Gå til innhold

Er ungdommen idag mer kresne i matveien?

^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det blir meir kebab, hamburger, pizza og generelt fastfood enn før trur eg på. Det varierer veldig, alt frå folk som et salat og drikk vatn til dei som kjøper kebab og Cola til middag kvar dag.

Det er i heimen folk må lære seg å like variert mat, på resturant eller gatekjøkken blir det veldig einsforma.

Lenke til kommentar
Tror jeg svarer et enkelt JA.

7295235[/snapback]

Enig. Det virker som at de som er voksne i dag kunne (og kan, forsåvidt) spise hva som helst, mens dagens ungdom verken liker grønnsaker, fisk eller annet som kan være greit å få i seg.

Med forbehold om store overdrivelser, men det er ofte sånn.

Lenke til kommentar

Jeg vil si baade ja og nei.

Det finnes noen som ikke er kresen i det hele tatt hva kommer til mat, og spiser det de maatte komme over, mens det finnes de som ikke spiser noe med mindre det er tilberedt paa akkurat _den_ maaten. Sistnevnte gruppe har kanskje okt litt i storrelse de siste aarene, men de fleste (inkludert meg selv) maa nok likevel plasseres i midten - det er bare slik at noen ting liker vi, mens andre ting kan vi ikke fordra.

Lenke til kommentar

JA... :blush:

vi ungdomer har blitt mer kresende, vi spiser oftere kebab og fast food, det er vel fodi det har kommet mye mer god usund mat da.

vi spiser ikke så mye fisk og salat som før, og vann drikker vi ikke så mye av, det går mest av cola og andre sukker bruser. masse av den usunde maten har blitt enklere og få tak i og den har blitt billiger.

Lenke til kommentar

Vil ikke tro det egentlig, før hadde man ikke en brøkdel av matvarene man har nå fortiden. Spør bestefaren din om han likte kebab når han var 18.

Mye lettere å finne ting man ikke liker når man har stort utvalg.

Og bare på tran, barn for 40 år siden likte i tran bedre enn barn i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...