^fmj Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Etter å ha lest endel innspill i "fisketråden", var det noe som slo meg. Er ungdommen idag mer kresne i matveien enn før? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 At det blir meir kebab, hamburger, pizza og generelt fastfood enn før trur eg på. Det varierer veldig, alt frå folk som et salat og drikk vatn til dei som kjøper kebab og Cola til middag kvar dag. Det er i heimen folk må lære seg å like variert mat, på resturant eller gatekjøkken blir det veldig einsforma. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Tror jeg svarer et enkelt JA. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Tror jeg svarer et enkelt JA. 7295235[/snapback] Enig. Det virker som at de som er voksne i dag kunne (og kan, forsåvidt) spise hva som helst, mens dagens ungdom verken liker grønnsaker, fisk eller annet som kan være greit å få i seg. Med forbehold om store overdrivelser, men det er ofte sånn. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Nå er det ganske mange som faktisk spiser det meste da. Ikke mange jeg kjenner som er så kresne som det virker i denne tråden. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Tror ungdom er litt mer kresne på mat, nå har ikke de fleste ungdommene ødelagt smaksansene sine på kaffe,røyk og alkohol Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Tjaa. Jeg kan vel kanskje kalle meg ungdom enda. Eller nesten ungdom iallefall. Uansett, jeg finnes ikke kresen. Det er i hovedsak 2 ting jeg IKKE spiser. Elg kjøttkake og kokt fisk, resten har jeg ingen problem med å svege Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Ungdommen er mere kresen idag ja, er ikke kresen selv. Spiser alt bare det ikke er usunt Maten jeg får i meg hver dag er det de fleste ungdom frykter. Endret 16. november 2006 av DNA Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg vil ikke si kresen. Jeg tror trass er et riktigere ord. Alle liker fisk, men du liker ikke noe du har gått inn for å ikke like. Så har man bestemt seg for at fisk er ekkelt så er fisk ekkelt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Kunsten er å lage fisk som ungar/ungdommar synest er god. Steikt aure er mykje meir tiltalande enn ein kokt torsk, i tillegg smakar det betre. Steikt fisk er eg veldig glad i, helst godt krydra, er ikkje all fisk som smakar så godt i utgangspunktet. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Enig. Er ikke begeistra for kokt fisk, men det meste av stekt fisk går. Ganske godt til tider. Endret 16. november 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
starks Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 For å si det sånn så har vel tidene forandret seg. Hva folk synes er godt i dag og om 30-40 år er ikke nødvendigvis det samme.. Større utvalg, større bevissthet, større variasjon = andre preferanser.. Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg vil si baade ja og nei. Det finnes noen som ikke er kresen i det hele tatt hva kommer til mat, og spiser det de maatte komme over, mens det finnes de som ikke spiser noe med mindre det er tilberedt paa akkurat _den_ maaten. Sistnevnte gruppe har kanskje okt litt i storrelse de siste aarene, men de fleste (inkludert meg selv) maa nok likevel plasseres i midten - det er bare slik at noen ting liker vi, mens andre ting kan vi ikke fordra. Lenke til kommentar
3evel Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 JA... vi ungdomer har blitt mer kresende, vi spiser oftere kebab og fast food, det er vel fodi det har kommet mye mer god usund mat da. vi spiser ikke så mye fisk og salat som før, og vann drikker vi ikke så mye av, det går mest av cola og andre sukker bruser. masse av den usunde maten har blitt enklere og få tak i og den har blitt billiger. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Må si meg enig med Jonnar. Noen spiser nesten alt, mens andre spiser nesten ingenting. Selv har jeg venner som er innom begge "gruppene." Men at man spiser sunn mat avhenger også på foreldrene. Kan jo ikke bare klage på barna. Endret 17. november 2006 av king_of_kong Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ungdommen i dag kjøper heller en pizza eller kebab, i stedet for å spise mors hjemmelagde kjøttkaker. Snakker av egen erfaring. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ungdommen i dag kjøper heller en pizza eller kebab, i stedet for å spise mors hjemmelagde kjøttkaker. Snakker av egen erfaring. 7314161[/snapback] Hjemmelagde kjøttkaker er konge. Hvorfor kjøpe møkka-bab i stedet for? Lenke til kommentar
RIP Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Vil ikke tro det egentlig, før hadde man ikke en brøkdel av matvarene man har nå fortiden. Spør bestefaren din om han likte kebab når han var 18. Mye lettere å finne ting man ikke liker når man har stort utvalg. Og bare på tran, barn for 40 år siden likte i tran bedre enn barn i dag. Lenke til kommentar
-Shaq- Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg spiser egentlig sjelden junk-food, og takk for det Jeg elsker egentlig all mat som står på bordet til middagstid. Lenke til kommentar
Superior Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Selv liker jeg mat med litt smak og krydder i, og tradisjonell norsk mat er gjerne litt smakløs og tam. Men jeg liker det meste av fisk, og tran er kjempegodt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå