fotoperole Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg sliter med min R1800 på utskrift. Problemet er at jeg setter skrivertype og papirstørrelse i Page setup. Når jeg så skal skrive ut, "hopper" den ut av innstillingene, og jeg får feilmelding av typen "tom for papr" eller "papir ikke lagt inn riktig". Har siste versjon av driver, bruker MacPro, sistee Mac OS-oppdatering, siste Firmware-oppdatering, osv. Hadde samme problem med forrige Mac, en PowerMac, og begynner å bli ganske oppgitt. Problemet er ikke systematisk, men dukker opp nå og da, det virer som det er knyttet til enkelte filer i Photoshop CS2, f.eks. Har noen vært bort i dette problemet? Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Å ja da. På alle Epsonskrivere jeg har hatt har det vært problem med arkmating etterhvert. Meget frustrerende når man skal skrive ut en haug med kopier, og spesielt når de er dobbeltsidige. Min siste Epson er en R800, men den skal jo være ganske nær slektning til R1800. Det er enkelte papirtyper den ikke liker, som Ilfords matte f.eks. Ofte kan det løses ved å forhåndsmate inn ett og ett papir, med Load-knappen på printeren. Jeg har også fått litt forbedret mating ved å sette fast en liten list på høyre side (sett forfra) av arkmateren, for å lede papiret med litt mer "autoritet". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå