Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart... sukk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
maskinen min har stått på 24/7 i nesten 2 år nå, litt rart om PSU plutselig skulle finne på å ikke levere nok strøm.

hos meg starter alt opp helt fint, nesten, det pipet som pleier å komme i begynnelsen ved CPU fan error kommer aldri, så det er nok bare HDD + vifter som starter opp

7304827[/snapback]

 

Samme som hos meg det. Vifter og sånt spinner opp, kommer ingen pip ifra hovedkortet. Ingenting kommer opp på skjermen.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat samme problemet jeg også :( Har nettopp formattert HD og lagt inn XP på nytt, lasta ned alle oppdatteringer, og pc'n funka bra i ca ett døgn. Når jeg skulle bruke maskina dagen etter var skjemen svart. Når jeg nå restarter maskina starter maskina som vanlig, alt lyser normalt vifter og HD starter men skjermen forblir svart, skjermen står liksom i "standby modus" (slår seg liksom ikke helt på, lyser orange). Har gått over alle kabler, bytta skjermkort. Ingenting hjelper. Har tom. prøvd skjermen på den andre pc'n min for å eliminere at det er der problemet ligger. Blir gaaaal! Spørs om jeg bare blir nødt til å prøve å bytte hovedkort...

Lenke til kommentar
Fikk akkurat samme problemet jeg også  :(  Har nettopp formattert HD og lagt inn XP på nytt, lasta ned alle oppdatteringer, og pc'n funka bra i ca ett døgn. Når jeg skulle bruke maskina dagen etter var skjemen svart. Når jeg nå restarter maskina starter maskina som vanlig, alt lyser normalt vifter og HD starter men skjermen forblir svart, skjermen  står liksom i "standby modus" (slår seg liksom ikke helt på, lyser orange). Har gått over alle kabler, bytta skjermkort. Ingenting hjelper. Har tom. prøvd skjermen på den andre pc'n min for å eliminere at det er der problemet ligger. Blir gaaaal!  Spørs om jeg bare blir nødt til å prøve å bytte hovedkort...

7307671[/snapback]

 

Merkelig at det er flere som får akkurat samme problemene og symptomene rett etter oppdatering. Har du funnet ut noe mer? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg fikk også svart skjerm her i helga.  Om det har med oppdateringene å gjøre vet jeg ikke, men husker jeg installerte dem ikke lenge før jeg fikk problemer.  Samme symptomene som over, svart skjerm, ingen bios - ingenting.  Vifter på psu, cpu og skjermkort går som normalt.

 

Det skjedde helt plutselig, mens jeg satt og spilte.  Plutselig frøs hele pc'en seg og jeg måtte ta strømmen for å få restarter.  Da jeg restartet var alt svart.   Prøvde både det integrerte skjermkortet og det eksterne skjermkortet med samme resultat.

 

Har ikke tatt meg tid til å se så veldig mye mer på problemet.  Systemet har vært stabilt nesten 1.5 år.

HK: Asus p5gd1-vm

cpu: p4 2.8Ghz dual

ram: 2x512mb

psu: 300W

skjermkort: asus 6600GT

Endret av Merek
Lenke til kommentar

Jeg fikk min nye hovedkort, og installerte det. Det samme skjedde ved oppstart. Ikke noe bilde på skjermen. Jeg fikk tak i et gammel PCIE skjermkort for å teste om det var det, men det var det heller ingen hjelp i. Minnet har jeg testet før, og det var det heller ikke. Tror heller ikke det er PSU siden den leverer strøm som vanlig. Det som gjenstår da er CPU, men jeg skjønner ikke hvorfor den plutselig skulle ha tatt kvelden.

 

Nå sendte jeg det nye hovedkortet tilbake.

 

Enden på visa ble at jeg bestillte meg en helt ny pc. Det ble en del dyrere enn bare å bytte et komponent da....

 

 

22961 Netshop kampanje PC Oktober/Nov 2006

6600 Core Duo, 2048, 320GB, DVD-RW, XPMC Stk 1 0 1 22.11.2006

Info 8 408,- 8 408,-

15494 CyberLink Power DVD XP 6.0 OEM 2ch

SW til DVD-rom med støtte for 2 kanaler

11267 Nero Burning ROM 6.0 OEM Express

Nero software til NEC CD/DVD brenner

12649 PC eske/emballasje

 

12352 Produksjon og testing av PC

stasjonær

20162 Viking Miditower Sort m/400W PSU

Stillegående m/12 cm vifte i PSU

22256 Gigabyte GA-945P-S3 hovedkort S775

ATX/S-ATAII/Gb-LAN/8ch.LYD

22107 Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte

14195 OCZ DDR2 2048MB Value Series

PC-4200 2x1024MB 533MHz. (4.4.4.8)

22286 Seagate 320GB S-ATA II NCQ 7200RPM

Barracuda 7200.10 16MB cache

22856 XFX GeFORCE 7950GT 512MB PCIe 570M

eXtreme, 2xDVI/HDCP/Heatpipe/HDTV

22965 NEC DVD-brenner AD-5170 bulk, intern

16X Double layer sort, bulk

18201 Microsoft Windows XP Media Center 2005

Norsk Versjon (M93-00210) OEM

20870 UPspeed minnekortleser 10-in-1 sort

intern 3.5" for minnekort

 

 

Håper dette duger. Mulig strømforsyningen er litt for svak. Håper ikke det. :hmm:

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Ugg, har samme problemet. PC-en funka fett som faen, men plutselig en dag svart skjerm ved oppstart. PC-en virker, for ved ca hver 25 oppstart så får jeg bilde på skjermen og kommer til windows, som ber meg om å aktivere OSet før jeg får lov til å logge meg på. Får ikke noe nett før jeg får logget meg på... ergo ingen aktivering. ugg. Eneste valg er da å velge aktivere via telefon, som gjør at dritten henger seg :!: Har jo aktivert OSet for lengst, kjørt på det et år ca, lovlig kopi selvsagt.

Endret av b0nna
Lenke til kommentar
Tanten min fikk samme problem på lørdag. Med pc-en jeg bygde. Skal snakke med Komplett og høre hva de sier.

 

Hvis du lurer på hvordan pc-en du har kjøpt er; den ruler! En venn av meg kjøpte den for to uker siden, og den fungerer som f...

Strømforsyninga er ikke for svak :D

7340614[/snapback]

 

Godt å høre! :) Jeg har oppgradert skjermkortet i pakken da, til GeForce 7950 GT 512.

 

Nå som jeg har bestilt ny pc skal jeg sende tilbake min gamle til Netshop og be de reparere den, det er tross alt fortsatt garanti på den. Blir spennende å høre ifra de hva de fant ut av var feilen.

Lenke til kommentar
Ugg, har samme problemet. PC-en funka fett som faen, men plutselig en dag svart skjerm ved oppstart. PC-en virker, for ved ca hver 25 oppstart så får jeg bilde på skjermen og kommer til windows, som ber meg om å aktivere OSet før jeg får lov til å logge meg på. Får ikke noe nett før jeg får logget meg på... ergo ingen aktivering. ugg. Eneste valg er da å velge aktivere via telefon, som gjør at dritten henger seg  :!: Har jo aktivert OSet for lengst, kjørt på det et år ca, lovlig kopi selvsagt.

7342440[/snapback]

 

Jeg tror Genuine Advantage systemet til Microsoft står bak en hel del av disse problemene... de kom rett etter at folk har oppdatert Windows og installert WGA. Jeg har en fullt legitim versjon av Windows og jeg er mildt sagt forbannet på Microsoft for diverse problemer de har laget for meg. Dataen min har også tidligere hatt problemer pga WGA. :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...