Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om 3Com OfficeConnect Wireless.

Anbefalte innlegg

Nå har deg seg slik at mor ville ha trådløst nettverk så jeg bestilte den billigste routern jeg fant på komplett. Jeg bor på hybel så er et stykke unna nå :p.

Uansett jeg så en kommentar på komplett.no

Jeg har alltid sverget til 3com sine produkter, men nå er det slutt. 3 stk av denne routeren har jeg satt opp hos forskjellige brukere og alle har det samme problemet; Nettbanken vil ikke fungere gjennom routeren. Først trodde jeg det var nettbanken, så tenkte jeg det måtte være nettleseren, og eller en kombinasjon, men nå har jeg sett det -og prøvd det, det fungerer bare ikke. Når det gjelder stabilitet fungerer den bra, oppsettet er enkelt samt features er også bra, men hvorfor kunne de ikke testet den mot sikre websider også?? Det som skjer er at den "henger" -noen få ganger går transaksjonen igjennom, men stort sett må brukeren koble seg utenom routeren og rett på modemet for å få betalt regninger. Styr unna denne nyheten, og kjøp heller den gamle forgjengeren hvis du er ute etter 3com -den fungerer fint.

Noen andre som har erfaringer? Dette minner meg litt om at en port eventuelt er stengt?

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke helt med, hvilken nettbank? Har forsøkt 2 nettbanker, muligens flere (familie). Her i huset kjøres 3Com OfficeConnect (2stk faktisk), og har absolutt aldri hatt noen problemer med de. Verken trådløst eller kabel.

Det som har skjedd, er at ruterene er blitt jevnlig oppgradert de siste årene og det kan hende noen sikkerhetsfunksjoner er skrudd på i mellomtiden som kanskje skaper trøbbel. Den gamle og den nye ruteren, samme type, ser like ut men har f.eks. litt forskjellige sikkerhetsfunksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...