Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 Nettverkskort på 1 pc koblet til samme router.

Anbefalte innlegg

Hei, som emnet sier. Jeg lurte på hva som vil skjer om jeg kobler 2 nettverkskort fra en pc til samme router, vil det bli noe internett konflikt, fildelings konflikt eller noe slikt??

Lurer siden jeg liker å eksperimentere litt av og til. Men har lyst til å spørre om noen vet noe før jeg kobler om hele nettverket i huset :)

Jeg har et lite problem med mitt nettverk, jeg har 20mbit, og når jeg laster ned med rundt 1,4mb/s og begynner å kopiere fra pcn(som laster ned) til serveren så går nedlastingshastigheten ned til rundt 400kb/s. meget plagsomt om jeg skal kopiere store ting som tar tid.

Mvh.

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende du har fått knekk på nettverkskabelen. Skal veldig lite til før hastigheten på kabelen går fra 100mb/s til 10mb/s.

Er nok og bare kjøre over den med kontorstolen eller klemme den mellom en dør sprekk.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Viss du vill ha det til å fungere bra. Så bør du sette de opp slik at begge jobber samtidig. Begge kjører på samme ip adresse. Slik setter vi opp alle serverne her i huset ;)

7295846[/snapback]

hvordan er det mulig? at de kjører på samme ip altså.. finnes det noen "Tutorial" for hvordan det kan gjøres f.eks?

Er det den "opprett bro"(på godt norsk) med to nettverkskort som er ment da?

Da skal vel ikke kopieringshastigheten bli redusert, altså 2x100mbit ut fra pcn. (så lenge harddiskene holder) ?

Endret av creator84
Lenke til kommentar

Også lurte jeg på en ting til.. Det å koble en switch til en router for å få flere maskiner på nettverket. Er det helt umulig det? Jeg koblet en switch til routeren og fikk ikke kontakt med nettet, men om jeg tok kabelen som gikk inn fra router til switch og koblet i pcn, så funka nettet..

jeg har denne routeren : Min router

Endret av creator84
Lenke til kommentar
Også lurte jeg på en ting til.. Det å koble en switch til en router for å få flere maskiner på nettverket. Er det helt umulig det? Jeg koblet en switch til routeren og fikk ikke kontakt med nettet, men om jeg tok kabelen som gikk inn fra router til switch og koblet i pcn, så funka nettet..

jeg har denne routeren : Min router

7296084[/snapback]

Du må huske å slå av dhcp på den switchen du kobler til, i verste fall kan de kjøre på foskjellige subnett eller prøve å dele ut den samme IP-adressen til flere forskjellige enheter, da er det ikke noe rart at man ikke kommer på nett.

Lenke til kommentar

vel, har egentlig litt lite tro på at to forskjellige fysiske interface skal kunne få samme adressen. Strider litt mot grunnleggende prinsipper innenfor IP-protokollen, mener jeg å tro. Men, har uansett litt liten tro på at det å doble kablingen mellom maskinene og routeren vil fungere. Tror du heller må lete andre steder etter feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...