multiplum Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Driver du med selve databasen nå? jeg sitter litt fast jeg på de skjemaene Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Akkurat nå gjør jeg ingenting. Får se om jeg gjør mer senere i kveld. Hva er det du sitter fast på da? Nå skal ikke jeg si at jeg har rett i alt jeg sier da, for det er nok langt fra sannheten, men jeg kan jo prøve å hjelpe. Lenke til kommentar
multiplum Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Jeg er egentlig ikke så god jeg heller :!: har laget skjema for lokaler, stil, konserter og produsenter. Det er vel riktig det? eller er det kanskje unødvendig? Tenkte at jeg skulle bruke produsentID og navn - og LokaleID og navn i konsertskjemaet... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hva man trenger skjema for vil jo vise seg først når vi får oppgaven. Det kan jo fks. være et Hovedskjema for Lokaler med Konsert som delskjema og konsertaktører som delskjema 2, for å vise oversikt over konserter som er i lokalene og hvilke artister som er i konsertene. Blir det snakk om salg av billetter så må man vel ha et hovedskjema for Konsert, med publikum som delskjema. Litt vanskelig å forklare, men med tegning er det lettere. Tegna en del skisser på skolen i dag. Lenke til kommentar
multiplum Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 ja, det er jo riktig det du sier. jeg vurderer å teste ut de tabellene jeg har har ved å lage eventuelle hel-og delskjemaer Hvorfor tar du IT eksamen nå egentlig? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jepp, er lurt å prøve seg fram. Læreren min sa også at uansett i morgen så burde jeg lage en rapport. Uansett hvor bra eller dårlig, stor eller liten den ble, så burde jeg ha en rapport i Access. Det er egentlig viktigst å vise at man har forstått mest mulig. Grunnen til at jeg tar eksamen nå er, tro det eller ei, at jeg strøk (fikk 1) på den når jeg hadde eksamen i vår. Dette gjorde jo at jeg ikke fikk godkjent studiekompetanse, og fikk heller ikke komme inn på noen videre studier på høyskoler o.l. Det ødela med andre ord alt. Så derfor bruker jeg nå et år på å ta noen ekstra fag på videregående, som deltidsstudent. Det verste er at jeg hadde en sånn middels grei følelse etter eksamen, trodde aldri i verden det skulle gå SÅ ille. Skjønner fortsatt ikke hva jeg har gjort spesielt galt, og tror mer og mer at en eller annen teknisk feil eller noe tull har ødelagt for meg. Skolen har jo besvarelsen min arkivert, så jeg fikk læreren min til å se på den nå i ettertid, og selvsagt var det ting som kunne vært gjort bedre der, men han var skjønt enig i at det var merkelig at jeg fikk stryk. Han sa jeg hadde vært maksimalt uheldig. Menmen, sånn er livet. Motgang gjør sterkere, og det har jeg erfart nå. I morgen skal jeg ta igjen. Lenke til kommentar
multiplum Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Herregud! sånt er dritt. jeg var syk på eksamen i vår så må ta det nå for å beholde plassen min på uio. Men er det ikke sånn at hvis databasen er nogenlunde grei så stryker man ikke? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ja, vise at man kan lage hoved og delskjema, ha relasjoner og sånn. Skulle ikke tro det skal så altfor mye til. Og husk å legge inn testdata i databasen din. Vis at den fungerer. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ser bra ut den tabellen din. Nå er det lenge siden jeg har holdt på med relasjonsdatabaser, men den ser bra ut. Ser ut (med første og eneste øyekast) til å være på tredje normalform. Lenke til kommentar
multiplum Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Gjort noe fornuftig? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Har ikke gjort noe særlig mer jeg. Stoler på at ting går som de skal i morgen. Føler meg rimelig trygg på ting som skal gjøres i access allerede, så så lenge datamodellen er ok, og ingen ting klikker i morgen så bør det gå bra. Lykke til til deg også. Dette klarer vi. Lenke til kommentar
multiplum Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Vel.. jeg begynner og få eksamensnerver jeg Håper bare ikke at jeg stryker! men hvis du er sikker på den datamodellen du la ut, så er jo jeg også litt sikra.. vi har jo ganske lik. Tvi tvi Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Ikke bekymre deg du. Det går så bra så. Ta deg god tid i morgen, og lag flere backup-filer etterhvert som du jobber, sånn i tilfelle en database går rett i dass. Jeg er ganske sikker på at datamodellen min hvertfall er på rett spor. Nå kan det selvsagt komme noe nytt på oppgaven, men det vil vise seg. Selv er jeg minimalt nervøs selv. Har vel noe med at jeg har vært igjennom dette en gang før og endt opp med verst tenkelige resultat. Dette går bra. Endret 16. november 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hadde det vært en ide å ha hatt historikk som en tabell? Der du kunne sett hvilke artister som hadde vært på hvilken arena? Gjerne med dato, betaling og sånne artige historiske tall? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Det kunne sikkert fungert bra det. Dette ble heldigvis ikke et alternativ. Oppgaven var stort sett som forventet. Var faktisk ingenting som handlet spesielt om billettsalg. Var mer det at det skulle være flere produsenter på samme konsert, og dermed enda en mange-til-mange. Føler det gikk sånn ganske bra i dag. Tør likevel ikke håpe for mye. Tiden vil vise. Jeg fikk hvertfall til en nogenlunde database. Lenke til kommentar
multiplum Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Enig med deg! Oppgaven var som forventet! Syns ikke den var så vanskelig, fikk til en god del, og vi hadde jo en god datamodell også Men ikke håpe for mye nå DEILIG å være ferdig i hvertfall Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Godt å høre at du fikk det til også. Og ja, veldig godt å være ferdig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå