Gå til innhold

N80 + GPS, hvilken GPS anbefales?

Skikongen

Anbefalte innlegg

Hei,

Har installert TomTom 6.0 på min Nokia N80 og valgte å kjøpe Holux 240 som GPS-mottaker (ettersom dette var den minste og mest hendige jeg fant), dette ser desverre ut til å fungere dårlig!

Jeg sliter med å få satellite lock selv i åpne lokasjoner. På toppen av kontoret der jeg jobber, uteplass i 7. etg uten noen høye bygninger rundt fikk jeg etter en tid satellite lock. Dette får jeg derimot ikke på gateplan, selv om gaten er bred og husene rundt ikke er høyere enn 4 etg.

Er det andre som også har negative erfaringer med Holux 240? Lurer på om jeg kun skal sende tilbake denne enheten til nettbutikken jeg kjøpte den fra, eller om jeg skal bytte den til en annen modell som f.eks. TomTom eller til Holux 236?

Skjermvisning av at jeg ikke får satellite lock på stor åpen plass (Oslo):

post-11871-1163634788_thumb.jpg

Men liten og fin er den, uten at det hjelper når den ikke funker...

post-11871-1163634884_thumb.jpg

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Har installert TomTom 6.0 på min Nokia N80 og valgte å kjøpe Holux 240 som GPS-mottaker (ettersom dette var den minste og mest hendige jeg fant), dette ser desverre ut til å fungere dårlig!

Jeg sliter med å få satellite lock selv i åpne lokasjoner. På toppen av kontoret der jeg jobber, uteplass i 7. etg uten noen høye bygninger rundt fikk jeg etter en tid satellite lock. Dette får jeg derimot ikke på gateplan, selv om gaten er bred og husene rundt ikke er høyere enn 4 etg.

Er det andre som også har negative erfaringer med Holux 240? Lurer på om jeg kun skal sende tilbake denne enheten til nettbutikken jeg kjøpte den fra, eller om jeg skal bytte den til en annen modell som f.eks. TomTom eller til Holux 236?

Skjermvisning av at jeg ikke får satellite lock på stor åpen plass (Oslo):

post-11871-1163634788_thumb.jpg

Men liten og fin er den, uten at det hjelper når den ikke funker...

post-11871-1163634884_thumb.jpg

7294467[/snapback]

Sitter å vurderer en slik løsning selv (får en N80 idag) så det blir spennende å følge med om dette løser seg, eller om jeg kanskje bør velge den litt større Holux'en

Lenke til kommentar

Holux er jo en av de største aktørene innenfor GPS-mottagere så jeg syntes dette var litt rart. Enheten er vel spesielt laget for ditt tilfelde (portabel GPS på mobil).

Har du prøvd FW oppdatering på telefon og Holux-modulen?

Endret av Zande
Lenke til kommentar
Jeg bruker også LD-3W. Fungerer helt strålende!!

7334673[/snapback]

Hvilke programmer bruker dere sammen med denne. Tomtom?

Kan forresten de "skjulte" programmene erstatte 3parts programvare. Vet ikke helt hva disse skjulte applikasjonene egentlig gjør?

7335761[/snapback]

Jeg bruker Tomtom Mobile 6. Fungerer veldig bra. Det eneste er litt sen oppdatering av skjermbildet, men stemmen virker korrekt, så det er ikke noe problem. Det kommer nok av at N80 har litt lite kraft...

Har ikke prøvd disse skjulte programmene.

Endret av janvmoen
Lenke til kommentar

Har selv Holus 236 som jeg brukte til N80, og bruker til E61 i dag. Null problemer til nå. Bruker den også sammen med FSC Loox 720 med Tomtom 5. På E61 har jeg ingen kartprogram nå, men har de standard navigasjons greiene som lå på telefonen når jeg kjøpte den, og får lock etter 15 sek eller noe. På N80 brukte jeg den med Tomtom 6, og hadde lock etter omtrent 20-30 sek. Følte det var litt tregt, men var jo tydeligvis langt bedre enn ingenting!

Har aldri opplevd drop-out eller liknende med Holux 236, hverken på pc, pda eller telefon. Strålende fornøyd! :thumbup: Litt større enn 240, javel, men passer fremdeles i lomma. Ellers er jo chipsettet SiRF star III og greier på 236 også, så teknologien er den samme.

Lenke til kommentar
Jeg bruker også LD-3W. Fungerer helt strålende!!

7334673[/snapback]

Hvilke programmer bruker dere sammen med denne. Tomtom?

Kan forresten de "skjulte" programmene erstatte 3parts programvare. Vet ikke helt hva disse skjulte applikasjonene egentlig gjør?

7335761[/snapback]

De skjulte programene (som er synlige på min E61 som standard) gjør nada. Ingen støtte for noen kart eller liknende, men kan fortelle deg hvor langt du har reist, hvor fort du har gjort det og hva posisjonen din er (i grove trekk). Kan også legge inn "landmarks" uten at jeg HELT ser nytten (utover å plotte inn fotoboksene jeg kjører forbi selvsagt!.. :thumbup: ).

EDIT: Leif

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...