Gå til innhold

Black Metal med blåse instrument?

SteelDragon89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-Slavland bruker veldig mye fløyte, spesielt på "Szepty Starych Debow" plata fra 2004. Ett av mine favoritt album gjennom tidene. Her har du en sample av Odjawienie. Jævlig fet sang.

Nokturnal Mortum bruker det også av og til.

Så finnes det et BM band som jeg desverre ikke husker hva heter, som bruker en av hovedsangene i Sergei Prokofiev sin Romeo og Juliet ballett og synger med BM vokal over det. Og det er jo litt i samme gata. Har laget en post på Scream Magazine forumet om det, så får vi se om noen vet hvilken jeg mener.

Edit: Der fant jeg den! "Ancêtres - 2002 - Dieu... Dévastateur - 01 - Intro"

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

*abbonement*

Tenker du da på en sammensetning alà Metallica's S&M album? Der dem spiller med et filharmonisk orkester?

Forøvrig har jeg også interesse av band som spiller metal i kombo med ei blåserrekke. Som gammal jantisjar- og metaltrommis finner jeg den slags svært behagelig å høre på.

Twin Obscenity - Where Light Touches None - I denne blir det brukt mye fløyte. Kul sang egentlig.

Lenke til kommentar

Mener å huske at det er litt didgeridoo-spilling på en av Kampfar-skivene.

maudlin of the Well brukte flittig trompet på sine skiver. Ikke direkte BM, men ihvertfall BM-inspirert i partier. Alle tre skivene er fløyel så de bør sjekkes ut uansett...

Lenke til kommentar
Kan noen som spiller i et Black Metal band her, kontakte det lokale skolekorpset og forsøk et samarbeid om en innspilling?

7309512[/snapback]

Skolekorps og Black Metal? Er det bare jeg som har paa foelelsen at lederen og de fleste i skolekorpset ville nektet plent med frykt for aa komme til helvete?

Lenke til kommentar
først jeg kom på var Children of bodom - Black widow, men den er det bare introen som er blåseintrument (panføyte) og det er en solo. så vet ikke om det teller, fet låt uansett da...

7314251[/snapback]

Dessuten er CoB ganske langt fra black metal også...

Progenies har jo sånn symfoni på begynnelsen, og litt utti låta. Er vel kanskje ikke ekte orkester, men det høres da sånn ut :p

7314472[/snapback]

Det er nok ekte orkester, ettersom de leide inn et helt symfoniorkester da de spilte inn albumet.

Lenke til kommentar
Kan noen som spiller i et Black Metal band her, kontakte det lokale skolekorpset og forsøk et samarbeid om en innspilling?

Det vil jo være like banebrytende som den gang Pink Floyd kombinerte 70-talls hardrock med brass. :)

7309512[/snapback]

Tror Dream Theater prøvde på det under innspillingen av "Score". Ikke akkurat black metal da, men..

Tragisk vettu. Her har du et av verdens mest teknisk dyktige band, også presterer de å leie inn en sånn amatørgjeng av et orkester. Flere av låtene blir jo regelrett ødelagt!

Men du som etterspurte blåsere i black metal..hmm..greske Septic Flesh har ganske svulstig lyd på skiva "Sumerian Daemons". Fullt kor og blås og...ja. Ellers støtter jeg forslaget om Dimmu Borgirs siste (eller to siste? tror forgjengeren var litt orkestrert også). "Progenies of the great apocalypse" er ganske enorm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...