Gå til innhold

Ny proff telefon til pappa. hvem skal han velge?

P0nduz

Anbefalte innlegg

Hei

Som topic sier skal pappa ha ny proff telefon og har i den forbindelse fått tilbud av jobben om en del modeller, men han vet ikke hvem han skal velge.

Krav han har:

God batteritid

Bra kvalitet og Slitesterk

E-post mulighet

Kallender på "skrivebordet"

Wlan er ikke noe krav men kjekt og ha som han sa

Bør ha 3g men trenger ikke kamera for videotelefoni

Ikke altfor stor

Helst rask

Trenger ikke kamera men er jo et pluss det.

Gode taster

Helst fult tastatur og vanlig tastatur.

mulighet for å lese office filer

Alternativene er:

Nokia E61

Sony Ericsson M600i

Nokia E70

Nokia N73

Nokia E60

HTC MTeoR

Sony Ericsson P990i

HTC TyTn

På forhand takk for hjelp

mvh

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er p990i bedre enn tytn også?

Hvordan er batteritiden på p990i?

talekvalitet?

Duger kamera til noe? er det omtrent som w800?

7299316[/snapback]

jeg har aldri prøvd w800 så den kan jeg uttale meg on når det gjelder kamera. Jeg har blitt overasket over hvor skarpe bildene har blitt med det kameraten jeg har på min P990i iallefall. Det er 2 megapixel.

ved å sette ned lysstyrken på displayet så varer batteriet 3-4 dager når jeg lar mobilen stå på om natten. Dette selv ved aktiv bruk av telefonen.

Når det gjelder talekvalitet så er den som all annen ved SonyEricsson som jeg har prøvd; utmerket.

Lenke til kommentar
er skjermen mye utsatt for riper? siden det er touch screen?

må du sette ned lysstyrken mye for å få til 3 dager?

siden det er af på kamera regner jeg med den tilsvarer w800

7300547[/snapback]

jeg har hatt den telefonen et par måneder og aldri klart å få riper i skjermen. Jeg er vel egentliikke så vedlig forsiktig med telefonen sånn sett så den er ganske robust.

default er lysstyrken 90% hvis jeg ikke husker helt feil. Du kan godt sette den ned til 60% uten at du merker noen særlig forskjell. jeg har iallefall ikke gjort det.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler M600i på det sterkeste, nok en gang.

God batteritid? Jeg vil si midt på treet på den.

Bra kvalitet og slitesterk? Har ikke hatt min så lenge, men jeg tror det holder ganske lenge.

E-post mulighet? Ja.

Kalender på "skrivebordet" Ja.

WLAN? Nei

3G? Ja, den har 3G. Men ikke kamera.

Størelse? Den er veldig tynn. Ikke spesielt brei.

Helst rask. Måtte bytte min første M600i pga. at den ble ekstremt treg etter noen dager. Men den jeg har nå funker

Gode taster? Tastene på M600i er to-delt, dvs at en du har to bokstaver på vær tast

Tastatur? Tastene på M600 er som sagt to-delt. De er også oppsatt som tastaturet på en PC, noe jeg er ekstremt fårnøyd med.

Mulighet for å lese Office filer? Ja, det har den. Den kan lese av Power Point filer, Word filer og Exel filer.

Lenke til kommentar
Det er bra han ser ikke så godt lenger og er avhengig av en lys skjerm.

hvordan er det med de problemene jeg har hørt om er de helt borte nå?

er det slik at kallenderen ligger på "skrivebordet" finner ikke noe godt bilde av telefonen i standby.

7300771[/snapback]

de skal være borte nå. Jeg er ikke helt sikker på hvilken utgave av Symbian som ligger på telefonene som selges nå, men hvis det ikke er den aller siste går det helt fint ann å oppdaterte Symbian selv. Du kan eventuelt sjekke dette før han tar den ibruk. Nå har ikke jeg helt siste versjon av Symbian men jeg har ikke noen problemer med telefonen min lenger. Default så ligger ikon for mail/sms, kalender, adresseboken, hovedmenyen og "I dag" på skrivebordet (I dag er en slags felles oversikt over dagens avtaler, uleste mail og lignende).

på dette bildet skal du se ganske greit hvordan det defaulte skrivebordet når flippen er lukket og åpen.

CWS31AFW_14363high_36_0_4000.jpg

Lenke til kommentar
Hei

Som topic sier skal pappa ha ny proff telefon og har i den forbindelse fått tilbud av jobben om en del modeller, men han vet ikke hvem han skal velge.

Krav han har:

God batteritid

Bra kvalitet og Slitesterk

E-post mulighet

Kallender på "skrivebordet"

Wlan er ikke noe krav men kjekt og ha som han sa

Bør ha 3g men trenger ikke kamera for videotelefoni

Ikke altfor stor

Helst rask

Trenger ikke kamera men er jo et pluss det.

Gode taster

Helst fult tastatur og vanlig tastatur.

mulighet for å lese office filer

Alternativene er:

Nokia E61

Sony Ericsson M600i

Nokia E70

Nokia N73

Nokia E60

HTC MTeoR

Sony Ericsson P990i

HTC TyTn

På forhand takk for hjelp

mvh

Jan

7295850[/snapback]

Kanskje du burde velge nokia 6233.... den har alt som det din far ville ha, + at den ser veldig pen ut....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
eneste problemet med å velge andre enn de på lista er at da må han betale for den selv. og det gidder han ikke når han kan få telefon.

han bestemte seg for å prøve ut en p990 like vist ikke tastene på m600

7307498[/snapback]

Hva syns din far nå etter en ukes bruk?

Selv har jeg hatt min P990 siden den kom ut, og er langt fra fornøyd.

Lenke til kommentar
han har den inne på service:P ironisk nok klikka den etter 1 dag eller noe

7365612[/snapback]

Heyhey JC! Fortell gammern at P990i ikke er Cola-sprut-sikker (intern spøk). :thumbup:

Veldig interessert i denne selv, og var rimelig nær innkjøp for en ukes tid siden, men blir litt skeptisk når jeg ser så mange sliter med den..! :hmm: Hva var det som klikka? Hvordan er hastigheten på den kontra Nokias s60 modeller (f.eks. N80)?

EDIT: Skriveleif

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Veldig interessert i denne selv, og var rimelig nær innkjøp for en ukes tid siden, men blir litt skeptisk når jeg ser så mange sliter med den..!  :hmm: Hva var det som klikka? Hvordan er hastigheten på den kontra Nokias s60 modeller (f.eks. N80)?

jeg hadde endel problemer med den i begynnelsen men etter jeg oppgraderte programvaren så har alt fungert smertefritt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...