Gå til innhold

Sjikanøs atferd fra NetCom


Anbefalte innlegg

Dette er muligens ikke noe nytt for enkelte, men jeg har hatt noen sinnssyke dager i det siste.

 

For en uke siden oppdaget jeg på MinSide at mobilregningen min hadde "vokst" med ca 350 kr over natten. Dette skyldtes at jeg plutselig hadde blitt belastet for datatrafikk fra 2 måneder tilbake (selv om fakturaene fra de 2 siste månedene allerede er betalt). Når jeg sammenlignet samtalespesifikasjonene fra den nye fakturaen med samt.spes. til de gamle, oppdaget jeg at jeg sammenlagt hadde blitt belastet opptil 50 kr per dag i datatrafikk. Når man har tjenesten DATAmania er maks-grensen 25 kr per dag. Jeg tok kontakt med NetCom for å få klarhet.

 

Jeg har ennå ikke fått noe svar fra NetCom, men de har i dag sendt meg enda en faktura - og på et mobilnr som jeg sa opp for 2 måneder siden! De har fakturert for datatrafikk (kr 300) i oktober og november, til tross for at jeg ødela simkortet da jeg sa opp abonnementet i september!

 

Er det flere her som har hatt lignende opplevelser? Bør jeg betale fakturaen og kreve beløpet refundert på senere faktura, eller skal jeg holde beløpet tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etterfakturering er vanlig.

Ofte opptil 6måneder etterpå, står i kontrakten. Dette kan komme av tregheter i systemet etc. Sjekk månedsavgiften op nummeret du sa opp, gjelder sikkert fra tiden når det ikke var sagt opp.

Datatrafikken er verre, mulig du har hatt datamania i senere tid, da vil det ikke ha tilbakevirkende effekt selv om det kommer på dagens faktura.

 

//Hit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...