manu98 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg har samme ting :S Jeg prøvde nytt skjermkort men da begynte det å pipe bare :S Noe som har funnet ut hva det er? Dritt lei av at det er så mye feil med pc'n :/ Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 nei, men tenkte jeg skulle prøve med et annet skjermkort, hvis det ikke funker da kjøper jeg bare nytt skjermkort,hk,cpu,ram og psu. på tide med en oppgradering uansett Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg trodde det var skjermkort men ikke noe forskjell. Tror det er ram eller psu Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Jeg trodde det var skjermkort men ikke noe forskjell. Tror det er ram eller psu 7304362[/snapback] Jeg bestillte meg nytt hovedkort, tror det er det som har gått dukken. Hvis det ikke er det, blir det nytt skjermkort. Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Sjekka ramen eller psu? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Sjekka ramen eller psu? 7304638[/snapback] Jeg har tatt ut minnebrikkene og bytta dem, tatt ut noen, osv. Så det tror jeg ikke det er. PSU kan det jo såklart være, men har ingen annen PSU å teste med... Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hmm nytt skjermkort virket ikke til meg da :s Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 maskinen min har stått på 24/7 i nesten 2 år nå, litt rart om PSU plutselig skulle finne på å ikke levere nok strøm. hos meg starter alt opp helt fint, nesten, det pipet som pleier å komme i begynnelsen ved CPU fan error kommer aldri, så det er nok bare HDD + vifter som starter opp Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 maskinen min har stått på 24/7 i nesten 2 år nå, litt rart om PSU plutselig skulle finne på å ikke levere nok strøm.hos meg starter alt opp helt fint, nesten, det pipet som pleier å komme i begynnelsen ved CPU fan error kommer aldri, så det er nok bare HDD + vifter som starter opp 7304827[/snapback] Samme som hos meg det. Vifter og sånt spinner opp, kommer ingen pip ifra hovedkortet. Ingenting kommer opp på skjermen. Lenke til kommentar
Lafficus Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Fikk akkurat samme problemet jeg også Har nettopp formattert HD og lagt inn XP på nytt, lasta ned alle oppdatteringer, og pc'n funka bra i ca ett døgn. Når jeg skulle bruke maskina dagen etter var skjemen svart. Når jeg nå restarter maskina starter maskina som vanlig, alt lyser normalt vifter og HD starter men skjermen forblir svart, skjermen står liksom i "standby modus" (slår seg liksom ikke helt på, lyser orange). Har gått over alle kabler, bytta skjermkort. Ingenting hjelper. Har tom. prøvd skjermen på den andre pc'n min for å eliminere at det er der problemet ligger. Blir gaaaal! Spørs om jeg bare blir nødt til å prøve å bytte hovedkort... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Fikk akkurat samme problemet jeg også Har nettopp formattert HD og lagt inn XP på nytt, lasta ned alle oppdatteringer, og pc'n funka bra i ca ett døgn. Når jeg skulle bruke maskina dagen etter var skjemen svart. Når jeg nå restarter maskina starter maskina som vanlig, alt lyser normalt vifter og HD starter men skjermen forblir svart, skjermen står liksom i "standby modus" (slår seg liksom ikke helt på, lyser orange). Har gått over alle kabler, bytta skjermkort. Ingenting hjelper. Har tom. prøvd skjermen på den andre pc'n min for å eliminere at det er der problemet ligger. Blir gaaaal! Spørs om jeg bare blir nødt til å prøve å bytte hovedkort... 7307671[/snapback] Merkelig at det er flere som får akkurat samme problemene og symptomene rett etter oppdatering. Har du funnet ut noe mer? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Søndager er enda kjedeligere uten en spill-pc..... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 20. november 2006 Forfatter Del Skrevet 20. november 2006 "Pakken innlevert sentral Oslo" står det nå i trackingen på hovedkortet mitt. Håper jeg får det i morgen! Bestillte på fredag, så leveringen føles ekstra lang... Lenke til kommentar
Merek Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) dobbelpost!! Endret 21. november 2006 av Merek Lenke til kommentar
