Martin-sama Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Har 360, men har veldig lyst på PS3 også. Men den er ganske dyr, så skal vente litt med å kjøpe den. Jeg er bare nødt til å få med meg Metal gear og Final Fantasy. 360 kjøpte jeg får å prøve ut XBOX , har hatt PS2 og PSone, ville prøve noe nytt. Og p.g.a Halo og andre kule spill som jeg ville prøve ut Foreløpig er 360 min next-gen favoritt, kanskje jeg forandrer mening etterhvert? Martin Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg skal i allefall ha ps3, grunnet disse spillene: tekken, final fantasy, mgs, god of war, genji, shadow of the colossus, gta+++ Lenke til kommentar
Atald Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Det som i mitt syn ødela denne tråden er at bare de uten 360 og ps3 oppfordres til å svare, og da ps3 ennå ikke har kommet i Norge vil alle ps3 fanboyene ha mulighet til å svare sammen med de nøytrale, mens 360 fanboys utelukkes da de har kjøpt for lenge siden. Ok, leste andre side nå og fant ut at tråden varlitt mer delt. Personlig har jeg kjøpt 360 for en stund siden. Om ps3 og 360 begge hadde kommet ut samtidig ville jeg nok valgt ps3 på grunn av ryktet. Nå derimot, når jeg har hatt 360 en stund har jeg nok tippet over til den andre siden. RegRot, GTA kommer til 360 og PS3. Endret 19. november 2006 av CheX Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Xbox 360 Fordi: Masse bra spill... Har aldri likt de asiatiske spillene til ps3, så neitakk.. Bedre grafikk-maskindel enn ps3 Hd-dvd billig meget god kontroller trenger jeg å nevne mer? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Xbox 360 Skulle egentlig ikkje ha noen next-gen konsoll uten om Wii i denen omgang,men siden 360 blei mye billigere enn eg hadde trudd så greidde eg å svi av studentkornene her.. - Billig - Startet neste generasjons kappløpet - Mange appelerende spill etterhvert - Meget ergonomiske håndkontrollere med rumble funksjon. - Hadde hørt mye skryt om online-delen på xbox, mine erfaringen sålangt med Xbox Live på 360 har ikkje skuffet. - Mange potensielle gode/NYE franscheiser på gang. - Ganske så flott å se på,passe stor. Men, PS3 skal nok i hus den også etterhvert; - Metal Gear Solid 4,Killzone 2, God of War 3(?) og nytt spill fra ICO/SOTC gjengen - Kansje ein online del som funker bra nok. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Dødt løp for min del. Liker begge like godt. PS3 er marginalt sterkere, og har mer utstyr, men den koster også mer. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Blir nok Xbox 360 på meg også, pga spennende spill (gears of war + Dead Rising). Men hovedsaklig pga. prisen og muligheten for å streame filmer fra pcen. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 PS3: - Teknisk bedre - Langt flere spilltitler hvor blant annet flere er verdens mest kjente og beste spillserier - Cell prosessoren åpner opp for ny gameplay dagens PC`er og konsoller ikke greier - Gratis onlinetjeneste imotsetning til Xbox360 hvor du også må ringe til Sverige for å kansellere tjenesten - HDMI - 1080P - Linux - Sony, japsene er mye mer flinkere til teknologi enn amerikanerne - Bråker ikke Lenke til kommentar
elitesnipernor2 Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 (endret) Jeg har kjøpt Xbox 360 fordi: 1. Gears of war 1 og 2 2. Den er mye billigere. 3. Den er faktisk kraftigere enn PS3! Tro det eller ei, om du har litt tid, les dette http://www.gamereactor.no/forum/?forum=4&a...1975&page=1 Fra siden over: 1.360 sin 12x dvd rom er istand til og flytte data fra disken til maskinen ca dobbelt så fort som Blueray drevet til Ps3, dette er ingen liten sak. 360 sitt drev greier 16,5mb\sek mens Ps3 sitt drev greier 8,7mb\sek. Dette har irritert flere utviklere, mange av de har enda ikke fattet vitsen med all cpu kraften i Ps3 når de ikke kan flytte data fort nok fra Blueray drevet til cpuen. Dette vil kunne bli en stor begrensing for Ps3... 2. Hva koster operativsystemet? Svaret er at det varierer... 360: Operativsystemet på denne konsollen er laget for at det skal legge seg helt i bakgrunnen når spill kjøres, i snitt bruker det: 32mb av de tligjengelige 512mb ram 3% av cpu tiden på cpu 1 og 2, OSet bruker ikke cpu 0 Ps3: Oset her kjører på samme måte som på 360, men det har helt andre krav til systemet: 32mb av de tilgjengelige 256mb ram som er tigjengelige for GPU 64mb av de tilgjengelige 256mb ram som er tilgjengelige for GPU I tilegg til dett bruker Ps3 sitt OS en cpu konstant, pluss at det har reservert en til som det bruker når det trenger. Spillene må gi opp denne cpuen om Oset krever det Nå går det sikkert opp for mange at 360 sitt OS er mye mindre resusskrevende enn Ps3 sitt, de som veit grunnen kan ikke si noe så alle mine emailer for og finne ut dette var til ingen nytte. Men ett sikkert veddemål på dette er at MS har mye mere erfaring med operativsystemer enn Sony, så en kunne vel egentlig ikke vente annet. 3.Xenos: (X360 sitt grafikk kort) Xenos er virkelig ett imponerende stykke arbeide, den er langt mere kapabel enn RSX. Det første jeg kan se på er kravet MS gjør om at GPUen vil kjøre 500millioner polygoner i sekundet, kan Xenos virkelig gjøre det? Ja det kan den, men det vil kreve at den ikke kjører farger eller pixler, så det er mere ett labratorie tall enn ett tall for den virkelige verden. Men RSX sitt tall på 250 millioner pixler er målt på akkurat samme måte, så det gir ett visst inntrykk av kreftene i Xenos. 4. Xenos er det første kortet i verden med Unifyed Shader Arcitecture. I følge utviklere er dette ett stort fremskritt da det fører til at Vertex shadere er inkludert i gpu, ikke en liten add on som de er på RSX. Xenos har og en ekstern chip liggende på hovedkortet som består av 10mb EDRAM, denne EDRAMen har en båndvidde på 256GB/s noe som er ca 5 ganger raskere enn RSX kan stille med. Det er og langt over hva dagens pcer kan stille opp med, og det sier sitt om kompleksiteten i dette kortet. Takket være effektiviteten i 360 sin unifyed Shader Arcitecture og EDRAMen kan 360 kjøre 4x Anti Aleasing uten at det koster gpu noe. Dette er noe som opptar 15 - 25% av RSX konstant om de skal kjøre det på Ps3. Forstsettelse fra ovenifra 4. Bedre online muligheter. 5. Den har fler og bedre spill 5. bedre hånd kontroll, joystickene er bedre plassert, om du bruker RT/R2 på PS3, kan du oppleve at fingeren sklir neddover 6. Blir ikke så fort riper i den, eller kanskje det blir likefort men du ser det ikke like lett. 7. Alt man kan kjøpe som extra utstyr til Xbox 360 gjør at den blir ca like dyr som PS3, men microsoft har brukt hue. Er det alle som trenger trådløs nettverksadapter, HD-DVD rom? Svaret er nei. Så hvis du kjøper PS3 og ikke har bruk for Blu-ray betaler du masse extra for dette. 8. Jeg har allrede en grill Følte dette ble litt mye men, men Endret 29. desember 2008 av elitesnipernor2 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Gratulere med tidenes fanboy vrøvl post ever! Den dritt tråden på gamereactor forumet som du kommer med tar ikke lange tiden å plukke fra hverandre. 1.360 sin 12x dvd rom er istand til og flytte data fra disken til maskinen ca dobbelt så fort som Blueray drevet til Ps3, dette er ingen liten sak.360 sitt drev greier 16,5mb\sek mens Ps3 sitt drev greier 8,7mb\sek. Dette har irritert flere utviklere, mange av de har enda ikke fattet vitsen med all cpu kraften i Ps3 når de ikke kan flytte data fort nok fra Blueray drevet til cpuen. Dette vil kunne bli en stor begrensing for Ps3... Hvorfor tar man her med maks hastigheten til xbox 360? Ja dvd 12x er raskere enn blu-ray 2x, men ikke så mye som artikkelen prøver å påstå her. Hvilke utviklere har dette irritert? Har du noen linker eller noe som støtter dette? 2. Hva koster operativsystemet?Svaret er at det varierer... 360: Operativsystemet på denne konsollen er laget for at det skal legge seg helt i bakgrunnen når spill kjøres, i snitt bruker det: 32mb av de tligjengelige 512mb ram 3% av cpu tiden på cpu 1 og 2, OSet bruker ikke cpu 0 Ps3: Oset her kjører på samme måte som på 360, men det har helt andre krav til systemet: 32mb av de tilgjengelige 256mb ram som er tigjengelige for GPU 64mb av de tilgjengelige 256mb ram som er tilgjengelige for GPU I tilegg til dett bruker Ps3 sitt OS en cpu konstant, pluss at det har reservert en til som det bruker når det trenger. Spillene må gi opp denne cpuen om Oset krever det Denne var os kravet ved når Ps3 ble lansert, og dette er mye lavere nå. Faktisk så er det ikke kommet frem opplysning som er 100% sikre siden 1.60 oppdateringen. Da var os footprintet 84MB. Nå sies det at os footprint faktisk er under 35 MB. BingBingJuly 19th, 2008, 12:34 AM It's now slightly below 35MB, even with InGameXMB, Sony made some big architectural changes in 2.40 to reduce memory footprint even further AND provide InGameXMB, this is why it took so long.. The work has also paved the way for many other cool features. I can't tell you how I know this, or who I work for, but my rumour history is usually spot on... http://www.ps3forums.com/showthread.php?t=142464 Im tell morph to give u a new user title of profit. :razz::razz: some one want to help me convince him. Im sending him pm's Phantasmn July 19th, 2008, 12:54 AM Ppl here seem to think games will run smoother by just lowering OS RAM which isn't the case. it just makes room for more OS features ie. Trophies n In game XMB/Music so devs dont need to do it themselves, they just need to construct the music to allow the OS to do its magic. the RAM the game uses is seperate than this. The smaller OS footprint is exactly that, a smaller footprint. It used to be close to 82 MBs if I remember correctly. Now, the entire footprint is down to ~35 MBs. The reason for thinking games will run smoother is because first wave games from the first few months of the PS3's life all didn't have proper memory management, so now there is more available RAM. It would be the same thing for a PC. If a program requires 256 MBs of ram, your computer only has 300 MBs and your OS is using 50 MBs, then there may be some memory management issues. A little while later, and the OS has been patched and only uses 32 MBs of RAM, so now the program runs fine. Dette er jo selvfølgelig ikke bekreftet informasjon. I tillegg så har Ps3 en CPU. CELL. Denne inneholder en hovedkjerne og 8 spu'er. 1 er deaktivert for bedre yields, og 1 er reservert for os'et. 3.Xenos: (X360 sitt grafikk kort)Xenos er virkelig ett imponerende stykke arbeide, den er langt mere kapabel enn RSX. Det første jeg kan se på er kravet MS gjør om at GPUen vil kjøre 500millioner polygoner i sekundet, kan Xenos virkelig gjøre det? Ja det kan den, men det vil kreve at den ikke kjører farger eller pixler, så det er mere ett labratorie tall enn ett tall for den virkelige verden. Men RSX sitt tall på 250 millioner pixler er målt på akkurat samme måte, så det gir ett visst inntrykk av kreftene i Xenos. Xenos er kanskje kraftigere alene, men dagens spill viser vel at det totale systemet yter meget likt, og kanskje tilogmed gir ps3 en liten fordel. Uansett er forskjellen liten, så det å PRØVE å fremstille det slik at Xenos er dobbelt så bra er latterlig. 4. Xenos er det første kortet i verden med Unifyed Shader Arcitecture. I følge utviklere er dette ett stort fremskritt da det fører til at Vertex shadere er inkludert i gpu, ikke en liten add on som de er på RSX. Xenos har og en ekstern chip liggende på hovedkortet som består av 10mb EDRAM, denne EDRAMen har en båndvidde på 256GB/s noe som er ca 5 ganger raskere enn RSX kan stille med. Det er og langt over hva dagens pcer kan stille opp med, og det sier sitt om kompleksiteten i dette kortet.Takket være effektiviteten i 360 sin unifyed Shader Arcitecture og EDRAMen kan 360 kjøre 4x Anti Aleasing uten at det koster gpu noe. Dette er noe som opptar 15 - 25% av RSX konstant om de skal kjøre det på Ps3. Det sier ingenting om kompleksiteten i kortet. Og pc skjermkort i dag og i fjor knuser selvfølgelig xenos på alle mulige måter. Hvorfor er det få xbox 360 spill som kjører 4x anti aliasing om dette er gratis? Fordi det selvfølgelig ikke er gratis. EDrammen er for liten for å kunne klarer dette, og derfor ser du sjelden dette. Og hvor i alle dager hentes disse 15-25% fra? Bare oppspinn hele dritten. Resten av innlegget ditt er vel bare trolling.. Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Eg kommer til å kjøpe meg Xbox 360, men eg trur kanskje eg vil påstå at PS3 er betre. Uavgjort her også, grunna pris: Hadde PS3 vært billigare hadde det ikkje vært noko tvil. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Innlegget til UrgeLol bryter med trådens egne regler: Du skal ikke svare på en annens post.Alt du skal gjøre i posten din er å si hvilken konsoll du foretrekker, og hvorfor. elitesnipernor2 bumper denne to år gamle tråden. Nå var det forsåvidt ikke så ille i dette tilfellet da innlegget han bumper (å poste i gamle tråder slik at de havner på førstesiden av trådlisten) med hadde godt innhold. Jeg ser ikke helt hvorfor tråden har noen leverett lenger. Den er om mulig utdiskutert, reglene for tråden er hemmende for en god diskusjon (diskusjoner er en viktig del av diskusjonsfora), og de fleste punktene er jo allerede tatt opp. Tråden oppfordrer ikke til diskusjon, snarere tvert imot. Forstår hvorfor trådstarter ville unngå fanboykrangler, så greit nok. Men å lese de samme for og imot-punktene i nesten hvert post blir kjedelig. Jeg oppfordrer derimot til å opprette en ny tråd om det skulle være ønsket å ha en slik tråd. Ville imidlertid da endret reglene og gjort diskusjoner mulig. For det er gjennom diskusjon (i dannede former) nyttig informasjon kan komme fram (som en følge av diskusjonen). Så dersom noen skulle ønske å fortsette dette emnet kan de opprette en ny tråd. Jeg hjelper gjerne til med å formulere noen enkle regler. Snorre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg