ilpostino Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg vurderer å ta noen enkeltemner i informatikk ved UiO for å freshe opp gamle og glemte kunnskaper. Jeg har tidligere tatt noen tilsvarende kurs ved Høgskolen i Agder som jeg har karakterutskrift fra. på hjemmesiden til UiO står det at det kreves at en har 2MX, 2MY eller 3MZ fra før av. jeg er såpass gammel at jeg tok 2MS da jeg gikk på vgs. noen som vet hva dette tilsvarer idag? Jeg har cirka 4 års studier fra tidligere av - noen som vet om en _må_ ha ex.phil for å ta enkelfag/kurs på UiO? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hvilke emner er det du tenker å ta? Har du hatt noen mattefag på universitetsnivå? Jeg vet at det enkleste mattekurset på UiO gir deg kompetanse lignende 3MX. 2MS, er det den "vanskelige" eller "enkle" matten? Sånn systemet var nå rett før kunnskapsløftet kunne man velge mellom x og z. X var vanskelig og z enkelt. Hvis du hadde tre år med Z tilsvarte det to år med X. Jeg tror ikke du trenger ex.phil for å ta enkeltemner. Du trenger det ikke før du begynner på studieprogrammer, bare du tar det før du er ferdig med utdanningen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 MS er den lette matten så da regner jeg med at det så da tilsvarer det vel MZ på nåværende system hvis jeg forstår deg riktig. Kursene jeg ser på er INF1000, INF1010 og kanskje INF1020. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ta kontakt med en studieveileder eller noe for å være helt sikker. Det er mulig du ikke trenger matte i det hele tatt hvis du har vært lenge i jobb og har kompetanse på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå