int20h Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Apple har lagt ut BIOS-oppdateringer for en rekke av sine maskiner. Blant annet rettes problemer relatert til dvalemodus. Les mer Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Disse maskinene bruker ikke BIOS, men EFI... Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jepp, min Macbook Pro bruker hvertfall EFI Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 BIOS står enkelt nok for "Basic Input Output System", og jeg regner med at EFI går under den definisjonen..? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ah, flott! Denne oppdateringen har jeg venta på! Men ja, Macene har ikke BIOS, men EFI, som tidligere nevnt Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Wikipedia-linker: EFI: http://en.wikipedia.org/wiki/Extensible_Firmware_Interface BIOS: http://en.wikipedia.org/wiki/BIOS Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Dvaleproblemet ble fikset på min etter jeg oppdaterte Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 BIOS, EFI.... Whatever... Det er iallefall bra at det kommer har vært bortpå flere MacBook Pro som ved enkelte annledninger ikke har gått i sleep-mode sikkelig. Lenke til kommentar
G Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Husker at Windows brukere også har problemer med at maskinen går i dvale om de har mer enn 1 Gigabyte minne. Dette har vel ingen sammenheng, da dette ligger på hardware nivå? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Husker at Windows brukere også har problemer med at maskinen går i dvale om de har mer enn 1 Gigabyte minne. Dette har vel ingen sammenheng, da dette ligger på hardware nivå? 7296173[/snapback] Ingen problemer med dvale her.. Vil nok tru at problemet ligger i driverne, noe som disse oppdateringene ser ut til å fikse. Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Nok en elendig artikkel fra HW.no teamet. Dette er en firmware oppdatering. Lenke til kommentar
asshole Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 BIOS er også firmware! Nok en elendig artikkel fra HW.no teamet. Dette er en firmware oppdatering. 7315100[/snapback] Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 BIOS er også firmware! Nok en elendig artikkel fra HW.no teamet. Dette er en firmware oppdatering. 7315100[/snapback] 7319718[/snapback] Lær deg å quote riktig. Bios kan riktignok karakteriseres som en type firmware, akkurat som både bensin og diesel kan karakteriseres som en type olje, hva var egentlig poenget ditt? Firmwaren til Apple er ikke en BIOS, sånn er det bare. Og det _er_ elendig at slike grove feil forekommer på HW.no. Jo flere som sier ifra, jo bedre er sjansen for at skribentene faktisk gjør hjemmeleksen sin til neste gang. (Noe som i dette tilfellet strengt takk ikke var nødvendig engang siden alle nyhetene på hw.no er sakset fra utenlandske sider. At artikkelforfatteren i dette tilfelle har oversatt en engelskspråklig artikkel hvor ordet BIOS overhode ikke har forekommet, men allikevel prestert å oversette ordet "firmware" om til BIOS, er ikke annet enn enestående) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå