Gå til innhold

Bærbar til skolebruk, 5000-6000kr

Nauz

Anbefalte innlegg

4200 funker, men det går tregt. Man merker stor forskjell fra 4200 til 5400, men fra 5400 til 7200 er ikke forskjellen så enorm. Men etter varme og støy å bedømme er 5400 midt imellom:P

Ja det er vel meg det :)

7306834[/snapback]

Ok. dette var nesten litt leit å høre. Håper på at jeg også får en disk på 5400rmp.

Kanskje et litt dumt spørsmål, men siden hardisken er på 4200rmp, vil det da på en måte være dumt å dele opp disken? eller er det bare tull?

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. har 4 på den stasjonære, en til windows, en til programmer, en til "temp filer" og en til media. På en 4200rmp disk, vil dette bli litt mye da?

Godt mulig jeg bare snakker tull nå, men har liksom en følelse at en så" treg" disk ikke har godt av å deles opp såppas!

Håpe på 5400rmp disk! come on Komplett :cry:

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Den kjører også FAT32 kontra NTFS som er endel tregere samt de som har formatert Asus maskiner til NTFS sier den blir enda tregere en med FAT32 "så ikke gjør dette"...

7307129[/snapback]

Ikke formater til NTFS eller ikke del opp disken?

Lenke til kommentar
Den kjører også FAT32 kontra NTFS som er endel tregere samt de som har formatert Asus maskiner til NTFS sier den blir enda tregere en med FAT32 "så ikke gjør dette"...

7307129[/snapback]

Ikke formater til NTFS eller ikke del opp disken?

7307142[/snapback]

Ikke formater til NTFS, du kan lese om dette i Asus Ja tråden bla annet.

Lenke til kommentar

Da var pc en motatt. ingen døde pixler, ingen riperog alt ser ut til å funke strålende.. men det fulgte ikke med verken windows cd eller bæreveske som det stod på komplett. Dette skal jeg sende en mail om å spørre hvorfor ikke fulgte med. Har ikke sjekket hastigheten på disken, men det virka rask.. :)

Men cd koden til windows fulgte med, så kan jeg bruke en annen windows home cd og bruke den koden? det går fint det?

Btw: Burde jeg instlare som fat32 som tidligere nevnt eller NTFS? Så det lå en "NTFS Converter" på skrive bordet, og disken er formatert i fat32.

Mvh Mr.Nauz

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Slett hele disken, stapp i windows cd. Partisjoner og lag to partisjoner, en til windows og en til diverse. Deretter formaterer du som ntfs

DU kan bruke en anna home cd ja

7309589[/snapback]

Ja det var planen, men det er tidligere i denne tråden nevt av Asus ikke fungerer noe bra som NTFS? Normalt så har jeg win og temp disken som fat32 og den disken til alt annet NTFS..Men er som sagt advart mot å formatere som NTFS på asus maskinen..

Lenke til kommentar

Hva i he.... er det for no idioti da. Det går tregt å gjøre det med asus rescue om disken er fra fat til ntfs, men du skal slette hele disken tom og legge inn windows på nytt. Da tar det da ikke lengre tid å konvertere til ntfs under format i installasjonen :)

Lenke til kommentar
Hva i he.... er det for no idioti da. Det går tregt å gjøre det med asus rescue om disken er fra fat til ntfs, men du skal slette hele disken tom og legge inn windows på nytt. Da tar det da ikke lengre tid å konvertere til ntfs under format i installasjonen :)

7309619[/snapback]

Det var dette jeg også mente. men Jada-jada advarte mot NTFS på asus maskiner.. Jeg formater Win disken til fat32, og Media disken som NTFS, høres dette greit ut? :)

Var inne på Asus siden og titta nå, dersom jeg legger inn nyeste liveupdate, hva vil den oppdatere da? Bios, netverksdrivere osv.. eller kun biosen?

Og hva er speedstep og game face for noe?

Ble litt mange spørmål som kunne vært funnet ut av på google, men kjører på her jeg :p

Takk for all hjelpen Darkz!!

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Han mente om det allerede var pre installed xp der. Om du da ville konvertetre så vilel det ta tid og går tregt.

Da du installerer windows på nytt på helt clean hdd, ta ntfs på alt

SPeedstep, er så centrino cpu`en kan klokke seg på forksjellige frekvenser for batterisparing

Live update fikser det meste av asus software ja

Endret av darkz
Lenke til kommentar
Han mente om det allerede var pre installed xp der. Om du da ville konvertetre så vilel det ta tid og går tregt.

Da du installerer windows på nytt på helt clean hdd, ta ntfs på alt

SPeedstep, er så centrino cpu`en kan klokke seg på forksjellige frekvenser for batterisparing

Live update fikser det meste av asus software ja

7309676[/snapback]

oK. da misforstod jeg. Takk skal du ha :)

i XP Performance guiden står det at system disk/ små disker burde være i fat32...

Lenke til kommentar
Ok, aldri hatt gitt. Kun hatt fat32 om jeg skulle dele disken til linux. Ellers er indeksering på ntfs det som gjør at det går fortere. ntfs kommer heller ikke ann på maskina, men os:P

7309713[/snapback]

Hmm får søke litt rundt på nettet. Ellers gjør jeg vel som jeg pleier!

Edit: Har søkt litt rundt på nette og kommet fram til dette: Ved disker på under 30gb er det 1-2% raskere og ha fat32 på grunn av at NTFS har noe" sikkerhets greier". men NTFS er mye sikrere+ man kan "tweake" det slik at NTFS blir like raskt/raskere.( dette var litt dårlig forklart, men står bedre forklart Her!)

Siden det er så liten forskjell, så Formaterer jeg med NTFS.

Takk for all hjelp i denne tråden! :)

Mvh Mr.Nauz

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Det har dukket opp enda et spørsmål i hodet mitt.

Vilken skjermkort driver skal jeg velge, inne på Nvidia siden kan man velge driver for Go 7serien, men når jeg trykker der så står det :Windows XP/2000 32-bit – GeForce Go 7800/7900 Series

Akkurat som om den driveren kun er for Go7800/go7900. Så vilken driver skal jeg velge de? Geforce og Tnt2?

Pcen slokna under instalasjonen :cry: se ny tråd: Link

Mvh Mr.Nauz

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...