Movieheart Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Ok. Finnes det en oversikt over hvilke plugins som funker med den da? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 http://codex.wordpress.org/Plugins/Plugin_Compatibility/2.5 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Var noen plugins jeg ikke fant på noen av listene der. Vil det si at det funker uansett da? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Kan hende at en plugin kan fungere selv om den ikke er listet, men om den er på listen er jo det en fin indikasjon. Themes må også omkodes for å utnytte noen av 2.5 sine nye funksjoner. Her er en liste over kompatible themes: http://codex.wordpress.org/Themes/Theme_Compatibility/2.5 Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Er det lurt av meg å ta en backup av siden før jeg oppgraderer til nyeste versjon? Hvis jeg må gjøre det. Kan jeg bare ta å kopiere filene som ligger på serveren og legge de på maskinen lokalt og laste de opp igjen hvis noe går galt? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Er det lurt av meg å ta en backup av siden før jeg oppgraderer til nyeste versjon? Hvis jeg må gjøre det. Kan jeg bare ta å kopiere filene som ligger på serveren og legge de på maskinen lokalt og laste de opp igjen hvis noe går galt? Ta backup, særlig themes, plug-ins, upload-katalogen og diverse filer som du eventuelt har forandret. Aller viktigst er det å ta backup av databasen. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Er det lurt av meg å ta en backup av siden før jeg oppgraderer til nyeste versjon? Hvis jeg må gjøre det. Kan jeg bare ta å kopiere filene som ligger på serveren og legge de på maskinen lokalt og laste de opp igjen hvis noe går galt? Ta backup, særlig themes, plug-ins, upload-katalogen og diverse filer som du eventuelt har forandret. Aller viktigst er det å ta backup av databasen. Tar å kopierer hele skiten jeg. Så er jeg sikker på å få med alt. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Er det lurt av meg å ta en backup av siden før jeg oppgraderer til nyeste versjon? Hvis jeg må gjøre det. Kan jeg bare ta å kopiere filene som ligger på serveren og legge de på maskinen lokalt og laste de opp igjen hvis noe går galt? Ta backup, særlig themes, plug-ins, upload-katalogen og diverse filer som du eventuelt har forandret. Aller viktigst er det å ta backup av databasen. Tar å kopierer hele skiten jeg. Så er jeg sikker på å få med alt. Altså, databasen ligger ikke som en fil, så du må enten bruke et innstikk eller verktøyet hosten din har for å manipulere databasen, antakeligvis phpmyadmin. innstikk: http://www.ilfilosofo.com/blog/wp-db-backup/ Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Så hvis jeg kopierer alt som ligger på serveren ned til pcen så vil jeg ikke få med det jeg har skrevet på siden? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Noen her som har problemer med teksteditoren når de har oppgradert til 2.5? Hos meg funker ikke Synlig-modusen. Den oppfører seg som HTML-modusen. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Kan ikke si det har skjedd med meg. Kanskje en plugin som skaper problemer? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Ser ut som at wordpress er hva jeg er ute etter. Men ett lite spørsmål i den forbindelse. Jeg har en del bilder jeg vil legge ut under forskjellige kategorier, er der en bra måte å gjøre dette på i wordpress? Har aldri testet dette, så beklager om svaret på spørsmålet mitt er veldig innlysende. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Du flagger poster med enten tags eller kategorier, eller begge om du vil. Så du kan lett organisere bilder ved å poste bilder av samme kategori i poster for seg selv. Eller så har en Plugins som Lightroom som jeg tror kan lage gruppenavn uavhengig av poster. Det er vanskelig å forklare med ord før du selv har fått erfaringer med Wordpress, hehe. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hvordan finner jeg ut hvilket nummer en kategori har? Altså hvis jeg skal bruke denne koden: $display_categories = array(1,2,3); Hvordan finner jeg ut hvilke nummer jeg skal putte inn der for å få opp den kategoriene jeg vil ha. Står ikke noe på kategori siden min. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Logg inn => Manage => Categories => ID-feltet i tabellen. Lenke til kommentar
-tia- Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Spørsmål: Kan man ha 2 wordpress blogger på 1 sql database? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Går greit det, bare ha forskjellige prefix på filene. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) På min blog heter "hovedsiden" "Home page". Hvordan får jeg endret navnet på denne siden til "Blog" eller noe annet? Har googlet og søkt litt uten å finne svar.... Jeg må vel åpne en eller annen php-fil og redigere, kanskje? De andre sidene (Kontaktinfo, Om bloggen og Kalender) er opprettet og kan sefølgelig endres uten problemer i innstillingene rett på siden. Adresse Edit: Oki, fant ut av det! (header.php) Endret 13. desember 2008 av insolvent Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Er det noen som vet om det har noe å si for søkemotoroptimalisering å ha synige tags på forsiden under hver sak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå