Mr. Bojangles Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hei Har et rimelig dumt spørsmål...hvordan får man bedre engelskuttale? Jeg snakker ganske greit engelsk med amerikansk uttale, men jeg har lyst til å lære skikkelig engelsk-engelsk (slik som de snakker i London, ikke i vest- og nord-England). Finnes det noen øvelser eller slike "lydbøker" eller noe sånn? Takker Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Hva med å bare gå rett på skotsk? Det høres utrolig mye tøffere ut. Og er det egentlig vits i å gå fra amerikansk-engelsk til britisk-engelsk? Så lenge det ikke er Texas-amerikansk er det vel ingenting å skamme seg over. Endret 15. november 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Du kan vel begynne å se litt engelsk talende filmer/serier.. Anbefaler the office. Har faktisk begynt å snakke litt mer engelsk etter jeg så den serien ferdig. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Hva med å bare gå rett på skotsk? Det høres utrolig mye tøffere ut. Og er det egentlig vits i å gå fra amerikansk-engelsk til britisk-engelsk? Så lenge det ikke er Texas-amerikansk er det vel ingenting å skamme seg over. 7292863[/snapback] Mer new-york engelsk Men, synes "ordentlig" engelsk er mye kulere å høre på. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Dra dit, hør på engelsk ræpp, se engelske filmer, snakk med engelske personer. Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Du får bedre uttalelse av et opphold i et engelsktalende land, det kan jeg nærmest garantere deg. Det er den beste veien å gå dersom du ønsker å forbedre uttalelsen din og kvitte deg med norwenglishen som høres helt forferdelig ut. Ellers kan det være lurt å få med seg mange filmer og kanskje prøve å etterlikne de på skjermen:p. Men førstnevnte er en klar vinner, snakker av egen erfaring. Lykke til! Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ta et skoleår i utlandet, i dette tilfellet England, og du vil få den uttalen du er ute etter. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 -Lengre utelandsopphold -Lydbøker -Filmer Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Se på engelsk TV og herm etter kommentatorene Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Å snakke engelsk er den beste måten å lære seg betre uttale på. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Etter å ha jobbet 6 mnd i London i ett Amerikansk firma, kunne ikke folk lengre høre jeg var nordmann ihvertfall. Alle vi ( jeg å en kompis ) snakket med på puber å diverse var overbevist om at vi var Amerikanere. Personlig synes jeg ikke jeg at jeg snakket amerikansk akkurat, men noe ganske nærme ihvertfall. Legger om veldig fort når man er nødt til å snakke det hver dag på jobb, å på 90% av fritiden. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 24. november 2006 Del Skrevet 24. november 2006 Er enig it at mer snakking fører til bedre uttale. Du trener opp stemmebåndene dine til å bli vant med den engelske måten å uttale ting på. Du kan også øve på å uttale enkeltstående ord korrekt også. Jeg har testet ut den nye stemmestyringsfunksjonen som følger med Windows Vista, og den forstod hva jeg sa veldig bra. Men merket at jeg plundra med enkelte ord og måtte si de flere ganger før den forstod. Denne stemmegjenkjenningen er jo laget etter amerikansk målestokk og den begynte å lære min uttale etterhvert som jeg gjennomgikk en guide hvor man skal øve på å kommandere datamaskinen med stemmen. Dette kan jo være en morsom måte å trene seg opp på om man ikke direkte har mulighet til å reise til England. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Det beste er å sitte aleine, og lese eng. tekster høyt. Det sier ivertfall læreren min Sempron Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. november 2006 Del Skrevet 25. november 2006 Øvelse gjør mester:) Jeg foresten har lyst til å snakke texas dialekt Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. november 2006 Forfatter Del Skrevet 26. november 2006 (endret) Har lånt noe som heter "Rosetta Stone - Learn to Speak..." av en kamerat og det er hakket etter genialt. Man kan snakke i en mikrofon og programmet vurderer hvor bra uttalen din er, i tillegg til mange andre kjekke språkverktøy. Da får jeg også bedret spanskuttalen min Endret 26. november 2006 av EvenT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå