bradland Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Må ha ny mobiltelefon. Jeg har følgende krav: 1. Wlan 2. Rask prosessor 3. Qwerty-tastatur 4. Mulighet for å sjekke mail (hotmail og jobbmail) 5. Mulighet til å surfe på nettet tilnærmet like bra som på vanlig pc. Har tidligere hatt Nokia 3230 med Series 60. Har hatt mye moro med Symbian-programmer. 3230 er dog meget treg, dette håper jeg å unngå på min neste mobil. Spørsmålet er om jeg vil droppe Series 60 til fordel for en HTC (disse har vel ikke Symbian?) Hva går jeg glipp av dersom jeg velger bort Series 60 og motsatt? Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 HTC bruker Windows Mobile. Fordelene med Windows Mobile er hvor pent de kan synce med outlook, Symbian klarer det også, men ikke like lett som Windows Mobile. Ellers kan WM og symbian stort sett det samme, Symbian er nok litt bedre på telefon-delen(ringe, send sms osv). HTC TyTn er vel den du er ute etter. Den har WiFi, qwerty-tastatur som slides ut, 400 MHz Samsung prosessor, støtte for push-mail, GPRS - EDGE - 3G - HSPDA og innebygget Pocket Internet Explorer. HTC S620 er et billigere alternativ og tynnere. WiFi, qwerty foran på telefonen, GPRS - EDGE men ikke 3G, push-mail, 201MHz OMAP - ikke like rask som Samsungen til TyTn, men er fungerer greit til det meste, men er ikke noe særlig til multitasking. Hvis du ikke er avhengig av qwerty-tastatur kan du se på P3600 og P3300(innebygget GPS). Lenke til kommentar
Djrunner Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Sony Ericsson P990i oppfyller også dine krav Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Det er jo på prosessor den havner litt akterut, men om du vil holde deg til Nokia er E61 god som gull. Syntes ikke den er plagsomt treg i forhold til lommepcen min (FSC Loox med 520mhz), men det er nok mye pga at jeg har blit vant til s60 det siste året. Men til tross for tregheten hos s60 så havnet Windows Mobile systemet på hylla når jeg dro E61 i hus. Gikk rett og slett lei hele WM opplegget. Blant annet fordi "word" og "excel" applikasjonene på E61en oppfattes som bedre enn på pdaen (støtte for tabeller i "word" applikasjonen blant annet), dels fordi jeg oppfatter web-browseren som bedre på E61, men helt klart pga batterikapasiteten. Blei for dumt å drasse med seg et ekstra batteri rundt. Men dette er kanskje bedre på mobil-pdaene enn på de dedikerte lommepcene? Anyhow. Når min pda ikke opptrer i form av medieavspiller eller bilnavigasjon står den på hylla. Bare for å indikere at noen går veien "WM -> Symbian" også.. Ingen av delene byr utelukkende på gull og grønne skoger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå