Gå til innhold

Religiøse tendenser blant macbrukere

Thlom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nylig var det en som starta en tråd om at han hadde fått 6 på ei fremføring på skolen som han hadde brukt Keynote ti mens dei som hadde brukt Powerpoint hadde fått 4 og 4. "Javel" tenkte jeg og forventa at fyren kom til å bli slakta og tråden stengt. Den gang ei, folk delte sine solskinnshistorier om gode karakterer ved bruk av Keynote og hvordan alle som brukte Powerpoint fikk dårlige karakterer.

7381984[/snapback]

Ikkje særlig overraskande, nei. Mykje rart som er ute på Mac1-forumet, synd det har blitt slik. Er ganske mange her på forumet også som er mot Mac, sjølv uten å ha prøvd det.

Lenke til kommentar
Ikkje særlig overraskande, nei. Mykje rart som er ute på Mac1-forumet, synd det har blitt slik. Er ganske mange her på forumet også som er mot Mac, sjølv uten å ha prøvd det.

7389469[/snapback]

Har merka det jeg også, mange som ikke liker mac fordi de mener at brukergruppen er overlegne og tror de har bedre utstyr enn alle andre, men slik er det jo også

Lenke til kommentar

Grunnen til at det er blitt slik er vel ren og skjær uvitenhet, har selv Mac og har ofte opplevd at windows brukere har kommet med usakelige argumenter, som for eksempel at Mac ikke har høyreklikk. Dette skulle være grunnen til at man ikke skulle velge Mac, men så har det seg slik at Mac har høyreklikk. Jeg tror at grunnen til at Mac folk er så loyale er at de har funnet et verktøy som fungerer til deres bruk og at de er så stolte av det at de av og til blir litt for ivrige. Det som er litt morsomt er at Folk med PC kan klage over sin pc, mens folk med Mac nesten aldri klager over Mac'en. Håper at folk skjønner at det er forskjell på de to OS'ene, hvis ikke så hadde det ikke vert to!

Lenke til kommentar
For en tid tilbake hetset de Zune (de finner det morsomst å grille MS), og da jeg påsto at den kunne sett helt lik ut, og de hadde kalt den genial, hvis den hadde hatt et eple på seg. De motsa meg ikke engang.

7294947[/snapback]

Strengt tatt kan du ikke komme her og si at Grilling av MS ikke er morsomt ^^

Lenke til kommentar
For en tid tilbake hetset de Zune (de finner det morsomst å grille MS), og da jeg påsto at den kunne sett helt lik ut, og de hadde kalt den genial, hvis den hadde hatt et eple på seg. De motsa meg ikke engang.

7294947[/snapback]

Strengt tatt kan du ikke komme her og si at Grilling av MS ikke er morsomt ^^

7409203[/snapback]

Nei. Men jeg griller på et ca ålreit grunnlag, ikke at det heter Microsoft.

Lenke til kommentar
Noen ganger når jeg leser enkelte mac/apple-forumer så får jeg lyst til å knekke macen min i to og kaste den i søppla. Ikke fordi den er dårlig, men fordi en stor andel av macbrukerne er en gjeng med fanatiske gærninger som ikke burde hatt tilgang til Internet. Jeg snakker om folk som har Steve Jobs som Gud og Apple som Kirke. Alt fra Microsoft er dårlig og alt fra Apple er bra er visst tankegangen til denne gjengen. Dette er folk uten teknologisk gangsyn som har slukt applekulten med hud og hår.

...

Er det bare jeg som overreagerer?

7294654[/snapback]

Hadde du knekt macen i to så :)

Men seriøst, der er mange brukere der ute som kun kan det OSet de bruker, og forsvarer valget med fordommer og halvsant oppgulp mot andre OS. Mac-brukere skiller seg kanskje litt ut fordi

a)Mac er litt "alternativt", og folk som gjerne vil stikke seg litt ut velger mac. Folk som vil stikke seg ut er kanskje litt større i kjeften enn andre, uten egentlig å ha kunnskapen som trengs for å uttale seg.

b)Enkelte mac-brukere hele tiden går i forsvars-modus; standard-spørsmålet man ofte får fra windows-brukere er "hvorfor bruker du mac?"

Dette gjelder selvsagt ikke alle, de fleste kjøper vel en mac fordi de liker maskinene og OSet. Men de som faller inn i a) og b) kategorien kan ofte bli de som høres best, og som andre brukergrupper biter seg merke i

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar
Men hvorfor ikke la mac brukere ha en religiøs tendens, når det er et buddhistisk tempel sammenlignet med PC med windows xp på... :p

7417033[/snapback]

Fordi religiøse macister ødelegger for alle andre. F.eks så er Apple-seksjonen på Digg er fullstendig ødelagt av fanboys.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Men hvorfor ikke la mac brukere ha en religiøs tendens, når det er et buddhistisk tempel sammenlignet med PC med windows xp på... :p

7417033[/snapback]

Fordi religiøse macister ødelegger for alle andre. F.eks så er Apple-seksjonen på Digg er fullstendig ødelagt av fanboys.

7417149[/snapback]

Finnes det ikke andre fora da? Hvordan skal dette ha så stor betydning at du vil "knekke Mac'en i to"?

