Gå til innhold

Wordpress - Ofte Spurte Spørsmål

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det lurt av meg å ta en backup av siden før jeg oppgraderer til nyeste versjon? Hvis jeg må gjøre det. Kan jeg bare ta å kopiere filene som ligger på serveren og legge de på maskinen lokalt og laste de opp igjen hvis noe går galt?

Ta backup, særlig themes, plug-ins, upload-katalogen og diverse filer som du eventuelt har forandret. Aller viktigst er det å ta backup av databasen.

Lenke til kommentar
Er det lurt av meg å ta en backup av siden før jeg oppgraderer til nyeste versjon? Hvis jeg må gjøre det. Kan jeg bare ta å kopiere filene som ligger på serveren og legge de på maskinen lokalt og laste de opp igjen hvis noe går galt?

Ta backup, særlig themes, plug-ins, upload-katalogen og diverse filer som du eventuelt har forandret. Aller viktigst er det å ta backup av databasen.

Tar å kopierer hele skiten jeg. Så er jeg sikker på å få med alt. :p

Lenke til kommentar

Tar å kopierer hele skiten jeg. Så er jeg sikker på å få med alt. :p

Altså, databasen ligger ikke som en fil, så du må enten bruke et innstikk eller verktøyet hosten din har for å manipulere databasen, antakeligvis phpmyadmin.

innstikk: http://www.ilfilosofo.com/blog/wp-db-backup/

Lenke til kommentar

Ser ut som at wordpress er hva jeg er ute etter. Men ett lite spørsmål i den forbindelse.

Jeg har en del bilder jeg vil legge ut under forskjellige kategorier, er der en bra måte å gjøre dette på i wordpress?

Har aldri testet dette, så beklager om svaret på spørsmålet mitt er veldig innlysende.

Lenke til kommentar

Du flagger poster med enten tags eller kategorier, eller begge om du vil. Så du kan lett organisere bilder ved å poste bilder av samme kategori i poster for seg selv. Eller så har en Plugins som Lightroom som jeg tror kan lage gruppenavn uavhengig av poster.

Det er vanskelig å forklare med ord før du selv har fått erfaringer med Wordpress, hehe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan finner jeg ut hvilket nummer en kategori har? Altså hvis jeg skal bruke denne koden:

$display_categories = array(1,2,3);

Hvordan finner jeg ut hvilke nummer jeg skal putte inn der for å få opp den kategoriene jeg vil ha. Står ikke noe på kategori siden min.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...

På min blog heter "hovedsiden" "Home page". Hvordan får jeg endret navnet på denne siden til "Blog" eller noe annet? Har googlet og søkt litt uten å finne svar....

Jeg må vel åpne en eller annen php-fil og redigere, kanskje?

De andre sidene (Kontaktinfo, Om bloggen og Kalender) er opprettet og kan sefølgelig endres uten problemer i innstillingene rett på siden.

Adresse

Edit:

Oki, fant ut av det! (header.php)

:)

Endret av insolvent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...