Gå til innhold

Flimring ved bruk av s-video kabel!

Anbefalte innlegg

Håper dette er riktig sted, hvis feil så er det bare og flytte den dit den hører hjemme ;)

Ja saken er det at for lenge lenge siden fikk jeg med en 15 meter s-video kabel som jeg koblet fra skjermkort til tv. Det funket bra en stund, MEN så plutselig dukket det opp lit flimring eller hva jeg skal kalle det. Streker som går veldig sakte oppver skjermen. Først fryktet jeg drivere til skjermkortet, så fryktet jeg skjermkortet da det aldrig ble bedre igjen.

Men her om dagen testet jeg med en 3 meters kabel og da ble alt bare NYDELIG igjen, så da tenkte jeg at kabelen var ikke helt god, men i dag kjøpe jeg en 10 meter kabel av litt dyrere type for å være på den sikre siden.

Hjalp det? NEI :cry:

Hva kan være feil? Testet kabelen fra dvd spilleren min til tv'n også, og prøvde og sammenligne forskjellen på scart kabelen og s-video kabelen og kan ikke si at jeg merket noe spes. problemer da.

Finnes det noe løsning? Virker jo ikke som det er lengden eller? Takler skjermkortet å sende signaler via lange kabler dårligere enn f.eks dvd spillern? Men det som er rart er jo den første måneden så var jo det jo ikke problemer!

Takker og bukker til alle som har noen ideer eller forslag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...