Gå til innhold

ACER vs. ASUS

Thlian

Anbefalte innlegg

Helluu.....

Måtte returnere min Acer 5673WLMi da jeg ble litt lurt på Bluetooth greia, den hadde visst ikke det.... :hmm:

Så da sitter jeg her da, og skal handle ny laptop igjen..... Synes ACERn var flott å se på og greier, men hva med ASUS?

Er den like feinschmekker??

Dette er modellen jeg har sett på

http://www.psdata.no/ps.asp?it=130264&mlevel=190202

Skal jeg løpe på Acer igjen så blir skjermkortet intet større enn GO7600, noe annet blir for dyrt!

Og har jeg forstått riktig så er vel X1700 noe vassere?!

Hjelp meg! Skal handle igjen idag :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kurant og kurant er greit nok, men ligger ASUS likt med ACER eller hva?

Har den den blanke skjermen f.eks. som jeg likte så godt hos ACER?

7295367[/snapback]

Acer er en større produsent og jeg personlig liker Acer mer en Asus da jeg syntes Asus er kjedelige på disign men dette er selfølgelig en smaksak...

Ang skjermen på Asus maskinen så bør kanskje "Glare Type" si deg noe... hvis ikke så betyr det blank skjerm.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat fått klarsignal om å få sende min halvt år gamle asus A6Jc tilbake til forhandler. Likte i utgangspunktet maskinen veldig godt, og de har mange gode maskiner på papiret. Men maskinen min har tilbragt over halve tiden på verksted, dårig support og service, dårlige support-medarbeidere, og min liste bare fortsetter. Kan godt hende jeg bare var uheldig med maskina, men dårlig service og support gjør at det blir lenge før jeg kjøper maskin fra asus igjen ;)

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat fått klarsignal om å få sende min halvt år gamle asus A6Jc tilbake til forhandler. Likte i utgangspunktet maskinen veldig godt, og de har mange gode maskiner på papiret. Men maskinen min har tilbragt over halve tiden på verksted, dårig support og service, dårlige support-medarbeidere, og min liste bare fortsetter. Kan godt hende jeg bare var uheldig med maskina, men dårlig service og support gjør at det blir lenge før jeg kjøper maskin fra asus igjen ;)

7298433[/snapback]

Tipper du har vært veldig uheldig med maskinen og servicen din.

Lenke til kommentar

var sikkert uheldig med maskina ja, det tviler jeg ikke på. Men etter å ha ringt og sendt mail, omtrent ukentlig i et halvt år (jeg overdriver veldig lite!!), tviler jeg på at jeg tilfeldigvis var litt uheldig med servicen.

Når du sender inn en maskin med to feil, og får den tilbake hvor bare den ene feilen er reparert, det syns jeg tyder på dårlige rutiner. Så derfor blir det ikke mer asus på meg.

Og av nysgjerrighet, hvilken HP kjøpte du xerxess? Vurderer HP nå :)

Lenke til kommentar

Min erfaring:

Ligg unna Acer.

På min Acer 4652Lmi:

- Strømforsyning tok kvelden.

- Varme problemer

- Skjerm-"hengsler" knakk

Og generelt sett veldig dårlig byggekvalitet. Sprekker o.l.

Vet også om mange andre som har kjøpt Acer med samme problem.

Andre maskiner:

Har ingen erfaring med ASUS.

IBM/Lenovo er solide som berre det (koster dog endel)

Endel HP og FujitsuSiemens virker ganske bra.

EDIT: LG virker også ganske bra :)

Endret av meron
Lenke til kommentar

Elisaeb: den nyeste i dv6000-serien med intel core 2 duo prosessor, hp dv6184.

alt e ganske bra egentlig, gode specs. men vifta irriterer sånn at det nok blir angrerett igjen. kanskje pga av skjermkortet (go 7400) som er litt kraftigere enn den på asusen? Tror jeg går for dell i6400 denne gangen. ikje sett mange som har klagd på støy på den. Skulle egentlig kjøpe den i begynnelsen, før den jeg har nå og asusen, men syntest den så litt stygg ut og hørte at den var litt for stor og tung da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...