Gå til innhold

Xbox 360 eller PS3-tråden. NB! LES FØRSTE POST!

aldrimerforum

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å kjøpe meg en xbox360 til jul fordi:

1. den er billigere enn ps3

2. den har Gears of War

3. den har masse spill jeg liker og det kommer mange flere som jeg liker.

4. den finnes nå, ikke om 4-5mnd.

5. Gears of War

6. jeg synes den tar seg bedre ut.

7. jeg synes xbox kontrollen bestandig har knust psx/ps2 kontrollen.

8. jeg har ikke bruk for Blu-ray.

9. jeg trenger ikke enda en PC i huset.

10. jeg bryr meg ikke om den er musestille eller ikke.

11. ... har jeg sagt Gears of War

12. Multiplayer i Gears of War

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Xbox360 og skal ha PS3 også. Foretrekker PS3 mest først og fremst pga spilla.

PS(3): Socom, Final Fantasy, MGS, DMC, KillZone, Ratchet & Clank, Heavenly

Sword, Lair, Ico/Shadow of The Colussos, GTA, Oninusha, Resistance,

Assasins Creed, White Knight Story, Motorstorm, Formula One, Gran

Turismo, Mercenaries, Medal of Honor, Ace Combat, Brothers in Arms, Oblivion+++

Xbox(360): Splinter Cell, Alan Wake, CoD, Condemned, Oblivion.

Lenke til kommentar

Eg går for PS3:

• Flest spel eg er interessert i (bryr meg lite om FPS).
  • Den har "alt". Prisen er høgare, men so er det heller ikkje spart på so mykje. HDMI, trådlaust nett, bevegelsessensor, spennande ny CPU, kraftig GPU, kan spele av HD-film, osb. osb. Dette blir den perfekte boksen å sette under HDTV-en. :)
  • Sonefri. Forbløffande åpen til Sony å vere. Ein får lov til å plugge inn vanlege minnekort (og ikkje berre MemoryStick), og ein kan installere Linux. Kanskje vi til og med får ein shareware-marknad for PS3?
  • Skal vere tilnærma lydlaus, noko som er svært imponerande med tanke på maskinvaren.
  • Kan spele PS1- og PS2-spela mine. Eg har ein del.
  • Når valget står mellom PS3 og XBox, må eg ta med at det eine alternativet kjem frå Microsoft. Prøvar å unngå å støtte kampen deira for verdsherredøme. Nei, dette er ikkje ein "trend" eg har slengt meg på nyleg utan å vite kva det dreiar seg om. Og nei, eg krever ikkje at andre skal ha same haldning.
  • Final Fantasy. :) Synest dette fortenar eit eige punkt.

EDIT: Minner på at trådstartar ikkje ville at folk skulle svare på kvarandre sine innlegg. Då er det òg greit at folk ikkje stiller spørsmål som andre vil føle eit behov for å besvare.

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

xbox 360

fordi det fantes ingen ps3 da den kom

bedre kontrollere

bra mediavspilling med mediacenter edition på pcen min over trådløst nett

og nå virker det som om den faktisk ikke er no dårligere enn ps3 heller

jeg er faktisk en av de som liker microsoft

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Den håndkontrollen du skryter av,er det ps2 vs 360 du mener da?eller xbox1 og ps2?jeg får ikke håpe de skryter av xbox1 sin kontroll,.værre møkk har jeg aldri spilt med..jeg får heller ikke håpe du sammenligner 360 med ps2 siden ps2 er gammel i forhold..og ps3 regner jeg ikke med du har prøvd,så da kan det ikke være den du sammenligner med heller..

Endret av H.M.Kongen
Lenke til kommentar

Xbox 360. Pga. av spilltype som jeg liker: Gears of War, Bioshock (selv om jeg ikke skal spille dette på 360 - det er en synd å spille fps på konsoll - altså uten mus og tastatur - tps (third person shooter) går helt fint), Assassin Creed, Alan Wake ekslusive GTA kan bli bra osv.

Kontroller er faktisk veldig bra. Xbox live. Dem har holdt på med live en stund og har erfaring med online tjenester, pluss, pluss i boken for det.

Lenke til kommentar
S-controllen til Xbox 1 er nesten identisk med Xbox 360 sin. PS2 kontrollen er nesten identisk PS3 sin..  Ergo er Xbox 360 å foretrekke fremfor PS3.

7300814[/snapback]

Hvis kontrolleren er eneste argument for x360, er det ikke verre enn å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324739

:D

7300835[/snapback]

Neida, det er bare ett av flere argument etter min mening.. men nå må vi slutte å svare på hverandres poster, det var ikke lov i følge trådstarter ;)

Lenke til kommentar

XBOX 360 på grunn av:

- konge kontroller

- billigere

- bedre spill (det er jo smaksak da)

- Gears Of War, Saint's Row

- Xbox Live har fungert en god stund og vi slipper barnesykdommer med Sony's ting.

PS 3 er altfor dyr og stor. Men har ingenting generelt imot det. XBOX360 kom først og tilfredstiller mine krav.

Lenke til kommentar

Xbox360 -

Pga. Überlegen online muligheter, Überlegen skaleringsprosessor (for de som ikke har fått det med seg, kan du slite med å få max bilde på PS3 om du ikke har akkurat den og den oppløsningen på skjermen din), Überlegen håndkontroller (Jeg tror motion sensoren i PS3 er en gimmick som ble kastet etter utviklingsteamet til sony i siste liten, men tiden vil vise om det er noe å bruke penger på), spill jeg ser frem til å få i hendene som ikke kommer på andre konsoller, Gears of War, BioShock, Crackdown, Alan Wake, Blue Dragon, Lost Planet, Lost Odessey, Halo 3, Halo Wars, Command & Conquer 3, Peter Jackson sitt prosjekt, Too Human, Mass Effect, Jade Empire 2 (sannsynligvis), Ninja Gaiden 2, PGR4, Kotor 3, Viva Piñata, Banjo Kazooie 3, Star Trek Legacy, Wolfenstein Next, Rage: Anarchy, Huxley, Age of Conan (ikke bekreftet, men denne er jeg rimelig sikker på), FunComs neste MMO etter AoC.. Noe annet med Xbox360 som er nice er et meget ordnet OS, muligheten for å spille mens en laster ned demoer og slikt, alle spill har online, alle spill kan spille din musikk i bakgrunnen..

PS3 - Den er veldig stillegående det skal den ha, den har BluRay innebygd, selv om jeg har mer tro på HDDVD. Spill: Final Fantasy serien, Resistance: Fall of Man skal visst være bra, men den er lettere å erstatte enn FF, Singstar og Buzz, party spillene som er ufattelig morro, håper det kommer noe tilsvarende på Xbox360, Lair, WRC.... Tror faktisk det er flere eksklusive titler jeg ser frem til på Xbox360, og tviler på om jeg noengang kommer til å få behov for en PS3 selv om jeg ikke tviler på at den kommer til å ha masse å tilby den også. Men den har blitt hypet opp i skyene ufortjent, Xbox360 har prosessing kraft fullt på høyde med PS3, kanskje til og med mer, og det skinner gjennom når en ser multiplatform spillene som er på begge konsoller.

Jeg har alt en Xbox360 og tror at det er den jeg kommer til å holde meg med i fremtiden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...