Odd-Moose Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Heiann alle sammen! Nå tenker jeg at det er på tide med en solid oppgradering i heimen. PCen min har slitt lenge nok, stakkar, og nå vil jeg har DERES meninger om mine foreløpige valg av oppgraderinger: AMD Athlon XP 2400+ Asus A7N8X Deluxe (NFORCE2) 512 Twinmos DDR PC2700 Ram ATI Radeon 9700 Pro (har levd i tre år med et 16 MBs Savagekort...) Et eller annet Chieftec kabinett. +vifte o.l. til CPUen. Hva syns dere? Tar gjerne i mot forslag til forbedringer. Og hva trenger jeg egentlig kjøpe til CPUen, hva slags vifter o.l. -Odd Lenke til kommentar
Laka Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Vet ikke så mye om det hovedkortet, hva med å se på Gigabyte kortet HW.no nettopp testet? Det skulle jo være det beste med KT400. Jeg personlig ville ventet til KT400A kom. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Enig med han ovenfor, vent til det kommer et nytt KT400 chipsett, det er utrolig hvor mange bugs som er nå. Du blir ikke å angre på det. Lenke til kommentar
Odd-Moose Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Hva er det som er så fantastisk med KT400A i forhold til KT400 da? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 For all del gå for nForce2 chipset hovedkort! Og husk : for å kunne kjøre i dual DDR mode trenger du TO RAM brikker. Ellers blir det bare en kanal vet du :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: Den 2002-11-13 16:26, skrev Odd-Moose:ATI Radeon 9700 Pro (har levd i tre år med et 16 MBs Savagekort...) Hva med å kjøpe noe litt billigere så du sitter å sitte med det samme kortet til det er like gammelt og råttent som savage-kortet ditt er nå? Hvis du kjøper noe til halve prisen nå så sparer du pengene til om ett til halvannet års tid og kjøper deg noe som er up-to-date da. (og sikkert mye raskere enn 9700pro) Da slipper du å sitte med sjegget i postkassa og et helt utdatert kort om 3 år. Lenke til kommentar
Odd-Moose Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Gah... Det er så mye å tenke på når man skal kjøpe nytt datautsyr... :sad: Men hvis jeg går til innkjøp av ihvertfall Et nForce2 basert kort og en AMD Athlon 2400 nå, og si for eksempel et Geforce 4 Ti kort, vil dette holde mer en tre år hvis jeg smekker inn en rambrikke annenhvert år og bytter skjermkort hvert tredje? Gah...får vondt i hodet snart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå