Nauz Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 (endret) 4200 funker, men det går tregt. Man merker stor forskjell fra 4200 til 5400, men fra 5400 til 7200 er ikke forskjellen så enorm. Men etter varme og støy å bedømme er 5400 midt imellom:P Ja det er vel meg det 7306834[/snapback] Ok. dette var nesten litt leit å høre. Håper på at jeg også får en disk på 5400rmp. Kanskje et litt dumt spørsmål, men siden hardisken er på 4200rmp, vil det da på en måte være dumt å dele opp disken? eller er det bare tull? Endret 17. november 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
mkon Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Vil jo alltid lønne seg å velge 2 partisjoner under installasjon, en til windows og en til brask Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Ok. har 4 på den stasjonære, en til windows, en til programmer, en til "temp filer" og en til media. På en 4200rmp disk, vil dette bli litt mye da? Godt mulig jeg bare snakker tull nå, men har liksom en følelse at en så" treg" disk ikke har godt av å deles opp såppas! Håpe på 5400rmp disk! come on Komplett Endret 17. november 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Den kjører også FAT32 kontra NTFS som er endel tregere samt de som har formatert Asus maskiner til NTFS sier den blir enda tregere en med FAT32 "så ikke gjør dette"... Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Den kjører også FAT32 kontra NTFS som er endel tregere samt de som har formatert Asus maskiner til NTFS sier den blir enda tregere en med FAT32 "så ikke gjør dette"... 7307129[/snapback] Ikke formater til NTFS eller ikke del opp disken? Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Den kjører også FAT32 kontra NTFS som er endel tregere samt de som har formatert Asus maskiner til NTFS sier den blir enda tregere en med FAT32 "så ikke gjør dette"... 7307129[/snapback] Ikke formater til NTFS eller ikke del opp disken? 7307142[/snapback] Ikke formater til NTFS, du kan lese om dette i Asus Ja tråden bla annet. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 17. november 2006 Forfatter Del Skrevet 17. november 2006 Ok. Takk for infoen Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Da var pc en motatt. ingen døde pixler, ingen riperog alt ser ut til å funke strålende.. men det fulgte ikke med verken windows cd eller bæreveske som det stod på komplett. Dette skal jeg sende en mail om å spørre hvorfor ikke fulgte med. Har ikke sjekket hastigheten på disken, men det virka rask.. Men cd koden til windows fulgte med, så kan jeg bruke en annen windows home cd og bruke den koden? det går fint det? Btw: Burde jeg instlare som fat32 som tidligere nevnt eller NTFS? Så det lå en "NTFS Converter" på skrive bordet, og disken er formatert i fat32. Mvh Mr.Nauz Endret 18. november 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
mkon Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Slett hele disken, stapp i windows cd. Partisjoner og lag to partisjoner, en til windows og en til diverse. Deretter formaterer du som ntfs DU kan bruke en anna home cd ja Endret 18. november 2006 av darkz Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Slett hele disken, stapp i windows cd. Partisjoner og lag to partisjoner, en til windows og en til diverse. Deretter formaterer du som ntfs DU kan bruke en anna home cd ja 7309589[/snapback] Ja det var planen, men det er tidligere i denne tråden nevt av Asus ikke fungerer noe bra som NTFS? Normalt så har jeg win og temp disken som fat32 og den disken til alt annet NTFS..Men er som sagt advart mot å formatere som NTFS på asus maskinen.. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hva i he.... er det for no idioti da. Det går tregt å gjøre det med asus rescue om disken er fra fat til ntfs, men du skal slette hele disken tom og legge inn windows på nytt. Da tar det da ikke lengre tid å konvertere til ntfs under format i installasjonen Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Hva i he.... er det for no idioti da. Det går tregt å gjøre det med asus rescue om disken er fra fat til ntfs, men du skal slette hele disken tom og legge inn windows på nytt. Da tar det da ikke lengre tid å konvertere til ntfs under format i installasjonen 7309619[/snapback] Det var dette jeg også mente. men Jada-jada advarte mot NTFS på asus maskiner.. Jeg formater Win disken til fat32, og Media disken som NTFS, høres dette greit ut? Var inne på Asus siden og titta nå, dersom jeg legger inn nyeste liveupdate, hva vil den oppdatere da? Bios, netverksdrivere osv.. eller kun biosen? Og hva er speedstep og game face for noe? Ble litt mange spørmål som kunne vært funnet ut av på google, men kjører på her jeg Takk for all hjelpen Darkz!! Endret 18. november 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
mkon Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Han mente om det allerede var pre installed xp der. Om du da ville konvertetre så vilel det ta tid og går tregt. Da du installerer windows på nytt på helt clean hdd, ta ntfs på alt SPeedstep, er så centrino cpu`en kan klokke seg på forksjellige frekvenser for batterisparing Live update fikser det meste av asus software ja Endret 18. november 2006 av darkz Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Han mente om det allerede var pre installed xp der. Om du da ville konvertetre så vilel det ta tid og går tregt. Da du installerer windows på nytt på helt clean hdd, ta ntfs på alt SPeedstep, er så centrino cpu`en kan klokke seg på forksjellige frekvenser for batterisparing Live update fikser det meste av asus software ja 7309676[/snapback] oK. da misforstod jeg. Takk skal du ha i XP Performance guiden står det at system disk/ små disker burde være i fat32... Lenke til kommentar
mkon Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Ok, aldri hatt gitt. Kun hatt fat32 om jeg skulle dele disken til linux. Ellers er indeksering på ntfs det som gjør at det går fortere. ntfs kommer heller ikke ann på maskina, men os:P Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Ok, aldri hatt gitt. Kun hatt fat32 om jeg skulle dele disken til linux. Ellers er indeksering på ntfs det som gjør at det går fortere. ntfs kommer heller ikke ann på maskina, men os:P 7309713[/snapback] Hmm får søke litt rundt på nettet. Ellers gjør jeg vel som jeg pleier! Edit: Har søkt litt rundt på nette og kommet fram til dette: Ved disker på under 30gb er det 1-2% raskere og ha fat32 på grunn av at NTFS har noe" sikkerhets greier". men NTFS er mye sikrere+ man kan "tweake" det slik at NTFS blir like raskt/raskere.( dette var litt dårlig forklart, men står bedre forklart Her!) Siden det er så liten forskjell, så Formaterer jeg med NTFS. Takk for all hjelp i denne tråden! Mvh Mr.Nauz Endret 18. november 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Det har dukket opp enda et spørsmål i hodet mitt. Vilken skjermkort driver skal jeg velge, inne på Nvidia siden kan man velge driver for Go 7serien, men når jeg trykker der så står det :Windows XP/2000 32-bit – GeForce Go 7800/7900 Series Akkurat som om den driveren kun er for Go7800/go7900. Så vilken driver skal jeg velge de? Geforce og Tnt2? Pcen slokna under instalasjonen se ny tråd: Link Mvh Mr.Nauz Endret 18. november 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
mkon Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Drivere for skjermkort ligger ute på asus siden. De er nye og fungerer utmerket Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Drivere for skjermkort ligger ute på asus siden. De er nye og fungerer utmerket 7310434[/snapback] Takk, er det V8.3.0.2 som er de nyeste? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 mm, de jeg bruker og spilla funker utmerket med de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå