Gå til innhold

Orker ikke en weekend til , slik.

Aaargh!!!

Anbefalte innlegg

Er temmelig på randen av sammenbrudd nå. Problemet er mine temmelig nyinnkjøpte komponenter. Ram+hovedkort+cabinet og ny prosessor bestilte jeg, etter en lang ventetid kom de endelig i posten.

Fant ut etter en drøss med timer at den ene rambrikken faktisk var ødelagt, men nok om det.

Maskinen gikk tålig greit 2 - 3 uker , og jeg kunne dyrke min største hobby : dataspill. Opplevde å bli kastet ut på "skrivebordet" nå og da - men inntil for 5 - 6 dager siden var ikke dette et problem som stoppet meg.

Plutselig en dag kunne jeg ikke lengre komme inn på spillene , Sims online beta , hitman2 og Battlefield 1942 - Jeg kunne plutselig ikke spille dem. Så fort jeg hadde dblklikka på .exe fila så enten resatte maskinen seg , eller jeg ble bare kastet ut på skrivebordet.

Pc'en begynte også å nekte la meg installere spill/programmer. Var allerede da langt nede , og naiv som jeg var trodde jeg eneste veien var opp.

Etter noen raske tlf/icq'er besluttet jeg å formatere disken , og legge inn win2000 pånytt.

Forventningene var skyhøye da jeg startet opp igjen og alt gikk som smurt.Installerte ICQ igjen , da trodde jeg problemet var fiksa. NEDTUREN ble da ennå større da jeg skulle installere drivene til skjermkortet.

**The contenst of this file cannot be unpacked.The executable you are attempting to run has been corrupted.Please obtain another copy of the file, verify its integrity , and try again**

Dette er meldingen jeg pleier få når jeg installerer :/

Ok , etter nok en spørrerunde på icq/tlf ble RAM'en fremsatt som synderen.

Troppet opp hos den autoriserte hardwarepusheren og handlet meg en NY brikke med DDR RAm, må faktisk sulte resten av uka pga den , men nok om det.

Gikk RETT hjem , tok ut den gamle for sikkerhets skyld , og satt inn min nyinnkjøpte brikke.

Husker ikke helt hvordan jeg reagerte , men det kan umulig ha sett bra ut>>>>Samme erroren kom frekt opp på skjermen.

Ble etterhvert rådet til å sjekke dette forum. Håper det kan være noen som kan si ganske sikkert "jepp ,alt du trenger er et nytt Hovedkort"

Eller noe i den duren.

Kan legge til at jeg fant ut forleden dag at jeg faktisk var koblet til et støpsel uten jord. Kansje dette kan ha drept noe inne i pc'en ?

Virker som om maskineriet ikke takler når jeg gjør at den må yte litt RAM , det er da jeg crasher/resetter.

Ok , det ble lengre enn jeg hadde trodd. Kansje fordi jeg ikke kan gjøre så mye annet her jeg sitter :/

Tviler på jeg orker en weekend til slik.

Mvh

sulten og forvilet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er en pakke-PC (som f.eks Compaq) kan du sende inne hele maskinen og be de fikse alt sammen.

Men jeg regner med du har bygd den selv, og da er det ikke så enkelt. Da er nok bare vidre feilsøking løsningen. Eliminer en og en ting av gangen. F.eks underklokk prosessoren og sett ned CPU-spenninga litt. Hvis PC'n fortsatt er ustabil kan du friskmelde CPU'en. Rammen har du tydeligvis friskmeldt allerede via feilsøkingen din.

Prøv så å innstallere fra en annen CD-rom. Kanskje den har problemer med å lese platene?

Prøv å innstaller på en annen harddisk. Kanskje det er den som er ustabil?

Prøv å kjør maskinen med en annen strømforsyning.

Hvis PC'n fortsatt er ustabil etter alt dette så tror jeg det er hovedkortet som er gåent. Hvis du er så heldig å ha et fungerende kompatibelt hovedkort i nærheten så kan du prøve det. Regner med du ikke har et du kan låne, men du kan sende det inn til der du kjøpte det fra og be de teste det. Hvis de finner ut at du har rett i at det ikke funker så får du et nytt. Hvis de ikke finner noen feil så må du betale for sjekken (NB. Det kan bli dyrt, hør prisen med dem først) Du kan jo også sjekke om noen av kondensatorene (små ofte svarte "sylindere" på HK) har begynnt å lekke syre eller om de buler utover og snart begynner å lekke.

Håper du finner ut av det snart. Deter kjipt å sitte med sånne problemer lenge uten å finne ut av det.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar

Ikke meg som har bygd maskinen nei , men jeg så på når noen gjorde det :smile:

Så over skulderen på noen igår også når de clocka ned makinen uten hell.

Om jeg ikke har vært så uheldig å handle tre DDR ram på rad uten å få EN som virker så har jeg (dem) også forkastet det forslaget.

Skal få tak i nytt hovedkort for å teste i en brennevins fart. Om dette er årsaken føler jeg livsgnisten atter vil tennes i meg.

Mvh

Lenke til kommentar

MSI KT3 ULTRA-C Hovedkort for Socket A Stk 1,00 1,00 0,00

VIAKT333, ATA/133, lyd, ATX, DDR, Bulk GlacialTech CPU-Vifte Socket A/370/FCPGA

Retail Igloo2310, Til 1,4GHz/ XP2100+

Chieftec Dragon Midi Tower Kabinett m/300W DG-01W P4 / AMD

AMD Athlon XP1900+ 1.6 GHz 266 MHz bus Socket A (Palomino) prosessor

DDR-DIMM PC2700 256MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)

---

Håper dette sier deg noe , bare saksa fra plukklista :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Chieftec Dragon Midi Tower Kabinett m/300W DG-01W P4 / AMD

AMD Athlon XP1900+ 1.6 GHz 266 MHz bus Socket A (Palomino) prosessor

Skal være bra strømforsyning i den burken der, så sansynligvis er ikke den problemet.

Hva med harddisk? Hvilken har du? IBM kanskje... De er jo kjent for å være litt motsatt av feilfrie :smile: Dersom disken har en skade kan det muligens medføre korrupte filer.

Finn ut hvilken harddisk du har og sjekk nettsidene til leverandøren, de bør ha et verktøy for å teste diskene sine...

Angående den minnebrikken du kjøpte. Siden du trodde den var defekt, burde du ikke bare byttet den første fremfor å kjøpe en ny en?

Andy

Lenke til kommentar

Heisann sint og fortvilet :razz:

Kammeraten min har omtrent samme problem med sin pc.

Det er så mange strøm-kontakter som er på samme kurs som rommet hans, powersupply'en ikke får nok strøm :eek: Dette fører til at hans XP 2000+ med GeForce4 Ti 4400 lagger selv i counter-strike. Et spill fra 1999.

Prøv å ta med deg pc'n til en kammerat med enebolig og sjekk der :smile:

btw, kammeraten min bor i leilighet under en annen familie. Skikkelig jalla leilighet :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Dette fører til at hans XP 2000+ med GeForce4 Ti 4400 lagger selv i counter-strike. Et spill fra 1999.

Som du burde vite så har det kommet mange updates til cs som har gjort grafikken bedre og mere krevende. så og kalle cs et spill fra 1999 (når det er snakk om grafikk/mye d krever) er feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...