Nauz Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Hei. Er på utkikk etter en Bærbar pc. Den skal brukes til helt enkle ting som: skolearbeid, surfing, msn osv.. Krav: - Helst 1gb minne - min 60gb hdd - Må ha trådløst netverkskort - 15,4 tommer wd skjerm. - Helst Kort leveringstid!! Pris: Så lav som mulig, helst under 6000kr! kikka i prisguiden og fant Hp 3000g som jeg syntes så grei ut. - Et pent design - Celeron 1,6ghz - 1024mb ddr2 ram(533mhz) - 80gb hdd - Intel® Graphics Media Accelerator 950 Opptil 128 MB delt videominne - 15,4 wd skjerm Den koster: 5600kr så også litt på denne: Packard Bell Easynote R0335 - Amd turin 64 1,8ghz - 512 mb ddr 2 ram(533mhz) - 60gb hdd(p-ata) - ATI Radeon X200M -15,4 wd skjerm - ok design den koster: 5990kr Hvilken pc burde jeg kjøpe? gjerne kom med andre forslag! Mvh Mr.Nauz Endret 16. november 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Vil funke veldig fint til skolearbeid. Og surfing og sånt.. men hvordan er batterikapasiteten og støynivået? Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Lurer litt på det samme jeg og Lenke til kommentar
mkon Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Kan si det slik at celeron varmer litt mye. Og da vil vifta gå oftere enn på mange andre pc`er. Trenger ikke være et stort problem bare ikke vifta bråker veldig Lenke til kommentar
mkon Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) https://prisguiden.no/product.php?productId=47761 Denne bestilte jeg til ei jeg kjenner. Den støyet lite siden den har pentium m Har aldri vært fan av amd eller celeron /c core 2duo i laptop. Pentium m har liek bra kraft, bare ikke den mulighet til å kjøre 2 ting uavhengig som en dual core. Men samtidig genrerer den lite varme og bruker veldig lite strøm. Derav bra batteri en til https://prisguiden.no/product.php?productId=44452 Endret 15. november 2006 av darkz Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Altså vil kanskje den pc en bråke litt i ny og ne? men dette er vel ikke veldig ille? Syntes den pcen i fra hp hadde et veldig fint design, så holder litt på den fortsatt. Når det gjelder baterikapasitet så er ikke det så veldig viktig siden stortsett vil den være plugget til. det sto den hadde et: : 6 cellers litiumionbatteri, ca hvor lenge tror du det vil holde? btw: Er Intel celeron m en dualcore cpu? Endret 15. november 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Intel celeron er den billigste/dårligste prosessoren fra Intel... og nei det er ikke dualcore cpu. Kjøp i det minste en maskin med Intel Centrino prosessor... Lenke til kommentar
mkon Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hvor lenge et 6 celler holder kommer ann på maskina, men vil tippe kanskje et par timer om du er heldig. Men noen av de billigste maskinene med 6 celler jeg har vært borti har ikke holdt timen engang. De maskinene var de billige på elkjøp, så det sier jo litt Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Hvor lenge et 6 celler holder kommer ann på maskina, men vil tippe kanskje et par timer om du er heldig. Men noen av de billigste maskinene med 6 celler jeg har vært borti har ikke holdt timen engang. De maskinene var de billige på elkjøp, så det sier jo litt 7295918[/snapback] Jeg har 6 celler på min Acer 5610 og den klarer 4.45 i batteritid så din 2 timers målestokk blir veldig feil i mange sammenheng... Endret 16. november 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
mkon Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Vis du klarer å lese så sa jeg att det kommer ann på maskina. Men det er mulig siden 6 celler er dårligere enn 8. Men da igjen har de maksinene med 8 celler mer kraft og batteritiden vil være deretter Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 (endret) ok. så baterikapasiteten er litt "usikker". men det er ikke så veldig viktig uansett. Er klar over at Celeron er billig cpu en til intel, men så er det jo en billig pc og. har titta i prisguiden til hw og finner ingen "raskere" pcer til så lav pris. eller er det jeg som tar feil her? Pcen skal brukes til skrivearbeid(word), msn, høre på musikk og andre lette oppgaver. vil det ikke da holde med en en celeron 1,6ghz? den har jo 1gb med minne, så burde vel gå fint å gjøre noen ting samtidig? Vil helst ikke legge så mye bærbar pc, siden jeg har en ganske bra stasjonær som jeg bruker til spill, osv. Men syntes dere at jeg burde legge i litt mer og kjøpe en dyrere? vil det lønne seg? Hvordan er forresten Packard Bell Easynote R0335 i forhold til hp pcen? Den har en turion 64 1,8ghz cpu, men kun 512mb minne og 60gb hdd og koster 6000kr. mvh Mr.Nauz Endret 16. november 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
superrune2 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 sjekk ut denne: Demobrukt fra komplett Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 sjekk ut denne: Demobrukt fra komplett 7298270[/snapback] Oi, det der var jo kjempe billig. Men er det ikke litt skummelt å kjøpe demo varer? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ikke farlig! Både vanlig garanti og reklamasjon. Du må da være obs på at produkter med LCD skjerm av og til har døde pixler som ikke blir rammet av garantien og folk sender de derfor igjen på angrefristen. Om det er tilfelle i denne saken er umulig å vite. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Jeg skal selv kjøpe den hp maskinen https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=661679&hl= Endret 16. november 2006 av Makky Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Jeg skal selv kjøpe den hp maskinen https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=661679&hl= 7298636[/snapback] Har du fått den, og testet den? Men dersom det er døde pixler, kan jeg da sende den inn igjen? eller har jeg ikke angrefrist på demo pc`er? Endret 16. november 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Se på Denne siden. Vil tro du har full angrefrist på pcn da du ikke har spesifisert komponentene/gjort endringer, men kan ikke si det sikkert. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. november 2006 Forfatter Del Skrevet 16. november 2006 Se på Denne siden.Vil tro du har full angrefrist på pcn da du ikke har spesifisert komponentene/gjort endringer, men kan ikke si det sikkert. 7298747[/snapback] Ja det virker sånn utifra det komplett hadde under angrerett. siden det ikke stod noe spesielt om demovarer så skulle man tro de vanlige" reglene" hjalt§ Lenke til kommentar
Bakkem Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hvis ikke kan døde piksler ofte fikses ved å 'masere' litt der de(n) døde pikselen(e) ligger. Men jeg ville uten tvil bestilt demovaren med engang, før noen andre bestiller den Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Har fått Dell 120L av skolen, den funker fett og tåler endel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå