Gå til innhold

Er ungdommen idag mer kresne i matveien?

^fmj

Anbefalte innlegg

Liker jeg ikke maten jeg får hos gjester, spiser jeg den uansett.

Det er jo en selvfølge.

7757963[/snapback]

Jeg pleier aa gi gjestene mine mat. Naar jeg er gjest derimot, da spiser jeg som regel det jeg faar servert.

Når jeg var yngre, hatet jeg fisk.(all fisk)

Så en dag gaflet jeg vel uvitende i meg "kylling med karri" som pappa hadde laget, som da egentlig var stekt kveite dynket i karri. :p

De fleste liker mye mer enn de tror, gjelder bare å få de til å smake ordentlig på det.

Kan også nevne at det verste jeg visste var paprika, som jeg nå elsker.

7773263[/snapback]

Haha, very nice. Pappa fikk brodern til aa like (ihvertfall smake paa) reker ved aa gjemme en reke under en skinkebit paa skiven hans.

Jeg ogsaa hatet paprika. Naa hater jeg det bare mindre. Paprika paa Grandiosa sliter jeg fortsatt med, men jeg faar servert ganske mye godt som inneholder paprika av damen og da gaar det ned paa hoykant. Det kommer an paa situasjonen/retten om jeg liker paprika. Jeg kunne f.eks. heller ikke spist en skive med ost og paprika paa. Det maa litt mer til enn det.

Edit: Leif

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tsk, ungdommer i dag er ikke mer kresne i matveien enn ungdom var før i tiden.

I dag er det bare mye enklere å få tak i alle typer forskjellig mat enn det var tidligere, så de fleste får smake på mye mer annerledes mat enn de spiste før i tiden.

Fordi man får smake på så mye forskjellig, kommer man over mye mer som man ikke liker, og det hadde vel ikke de fleste muligheten til for noen titalls år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...