Det kommer en MacBook i posten snart, så jeg er interessert i å høre hvorfor.

Lenke til kommentar

Hiver meg på jeg :D

Jeg er mac, mac, mac i hode og bruker ikke annet en OSX og Linux.

Men fordi jeg er Mac fanatiker betyr ikke at jeg forkjynner det til alle jeg kjenner og tar opp diskusjoner med andre kamerater som er Windows fanatikere (ok litt da :-) )

Med bare så dere vet det så er det en annen side også .

Ja Microsoft religions siden.

PS Mac er best :p

Lenke til kommentar

7417033[/snapback]

7417149[/snapback]

Finnes det ikke andre fora da? Hvordan skal dette ha så stor betydning at du vil "knekke Mac'en i to"?

Det kommer en MacBook i posten snart, så jeg er interessert i å høre hvorfor.

7488342[/snapback]

Gærningene er over alt! Det er så mye religiøse forumer og nyhetskilder at det er smått vanskelig å finne nøktern og seriøs informasjon :(

Men jeg jeg like macen min, flott maskin og heilt greit OS :)

Lenke til kommentar

Veldig enig, mac er oppskrytt, men ikke dårlig, bedre enn pc vil jeg si. Dette med at en "Mac aldri må reboote", er ganske grovt, når jeg f.eks setter mobilen min til lading i macen over natta, og når jeg forsover meg om morgenen og river telefonen ut av macen (ikke bokstavlig) , så MÅ jeg altid reboote maskinen fordi jeg ikke fjerna mobilen på rett måte (dra den i søplekassa eller trykke eject), Det er En av tingene jeg irriterer meg over, men ellers svert fornøyd med macen :)

Lenke til kommentar

Ja OSX er litt skutt i lufta.

Jeg hadde 55 dager 22 timer da hele MacBooken hang seg :p

Men seriøst.

Windows blir tregere ettersom oppetiden går opp (Ialfall hos meg) dette skjer ikke med macken.

Men jeg har hatt noen harde rebooter på macen så det skjer det også hehe.

Endret av audun1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Grunnen til at det er blitt slik er vel ren og skjær uvitenhet, har selv Mac og har ofte opplevd at windows brukere har kommet med usakelige argumenter, som for eksempel at Mac ikke har høyreklikk. Dette skulle være grunnen til at man ikke skulle velge Mac, men så har det seg slik at Mac har høyreklikk. Jeg tror at grunnen til at Mac folk er så loyale er at de har funnet et verktøy som fungerer til deres bruk og at de er så stolte av det at de av og til blir litt for ivrige. Det som er litt morsomt er at Folk med PC kan klage over sin pc, mens folk med Mac nesten aldri klager over Mac'en. Håper at folk skjønner at det er forskjell på de to OS'ene, hvis ikke så hadde det ikke vert to!

7404610[/snapback]

Det kan jo være flere grunner til klaging... Jeg klagde for eksempel grundig over den forrige maskinen min med 7900GT i Sli. Den var rett og slett alt, alt for treig i forhold til hva jeg helst vil ha. 2,7GHz A64 X2 ble også altfor treigt. Nå dukker det snart opp en ny maskin med minst én 8800GTX og en core2duo som skal klokkes til rundt 4GHz, samt minst 2GB RAM. Jeg forventer å ikke bli fornøyd med ytelsen. :)

(prosessoren blir da 85% kjappere enn den kjappeste iMac-en?)

Da sier det seg selv at jeg ville gått på veggene om jeg hadde hatt en mac. Prisen på dette monsteret (én 8800GTX) blir 15.000kr siden jeg har alt utenom boksen fra før.

Når det gjelder OS så har jeg ikke hatt blåskjerm med XP på 2 år (den gangen var det en dårlig RAM-brikke), aldri hatt virus (siden 2002), spyware/adware/malware 2 ganger i år. Faktisk så har jeg ikke brukt antivirusprogram på flere måneder nå. :)

Dessuten kan jeg tweake, fikse og kose meg mye i XP. Det fikk jeg ikke til i Mac sitt OS. Jeg har prøvd Mac (den maskinen med datamaskinen innebygd i en CRT-skjerm på en måte) i noen timer. Jeg har ikke vært borti et så ustabilt system siden Win 98. :hmm: Kanskje jeg bør utsette meg for en Mac som faktisk funker en gang. :)

Mac-designet blir for ubehagelig mykt for min del. Men smaken er jo som baken. Min neste maskin vil sannsynligvis se slik ut: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC101A&mcat=c432

Ja OSX er litt skutt i lufta.

Jeg hadde 55 dager 22 timer da hele MacBooken hang seg :p

Men seriøst.

Windows blir tregere ettersom oppetiden går opp (Ialfall hos meg) dette skjer ikke med macken.

Men jeg har hatt noen harde rebooter på macen så det skjer det også hehe.

7513247[/snapback]

Det lengste jeg har hatt XP oppe og gå er i overkant av 4mnd. På den tiden brukte jeg den flittig til alt fra MatLab til photoshop og FarCry. Jeg merket ikke nevneverdige problemer mot slutten. Alt gikk bra helt til strømmen plutselig gikk. :D

Skal love at jeg gleder meg umåtelig til å få fatt i Vista! :w00t:

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...