ShredLord Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Eg syns det har gått for langt når eg kan bli stempla som fanboy fordi eg seier eg er viljug til å betale meir pengar på grunn av sterkare hardware på Ps3. Altså, eg har ingenting imot dei som har kjøpt 360, men av ein eller annan grunn verker det som om mange folk rett og slett ikkje tolererer at nokon faktisk vil ha ein Ps3 istadenfor. Konsollar er for moro skuld, husk no på det. Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Synes hele greia er en veldig "liten" ting som så har blitt opphauset til en stor krisesituasjon. Når man i tillegg legger til en hel masse med synsere og skrivebords-analytikere og så krydrer det litt med fanboyisme, så blir jo sirkuset komplett. Det hele koker ned til at to _lanserings_ spill er dårlig optimalisert for PS3; COD 3 og NFS:Carbon. Dette er i veldig liten grad Sony sin skyld, og viser ikke at PS3 er en dårlig maskin i nevneverdig grad. Det eneste dette beviser er at programmererne hadde trengt mer tid på seg, men spillene ble antagelig rushet for å rekke lanseringen. Endret 18. november 2006 av LioKaiser Lenke til kommentar
baltie Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Eg syns det har gått for langt når eg kan bli stempla som fanboy fordi eg seier eg er viljug til å betale meir pengar på grunn av sterkare hardware på Ps3. 7310853[/snapback] Det har da ingenting med at du er villig til å betale for en PS3, for all del. Problemet er det at du framstiller det som opplest og vedtatt at PS3 er den sterkere maskinen, og ikke ser ut til å ta innover deg at så kanskje ikke er tilfelle. For hva som er best av X360 og PS3 er fortsatt usikkert, og mest sannsynlig helt avhengig av hva du ønsker å bruke den til og hva slags spill du liker. Jeg for min del mistenker at PS3 kommer til å være helt konge på JRPGs med høy lagringsplass og en prosessor som er veldig egnet til streamingoperasjoner, hvorpå X360 antagelig vil være bedre på F/TPS-er, for eksempel. Altså, eg har ingenting imot dei som har kjøpt 360, men av ein eller annan grunn verker det som om mange folk rett og slett ikkje tolererer at nokon faktisk vil ha ein Ps3 istadenfor. Konsollar er for moro skuld, husk no på det. 7310853[/snapback] Og jeg har ingenting imot at noen kjøper PS3. Skal da ha en selv før eller siden. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 En general purpose CPU som X360 har med 3 cores og 2 threads hver er faktisk bedre til streaming av data enn det PS3 sin er. Lenke til kommentar
mbiof Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Hvis noen kjøper ps3 eller xbox360 bare på grunn av at de mener at den ene er mer kraftig enn den andre så tror jeg at folk kommer til å blir skuffet. Det er veldig små forskjeller på ytelsen til de to konsollene og det er derfor viktigere med gode utviklere som vet å utnytte ressursene til hardware. Men tilbake til trådtema. Det gjelder forresten ikke bare for cod3 og carbon. I følge ign så er også tony og marvel i samme bås. Jeg tror ikke det er på grunn av at xbox360 er bedre enn ps3 bare det at xbox er en mer moden platform. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Synes at utviklerene bør skjerpe seg. De har nå gitt ut en del spill på xbox 360 og en del spill på ps3 som tydeligvis ikke er bra nok laget/optimalisert. Det er de som burde få høre det,ikke microsoft eller sony. Utviklerene har fått en hardware å jobbe med. Skjønner at en ny konsoll som ps3 kan være vanskelig å jobbe med, men enten så får de bruke lenger tid på spillet eller så kan de la være. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Du kan jo ikke vite om problemet ligger hos utviklerne eller ved maskinvaren. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jo det kan jeg. Poenget er at hardwaren er va den er, verken mer eller mindre. På en pc kan man skylde på at man har for dårlig skjermkort eller for lite ram. Men her har utviklerene en hardware å forholde seg til. Kjører det dårlig på xbox 360 eller ps3 så får de optimalisere eller kutte litt i grafikken for å få spillet til å kjøre med en stabil framrate. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jo, men da måtte de kanskje ha kuttet grafikken såpass mye at mange ville blitt ekstremt skuffet over den. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Noe av problemet med ytelsen på disse nye konsollen tror jeg ligger i at de bruker flere prosessorkjerner. Det i seg selv er ikke problemet, men multikjerneprossesorer har ikke vært noe spillutviklere har programmert spesifikt for tidligere. Tipper at spillutviklerne fortsatt har en bit igjen før de klarer å utnytte multikjerne design effektivt. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Og det tyder på at xbox 360 og ps3 har for dårlig hardware? Tyder i bunn og grunn på dårlige grafikk motorer som ikke utnytter mulighetene i konsollene. Noen utviklere klarer det, mens noen skyndter seg med å få spillet ut, selv om det ikke fungerer slik det er ment å fungere. Altså stabil framerate Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Nah, egentlig ikke, se bare på Gears of War, det utnytter alle kjernene og trådene til X360 fullt ut. Alan Wake, er ikke ute enda, men det er alle programmert for å bruke flere kjerner og enkelte tråder designert til blant annet streaming av data. Det er ikke som å knekke en hemmelig kode det å utpeke en kjerne til en gjøre en oppgave, og en annen til noe annet, det hele er egentlig veldig enkelt. Og spillutviklere er ikke de treigeste i toppen. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Nah, egentlig ikke, se bare på Gears of War, det utnytter alle kjernene og trådene til X360 fullt ut. Alan Wake, er ikke ute enda, men det er alle programmert for å bruke flere kjerner og enkelte tråder designert til blant annet streaming av data. Det er ikke som å knekke en hemmelig kode det å utpeke en kjerne til en gjøre en oppgave, og en annen til noe annet, det hele er egentlig veldig enkelt. Og spillutviklere er ikke de treigeste i toppen. 7311982[/snapback] Nå er jeg ikke helt sikker på om GoW utnytter multikjerneteknologien fullt ut. Mener å huske at støtten for multikjerne ble lagt til ganske sent i utviklingen. Er ikke sikkert at de har optimalisert det fullt ut. Endret 18. november 2006 av espent Lenke til kommentar
baltie Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 En general purpose CPU som X360 har med 3 cores og 2 threads hver er faktisk bedre til streaming av data enn det PS3 sin er. 7311571[/snapback] Sorry, var ikke presis nok. Mente streaming av video, for eksempel. Cell er antagelig bedre på postprosessering av streamet data (pga SPE-enes natur), enn Xenon er. Så sånn sett er nok Cell-prosessoren bedre på generell multimedia enn Xenon, men min oppriktige mening er at Xenon vil generelt være bedre egnet til de fleste typer spill. Og for guds skyld... Både Cell og Xenon skal kunne takle spill veldig bra, begge to... Det er ikke store forskjeller vi snakker om, akkurat... Lenke til kommentar
baltie Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Og det tyder på at xbox 360 og ps3 har for dårlig hardware? Tyder i bunn og grunn på dårlige grafikk motorer som ikke utnytter mulighetene i konsollene. Noen utviklere klarer det, mens noen skyndter seg med å få spillet ut, selv om det ikke fungerer slik det er ment å fungere. Altså stabil framerate 7311974[/snapback] Det krever mer enn en god spillmotor for å utnytte hardwaren. En god motor er bare starten, veldig mye hviler på at spillutviklerene tar de "rette" valgene i design av spillet. Mye timing og synkronisering som må håndteres, og man må unngå så langt som mulig at kjernene ender opp med å bruke mye tid på å vente på å få fortsette. Det har egentlig ikke så mye med å skynde seg sakte som det har med dyktighet og erfaring å gjøre. Dette er et nytt og vanskelig område for veldig mange spillutviklere, og man må bare regne med at det vil komme ut en haug av spill som ikke utnytter mulighetene fullt ut, også i tiden framover. Og så har man jo en veldig vanlig årsak til at spill ikke fungerer optimalt; de er blitt sparket ut døra av overivrige eiere som vil tjene mest mulig penger så fort som mulig. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 tror aldri det går ann å utnytte kraften fullt ut... det vil ALLTID finnes forbedringspotensiale... men jeg tror en generell regel er at spill som er designet til en spesifikk maskin, vil se bedre ut enn multiformat spill. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 spill som er portet og spill som kommer fra EA bør man vere på vakt om.. har mistet totalt sansen for EA etter all den komiske melkinga av titlar og uferdige spill som har blitt sluppet på markedet.. ps3 og 360 er nesten like kraftige..ps3 har støtte for native 1080p støtte var det vel, og cellen knuste vel tall litt bedre enn corene til 360. Men hva har vel det og si når den "svakere"konsollen kan stille med spill som Gears of War, bryr eg meg om cpu kraft og masse hardware mikk makk når ett sånt spill treffer markedet..nope.. det er spilla som gjelder..ekslusive spill helst..det er ekslusive AAA titler som viser hva en konsoll duger til, ikkje porter eller hardware tall på et papir. Når det gjeld need for speed, porta spill blir nesten aldri like bra på alle konsoller, det krever store ressurser og masse erfaring fra spill selskapet og få til.. skal bli spennende og se hva ubisoft klarer med assasins creed siden det kommer til begge "next gen" platformer.. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 w0w, en som faktisk skriver GeOW og ikke GOW Første jeg har sett på evigheter! Nice! 7309392[/snapback] Vanligvis skrives jo "of" med liten o. Da vil det jo bli "GeoW"... Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Er ikke bare EA som sliter med slikt: Mobile Suit Gundam: Crossfire: (Namco Bandai) The Bad: Extremely sluggish frame rate nearly makes the game unplayable; NBA2K7: (2K Sports/Visual Concepts) The Bad: Free throws are extremely difficult to make; controls are often unwieldy; motion-sensing support is minimal; frame rate isn't so hot in 1080p. Tony Hawk P8: (Activision/Neversoft) The Bad: Frame rate is frequently unstable; no online support; skater creation options aren't as in-depth as they have been in previous installments. Kilde: Gamespot EA er kanskje de som er verst til å porte spill til alle mulige konsoller, men det er tydeligvis andre som kan kunsten med å IKKE optimalisere spill. Endret 19. november 2006 av espent Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå