cmi Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hallo! Har skaffet meg noen eldre mellomringer som går til Nikon, når jeg setter de på blir det helt svart inni søkeren og lite fungerer, har jeg rett i når jeg sier at jeg ikke kan bruke dette på nyere kameraer?? (Aldri brukt mellomringer...) Lenke til kommentar
engekri Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hvilke objektiver er det du setter sammen med mellomringene? Det objektivet som står feil vei, må blender lukkes opp på slik at den er vidåpen. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Ahhh... jeg må ha et obektiv feil vei?? Noen forslag til hvem?? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Du skal ikke ha objektivet på feil vei, med mindre du har en omvenderring. Hvilket kamerahus og objektiv står rundt ringene? Noe sier meg at enten er speilet låst oppe, eller så er blenderen låst på minste blender. Har du blenderring på objektivet? Lenke til kommentar
cmi Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Tror kansje jeg bruker for nytt utstyr... Bruker D200 og Sigma 105mm DG macro Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Har ikke det sigmaobjektivet en blenderring som i ditt tilfelle nå er låst til f; 22? Jeg tror og mener å huske at du blir nødt til å jobbe fullstendig manuelt med dette oppsettet, og nedblendet. Hvis jeg har rett og du låser opp objektivet og stiller kamera til M og blender på objektiv til 2.8 vil du klare å utløse. Endret 15. november 2006 av gorber Lenke til kommentar
engekri Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Sorry... min feil, tenkte litt feil. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg har ikke superpeiling på dette, men jeg prøver med det jeg tror: Med eldre mellomringer må du gjøre alt manuelt, siden de (hvis de er gamle nok) ikke overfører signalene mellom kamera og objektiv. Dvs du må stille blender og fokus manuelt på objektivet og lukkertid etc manuelt på kameraet. Så får du se hva som skjer. Gi gjerne beskjed her om hvordan det gikk... Lenke til kommentar
cmi Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Fikk det til.. takker for hjelp! Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Konge, det er utrolig gøy å leke med sånne mellomringer, spes med et så bra objektiv som Sigma 105. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå