Gå til innhold

hvilket klasser savner du i wow?

Anbefalte innlegg

Ser en del sammenligninger med Guild Wars her :p

Slik som Monk, Necromancer, Mesmer og slikt.

Hvis vi sammenligner så blir noe som dette.

Monk - Priest

Warrior - Warrior

Necromancer - Warlock

Elementalist - Mage

Mesmer - ??

Ranger - Hunter

Assassin - Rogue

?? - Druid

?? - Palladin

?? - Shaman

Men i GW så kan man jo kombinere 2 klasser, slik som jeg spilte mye med Warrior/Monk som jo da blir en slags Palladin.

Må bare legge til en liten ting. Det å være Monk i GW er en fryd iforhold til WoW :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser en del sammenligninger med Guild Wars her :p

Slik som Monk, Necromancer, Mesmer og slikt.

Hvis vi sammenligner så blir noe som dette.

Monk - Priest

Warrior - Warrior

Necromancer - Warlock

Elementalist - Mage

Mesmer - ??

Ranger - Hunter

Assassin - Rogue

?? - Druid

?? - Palladin

?? - Shaman

Men i GW så kan man jo kombinere 2 klasser, slik som jeg spilte mye med Warrior/Monk som jo da blir en slags Palladin.

Må bare legge til en liten ting. Det å være Monk i GW er en fryd iforhold til WoW :p

7298715[/snapback]

Necromancer er vel undead og ikke warlocks?

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så er et spørsmål om spec og detaljer. Det burde vært slik at dersom man spec'et en viss måte så ville klassen din forandre seg. her er hvordan jeg hadde sett for meg noen forslag:

Sorcerer, mage med la oss si 50% av talentene eller mer i arcane treet. (baser på at: In the Dungeons & Dragons role-playing game, the sorcerer is one of the base character classes. A sorcerer is an arcane magic user, and weak in mêlée combat. Sorcerers have innate magical ability. -hentet fra D&D wiki)

Wizard, derimot kunne vært en mage med et mer spredd talent tre. la oss si med omtrent en fordeling på 33%/33%/33% av talent og med ett avvik på 10% eller så?

Cleric er essensiellt en melee klasse som kan bruke divine magic er han ikke? Palladin med retribution spec kanskje?

Monk Melee klasse som bruker fists. fistweapon rogue kanskje? muligens la de joine en slags faction som gjør at de ikke får bruke say swords, mace eller daggers eller noe i den kaken. men en slik klasse ville krevd mange flere fist weapons ingame.

Rangers - hallo, marksmanship spec'ed hunter anyone?

Barbarian - fury warrior muligens?

Trubadur - der er det wow kommer til kort, der er ingen musiker yrker. musikk+buffing er vel hoved oppgavene til trubaduren, noe som ville gjort den til en utrolig vanskelig soloklasse og blizzard ser ut til å fokusere veldig på å ha solide solo muligheter for hver klasse.

Lenke til kommentar

Det hadde vært toppers å få se en ny klasse i WoW. Ikke en ny dps, ny healer eller en kombinasjon av noe vi har fra før. Noe nytt.

Bards kunne tilført spillet noe nytt, men i praksis ville man vel lånt av eksisterende ting. De kunne hatt en spellsteal evne, buffs og debuffs gjennom sang osv.

Det samme gjelder antagelig Spy. Rogues har allerede stealth, hunters har eagle eyes osv.

Det vi trenger er en ny dimensjon som en klasse kan fylle. Jeg stemmer for "parkeringsvakt". Uante inntjeningsmuligheter! Enhver som stopper opp ute av kamp i mer enn 5 min kan bøtelegges for 5% av total formue :)

Lenke til kommentar

Måtte vel blitt en shadowknight/deathknight type. En anti-paladin, en kombinasjon av necromancer og knight/warrior.

En slik type klasse vil ha tung rustning og store våpen, samt mana til spells som life-steal, curses, fear kanskje og andre shadow-spells.

Det er jo faktisk slike karakterer i warcraft 3, Arthas selv var jo deathknight eller noe. Er jo også klassen dreadlord, som nok er litt det samme.

Lenke til kommentar
Mener wow hadde hatt godt av en healer klasser eller to til. Har jo bare en ren healer klasse pr i dag (priest), men en hel haug med dps klasser.

Dermed kunne en også til en viss grad hindre at hybrid klassene som druid, shaman og pally nærmest blir tvunget til å heale hele tiden.

7296026[/snapback]

Alle 4 klasser er jo healing klasser, og alle 4 kan være hybrid klasser med riktig specc.

Shadowpriester er jo like mye hybrid som f.eks en feral druid eller en elemental shaman. På samme måte som en holyspeccet priest er like mye healer som en resto druid eller shaman.

Lenke til kommentar
Sånn jeg ser det umiddelbart er disse klassene allerde er med.

Sorcerer=warlock

Wizard=mage

Monk=priest

Ranger=hunter

Barbarian=Warrior

Men Cleric og trubadur ser jeg ikke helt til å passe inn av de eksisterende klassene. Kanskje pally og shammy?

Rett meg hvis jeg tar feil

7295666[/snapback]

du har ikke spillt så mye RPG har du?!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Synes faktisk ikke at det ikke mangler noen jeg. Om du da skulle legge til, f.eks, necromanser så har du jo spells etc. som er ganske likt andre klasser i spille. Det samme gjelder selvsagt ikke healing.

Lenke til kommentar

Tror det ble litt confusion i og med at folk har forskjellige oppfatninger av hva som er hva, ja.

Ser for meg monk som en Shaolin (kung-fu) monk som bruker chi/energy for å kompansere for tyngre armor. Det blir ganske som en alternativ form for rogue, med cloth istedenfor leather.

Massevis av muligheter for fete skills og abilities. Det er jo stort sett bare å mixe & matche alt fra martial arts underholdning som kung-fu filmer, streetfighter og lignende spill (hadoo-ken!), manga/anime, osv. osv.

Realistisk sett tror jeg sjansene for å se nye klasser i WoW er små.

Ett ekstra talent-point tree for spesialisering av klassene er nok mer sannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...