Merek Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Jeg fikk også svart skjerm her i helga. Om det har med oppdateringene å gjøre vet jeg ikke, men husker jeg installerte dem ikke lenge før jeg fikk problemer. Samme symptomene som over, svart skjerm, ingen bios - ingenting. Vifter på psu, cpu og skjermkort går som normalt. Det skjedde helt plutselig, mens jeg satt og spilte. Plutselig frøs hele pc'en seg og jeg måtte ta strømmen for å få restarter. Da jeg restartet var alt svart. Prøvde både det integrerte skjermkortet og det eksterne skjermkortet med samme resultat. Har ikke tatt meg tid til å se så veldig mye mer på problemet. Systemet har vært stabilt nesten 1.5 år. HK: Asus p5gd1-vm cpu: p4 2.8Ghz dual ram: 2x512mb psu: 300W skjermkort: asus 6600GT Endret 21. november 2006 av Merek Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 22. november 2006 Forfatter Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Jeg fikk min nye hovedkort, og installerte det. Det samme skjedde ved oppstart. Ikke noe bilde på skjermen. Jeg fikk tak i et gammel PCIE skjermkort for å teste om det var det, men det var det heller ingen hjelp i. Minnet har jeg testet før, og det var det heller ikke. Tror heller ikke det er PSU siden den leverer strøm som vanlig. Det som gjenstår da er CPU, men jeg skjønner ikke hvorfor den plutselig skulle ha tatt kvelden. Nå sendte jeg det nye hovedkortet tilbake. Enden på visa ble at jeg bestillte meg en helt ny pc. Det ble en del dyrere enn bare å bytte et komponent da.... 22961 Netshop kampanje PC Oktober/Nov 2006 6600 Core Duo, 2048, 320GB, DVD-RW, XPMC Stk 1 0 1 22.11.2006 Info 8 408,- 8 408,- 15494 CyberLink Power DVD XP 6.0 OEM 2ch SW til DVD-rom med støtte for 2 kanaler 11267 Nero Burning ROM 6.0 OEM Express Nero software til NEC CD/DVD brenner 12649 PC eske/emballasje 12352 Produksjon og testing av PC stasjonær 20162 Viking Miditower Sort m/400W PSU Stillegående m/12 cm vifte i PSU 22256 Gigabyte GA-945P-S3 hovedkort S775 ATX/S-ATAII/Gb-LAN/8ch.LYD 22107 Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775 4MB, BOXED m/vifte 14195 OCZ DDR2 2048MB Value Series PC-4200 2x1024MB 533MHz. (4.4.4.8) 22286 Seagate 320GB S-ATA II NCQ 7200RPM Barracuda 7200.10 16MB cache 22856 XFX GeFORCE 7950GT 512MB PCIe 570M eXtreme, 2xDVI/HDCP/Heatpipe/HDTV 22965 NEC DVD-brenner AD-5170 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk 18201 Microsoft Windows XP Media Center 2005 Norsk Versjon (M93-00210) OEM 20870 UPspeed minnekortleser 10-in-1 sort intern 3.5" for minnekort Håper dette duger. Mulig strømforsyningen er litt for svak. Håper ikke det. Endret 22. november 2006 av Wildbill Lenke til kommentar
proidus Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Tanten min fikk samme problem på lørdag. Med pc-en jeg bygde. Skal snakke med Komplett og høre hva de sier. Hvis du lurer på hvordan pc-en du har kjøpt er; den ruler! En venn av meg kjøpte den for to uker siden, og den fungerer som f... Strømforsyninga er ikke for svak Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Ugg, har samme problemet. PC-en funka fett som faen, men plutselig en dag svart skjerm ved oppstart. PC-en virker, for ved ca hver 25 oppstart så får jeg bilde på skjermen og kommer til windows, som ber meg om å aktivere OSet før jeg får lov til å logge meg på. Får ikke noe nett før jeg får logget meg på... ergo ingen aktivering. ugg. Eneste valg er da å velge aktivere via telefon, som gjør at dritten henger seg :!: Har jo aktivert OSet for lengst, kjørt på det et år ca, lovlig kopi selvsagt. Endret 23. november 2006 av b0nna Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Tanten min fikk samme problem på lørdag. Med pc-en jeg bygde. Skal snakke med Komplett og høre hva de sier. Hvis du lurer på hvordan pc-en du har kjøpt er; den ruler! En venn av meg kjøpte den for to uker siden, og den fungerer som f... Strømforsyninga er ikke for svak 7340614[/snapback] Godt å høre! Jeg har oppgradert skjermkortet i pakken da, til GeForce 7950 GT 512. Nå som jeg har bestilt ny pc skal jeg sende tilbake min gamle til Netshop og be de reparere den, det er tross alt fortsatt garanti på den. Blir spennende å høre ifra de hva de fant ut av var feilen. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Ugg, har samme problemet. PC-en funka fett som faen, men plutselig en dag svart skjerm ved oppstart. PC-en virker, for ved ca hver 25 oppstart så får jeg bilde på skjermen og kommer til windows, som ber meg om å aktivere OSet før jeg får lov til å logge meg på. Får ikke noe nett før jeg får logget meg på... ergo ingen aktivering. ugg. Eneste valg er da å velge aktivere via telefon, som gjør at dritten henger seg :!: Har jo aktivert OSet for lengst, kjørt på det et år ca, lovlig kopi selvsagt. 7342440[/snapback] Jeg tror Genuine Advantage systemet til Microsoft står bak en hel del av disse problemene... de kom rett etter at folk har oppdatert Windows og installert WGA. Jeg har en fullt legitim versjon av Windows og jeg er mildt sagt forbannet på Microsoft for diverse problemer de har laget for meg. Dataen min har også tidligere hatt problemer pga WGA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå