Gå til innhold

Bærbar til skolebruk, 5000-6000kr

Nauz

Anbefalte innlegg

Hvis ikke kan døde piksler ofte fikses ved å 'masere' litt der de(n) døde pikselen(e) ligger.

Men jeg ville uten tvil bestilt demovaren med engang, før noen andre bestiller den ;)

7298794[/snapback]

Det veit jeg, har gjort dette på min skjerm selv :)

Da bestile jeg den pc en i fra komplett. bare å krysse fingrende og håpe på 0 feil.

det var jo et bra tilbud :)

- 15,4 tommers wd skjerm(tft)

- Intel Pentium M 735A / 1.7 GHz

- 1gb DDR II RAM - 533 MHz

- 100gb hdd

- Gefroce go 7300 Tubrochache

- soundblaster pro lydkort

- Web kamera, minnekort leser, bæreveske og en optisk mus

pris: 6145 kr ikl frakt og oppkravsgebyr :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så at det var 12mnd garanti på den jeg bestilte på komplett(demo), mens på de andre som ikke var demo var det 24mnd, hvorfor er det sånn?

Og hvordan er skjermen på Asus en i forhold til den på Hp pcen. Asusen er jo en 05 moddel, men det er kanskje ikke noe forskjell forde?

Mvh Mr.Nauz

Lenke til kommentar

Har en slik asus, enormt lyssterk skjerm og solid bygget. Elsker pentium m over alt på jord så den er både stille og har bra batteri. :) Med noe anna enn innebygget skjermkort vil du kunne spille litt også. Kraftig cpu, ikke dual core så du får bare "coda" 1 dvd om gangen :tease:

Lenke til kommentar
Har en slik asus, enormt lyssterk skjerm og solid bygget. Elsker pentium m over alt på jord så den er både stille og har bra batteri. :)  Med noe anna enn innebygget skjermkort vil du kunne spille litt også. Kraftig cpu, ikke dual core så du får bare "coda" 1 dvd om gangen  :tease:

7300116[/snapback]

Det er godt å høre at skjermen er ok :) leste på en tysk side at baterikapasiteten var litt dårlig? men alt er relativt. og det er ikke så viktig for meg uansett.

Dual core er heller ikke noe jeg har behov for på den bæbare, har en amd x2 4200+ i den stasjonære som fungerer dersom jeg på liv og død må code to dvd samtidig som du sier :p

spesifikasjonene så veldig gode ut, spesielt når man ser på prisen(6000kr).

Men et spørsmål til: Hva er forskjell på S-ATA og P-ata? har lest at hdd en har under 5200rmp, men andre steder at den har 5200rmp på disken? Hva er det "seriøse tallet?"..

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

s-ata og ide som er disker du får i laptop er båndbredda. Rpm er hvor raskt disken snurrer, dvs acces tiden eller no.....nå er jeg trøtt:P

Men 5400 er det ihvertfall på den asusen, selv om det står 4200. Så disken er rask nok.

Ang. batteritid, så er det a6 med amd som har dårlig batteri. Jeg har samme intel cpu og har 4.5 timer uten underklokking

Endret av darkz
Lenke til kommentar
s-ata og ide som er disker du får i laptop er båndbredda. Rpm er hvor raskt disken snurrer, dvs acces tiden eller no.....nå er jeg trøtt:P

Men 5400 er det ihvertfall på den asusen, selv om det står 4200. Så disken er rask nok.

7300398[/snapback]

Okay, så det er 5400rmp :) Hørte en som sa den hadde 4200rmp, og det syntes jeg hørtes lite ut.

Takk for all hjelp!

Mvh Mr.Nauz :)

Lenke til kommentar

Ja det var det som stod, men jeg skrudde opp for å bytte med en anna 5400 disk jeg hadde liggende og da så jeg det stod 5400 på den som allerede satt i :)

Men om det er helt stille i rommet så vil du høre disken såvidt det er, merka overgang fra dell`en jeg hadde. Der satt det samsung disk som var lydløs :) Det sitter hitachi i asusen.

Lenke til kommentar
Ja det var det som stod, men jeg skrudde opp for å bytte med en anna 5400 disk jeg hadde liggende og da så jeg det stod 5400 på den som allerede satt i :)

Men om det er helt stille i rommet så vil du høre disken såvidt det er, merka overgang fra dell`en jeg hadde. Der satt det samsung disk som var lydløs :)  Det sitter hitachi i asusen.

7300457[/snapback]

Okay. da er det avklart :) Om den støyer litt i ny og ne spiller ikke noen rolle. er vant til en god del desibel som kommer fra skjermkort kjøleren jeg har i den stasjonære.

Dette blir min første bærbare pc, så er litt i tvil på en ting. Noe av det første jeg gjør blir nok å formatere den. og da må man vel legge inn ny bios. Men hvordan fungerer det i en bærbar pc? er det en "pakke" man legger inn, så har man bios, netverksdriver, lyd driver, osv? eller?...

Har du foresten en link til nyeste bios, drivere osv til den pcen( kun det som er integrert, skjermkort driver osv finner jeg selv) :)

Mvh Mr.Nauz

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å legge inn ny bios for å formatere en bærbar pc...

Syntes også det virker høyst merkelig at Asus oppgir 4200RPM på en harddisk da den er 5400... :roll:

Tviler på at de lurer seg selv da dette faktisk er veldig vesentlig for en kjøper om det er 4200 eller 5400RPM for det er stor forskjell på disse "ikke tro noe annet"...

Lenke til kommentar
Alt av drivere ligger på asus siden. Bare å finne modell det.

Syns selv det var rart at det står 4200 på komplett, da de fleste utenlandske sider og test sider står oppført med at det er 5400. Var sikkert 4200 på de aller første som kom.

7302139[/snapback]

Det tror jeg også. har hørt flere sagt at det egentlig er 5400rmp disk. mener å huske dette sto i en av testene av den og..

en annen ting jeg stussa litt på var at på komplett sto det at det var 64mb ram på skjermkoretet, og 192 som var allokert? hva vil det si?

Så at pakka var kommet til oslo i dag, sender de post ut på lørdag? eller er dette fri dag?

mvh Mr.Nauz :)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at denne "diskusjonen har noen ende".. Men hvis det er slik at den kun har 4200rmp, vil man merke stor forskjell på det og 5400rmp? er jo 7200 som er standar i stasjonære, og syntes 4200 hørtes veldig få ut..

Men pcen jeg har bestilt er jo fortsatt raskere og kraftigere en dfen i fra hp.

Hva er forresten forskjelllen på Rmp og Omp? er det bare at Omp er norsk for Omdreininger i minuttet?

Mvh. Mr.Nauz

så btw at en hadde skrevet det var 5400rmp og ikke 4200rmp på den pcen. det står på komplett.no sin "brukererfaring".

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

4200 funker, men det går tregt. Man merker stor forskjell fra 4200 til 5400, men fra 5400 til 7200 er ikke forskjellen så enorm. Men etter varme og støy å bedømme er 5400 midt imellom:P

Ja det er vel meg det :)

Jeg hadde tenkt å skifte med engang jeg fikk datan her for no dager sia, men da jeg åpna satt det en 100gb hitachi 5400 rpm i den.

Endret av darkz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...