, men hvis jeg setter meg inn i deres situasjon, så kan jeg godt forstå at de ikke gidder å jobbe gratis. Lenke til kommentar
Mr.Rogers Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Tror ikke Microsoft har noe å tjene på å senke prisen på windows så lenge folk tar seg bryet med å laste ned piratkopier av LANGT billigere programmer som Nero osv. Det må være gratis før disse menneskene slutter å bruke piratversjoner. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Tror ikke Microsoft har noe å tjene på å senke prisen på windows så lenge folk tar seg bryet med å laste ned piratkopier av LANGT billigere programmer som Nero osv. Det må være gratis før disse menneskene slutter å bruke piratversjoner. 7297101[/snapback] Jeg hadde gjærne kjøpt vista til 500kr Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Tror ikke Microsoft har noe å tjene på å senke prisen på windows så lenge folk tar seg bryet med å laste ned piratkopier av LANGT billigere programmer som Nero osv. Det må være gratis før disse menneskene slutter å bruke piratversjoner. 7297101[/snapback] Jeg hadde gjærne kjøpt vista til 500kr 7297122[/snapback] 500 kroner blir nok for billig for det men iallefall sånne priser som er på XP til dags dato så ville jeg ha kjøpt det. vurdere faktisk å gå over til linux på grunn av prisene og at jeg ikke vil piratkopiere det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå