Gå til innhold

Xbox 360 eller PS3-tråden. NB! LES FØRSTE POST!

aldrimerforum

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg lyst å lage en tråd der alle sier hvilken konsoll de foretrekker.

De som ikke enda har next-gen konsoll (360) oppfordres til å svare.

Regler:

Du skal ikke svare på en annens post.

Alt du skal gjøre i posten din er å si hvilken konsoll du foretrekker, og hvorfor.

Ingen fanboy krig her.

Da begynner jeg:

Uavgjort. Begge har sine fordeler og bakdeler. (f.eks blu-ray vs. xbox Live)

Kan hende jeg går for 360, pga pris.

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jo PS3'ens nye online system være veldig bra det også, så jeg antar at xbox live ikke er en like stor fordel for 360 som blu-ray er for PS3. PS3'en er kraftigere, har ganske like spill pluss en del exclusives og jeg vil våge å påstå at den er en bedre konsoll som media center. PS3 kommer til å få linux som er veldig, veldig spennende. Og når konsollen kommer til Norge i Mars er det sikkert utviklet mange interessante og tøffe programmer og utilities til den. Meeen alt dette koster! Jeg er ingen fanboy og er helt objektiv her. Xbox har noe som heter halo og den er nesten verdt å kjøpe bare på grunn av det! Og så koster den mye mindre enn PS3.. Jeg selv kommer til å gå for PS3-en. Jeg får bare håpe lommeboka strekker til sånn at jeg får mye glede av maskinen.

Edit: hadde vært kjekt med en poll?

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Velger playstation 3. først og fremst pga spillene, men også fordi at den har hdmi utgang. er overbevist om at den kan bli kanonbra spill når utviklerne lærer den å kjenne. Blue ray er mer en fordel enn ulempe for meg.

360 appelerer ikke til meg, mest pga av at den ikke har hdmi kontakt, (har prosjektor i taket og orker ikke henge opp ti meter componentkabel, har hdmi fra før? og at den vissnok skal bråke veldigt. kunn prøvd den noen minutter

7293267[/snapback]

Lenke til kommentar

Skal ha playstation 3.

Grunnen er jeg er sikret meg for å spille store titler som metal gear solid, final fantasy, god of war, gran turismo og gta.

Online mulighetene, som å kunne laste ned ps1 spill for å spille på både ps3 og psp er positivt i mine øyne.

Muligheten for å kjøre linux og mythtv for å ha en fullverdig mediacenter er også en av grunnene til at kjøper den.

Så først ps3, men kan godt hende jeg kjøper xbox 360 ved en senere anledning.

Lenke til kommentar

Xbox 360 ser best ut for øyeblikket:

*Den har den beste tradisjonelle kontrolleren jeg har prøvd. Den overgår GC kontrolleren og overkjører PS kontrolleren.

*Live er utrolig bra. Det at jeg kan laste ned gratis demoer har spart meg for hundrevis av kroner

*Det har allerede kommet ut spill som Kameo, Perfect dark, PGR3, Dead rising, Saint's row og Gears of war. Og i tillegg kommer det gromspill som BanjoKazooie 3, Forza 2, PGR4, Fable 2, Halo 3, Lost planet, Blue dragon, Mass effect, Bioshock, Alan Wake og Lost Odyssey. :)

Lenke til kommentar

eg har kjøpt xbox 360, etter og ha vore PS tilhenger i alle år, men etter europa utsettelsen fekk eg nok..

kommer nok til og kjøpe ps3 når den kjem og fordi det er jo ein playstation..;)

for øyeblikket har 360 dei beste titlane men ps3 vil nok komme sterkt med killzone og motorstorm, eg velger og tro att ps3 og 360 utfyller hverandre..

i denne generasjonen må vi ha begge..:)

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar

XBOX360 nå. Fordi den er her nå, har vært her såpass lenge at den har fått gode spill jeg liker å spille, har greie muligheter for avspilling av video (Transcode360 + MCE2005) over nettverk.

PS3 om et år eller to, dersom den viser seg å være det beste alternativet.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen av next-gen konsollene.. Tror jeg foretrekker XBOX 360

Alt avhenger egentlig på spillutvalget for min del.

360 enn så lenge.

Får vurdere PS3 når den tid kommer, og når den har fått et stort utvalg av spill (2008 tidlegast for min del)

Ser for meg at X360 og PS3 er like kraftige. Prisen er ikke allverden selv om det er noen tusen pr. dags dato. Har hørt X360 bråker mer enn PS3. Jeg liker egentlig minst mulig bråk så PS3 er jo ikke utelukket for min del heller.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...