Tumbleweed Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Jadda. Jeg kom over et "klenodium" på fretex i dag, en Sharp MD-MT831-S med ca 50 innspilte minidiscer med et overraskende høyt nivå rent musikksmaksmessig. Betalte 40,- for hele greia. (latterlig......) Spilleren fungerer utmerket, og det er glimrende kvalitet på de opptakene jeg har sjekket til nå. Det manglet imidlertid kabler for tilkobling til stereoanlegg, og spørsmålet er om dette er standardvarer, eller om dette er forskjellig fra merke til merke. Spilleren har kombinert optical/line in og mic-inngang (minijack-format). Regner med at jeg skal bruke en av disse til å kommunisere med forforsterkeren, eller er det i headphones/remote out stikket? Noen som vet? Endret 15. november 2006 av Tumbleweed Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg ville tro headphones, med en minijack til whatever du har på stereoen din. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Jeg ville tro headphones, med en minijack til whatever du har på stereoen din. 7292948[/snapback] Joa, det synes som det riktige alternativet.... minijack splittet til to phonoplugger. Det forutsetter at headphones out er toveis, i og med at man skal kunne overføre cd'er til minidisc. Får vel bare prøve meg frem. Over 50 timer med musikk (det meste brukbart) er vel verdt 40,- pluss en overgang. Fretex har gitt meg meg mange gleder forresten, mine hoved høyttalere er ett par JBL LX44 som kosta meg 150,- (fretex) Klassikere som spiller aldeles utmerket! Tråler for tiden de tre fretexene som har brunevarer i Trondheim på jakt etter en platespiller. Gikk glipp av en Thorens toppmodell til 75,- for to måneder siden.... Endret 15. november 2006 av Tumbleweed Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Må du ikke koble stereoanlegget fra headphones til phono stereo for å få lyd på stereoen, og fra line out på stereo til line in på minidisc da? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Må du ikke koble stereoanlegget fra headphones til phono stereo for å få lyd på stereoen, og fra line out på stereo til line in på minidisc da? 7293072[/snapback] Les første post, har ikke line-in på minidiscen. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 På de spillerne som har både line in og headphones er begge som regel minijack uansett. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 På de spillerne som har både line in og headphones er begge som regel minijack uansett. 7293396[/snapback] Ok, så da kan jeg gå ut fra at headphonesutgangen på MD er ut/inn. Hvordan løses dette på forforsterkeren da? (maser fælt nå, men.....) Lenke til kommentar
gorber Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 (endret) Dette betinges av 2 ting; modellen din er "kul" nok til at den har line/in, og at du har line out på forsterkeren din. Gjør den det, må du bare skaffe en kabel imellom. Endret 15. november 2006 av gorber Lenke til kommentar
hagobart Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Tror neppe at spilleren har inn og ut i samme kontakt da de to funksjonene fungerer på helt forskjellig vis. På min gamle MD hadde jeg to single minijackkontakter; en inn og en ut. Jeg koblet en 2xphono-kabel(tror det skrives slik) fra discen til forsterkeren. Kabelen hadde minijack i ene enden og phono(en rød og en hvit) i andre enden. For innspilling hadde jeg en vanlig kabel for stereosignal med minijack i begge endene. hagobart Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 15. november 2006 Forfatter Del Skrevet 15. november 2006 Forforsterkeren har ingen minijack-utganger (hvilke forforsterkere har vel det? Her er det vel snakk om phono inn/ut) med mindre man snakker om headphones ut (normal jack) Minidiscen har ingen merkede line-in innganger. (se forøvrig første post for hvilke inn og ut-muligheter som finnes) Allikevel har den opptaksfunksjon og mic inngang(ellers ville den vel vært fullstendig ubrukelig, selv når den kom....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå